Citat:
Ursprungligen postat av
Colorgreenandpink
Det är just därför jag ifrågasätter myndigheterna som med all tydlighet har varit närvarande men har lagt ner utan att upplysa om hur reglerna ser ut, samt skitit i att hänvisa dem till rättsystemet. De verkar inte ens ha besökt familjerätten där de hade fått veta vilka rättigheter/skyldigheter de har, samt att de hade kunnat skriva bindande avtal om hur umgänget ska se ut.
Brister det hade det blivit underlag inför kommande förhandling. Det är inget soc har kunnat lalla om, sådana befogenheter har de inte.
Det här är ett ytterst konstigt sätt att bemöta deras grova problem (enligt mig och den erfarenheten jag har, som visserligen va längesedan).
Soc är ett skämt!
Omplacering är oerhört brutalt, framförallt för dottern.
Men en stödfamilj, till att börja med.
Har socialtjänsten ens förklarat att sådana möjligheter finns?
Det kanske de har gjort, vad vet jag?
Det kan helt klart vara på det sättet att både Julia och Chrippa har nekat eller rent av har struntat i stöd och insatser som de blivit presenterade.
Både Julia och Chrippa brister å det grövsta, men med rätt insatser och stöd så får de åtminstone en chans att bättra sig, med den insynen av myndigheter som krävs.
Nu verkar det tyvärr ha gått alldeles för långt.
Dessa insatser skulle ha vidtagits för flera månader sedan.
Stackars liten.
Lagar och regler är upp till varje förälder att kunna. Det medföljer när man väljer att skaffa barn.
De här två idioterna är en ren skam och borde absolut inte under några som helst omständigheter, ha med barn att göra och det visar de gång på gång hur jävla inkompetenta de är.
Stödfamilj tror jag inte räcker, det här barnet har aldrig haft en chans och vet inget annat än att bli utnyttjad av båda föräldrarna offentligt.
Hade hon fått komma till en familj som genuint bryr sig om henne och sätter hennes behov i första rum, hade hon fått bättre förutsättningar och bättre förebilder i livet.
Rent av skrämmande att de här två tillåts behandla barnet på det här sättet.