2024-05-01, 10:51
Medlem
Attityds avatar
Finns på TikTok "Julia talar ut"
Där säger hon att hon har egen lägenhet som hon bott i sedan 2023, men att det var efter lilla C blev LVU placerad hos henne som hon bodde hos olika personer. Det gjorde hon för att det var soc. rekommendation.
Rekommendationen var för att Chrippa inte skulle ta lilla C.
Då hade han 6 timmars övervakat umgänge.
Sedan lades allt ner. Hon berättar att hon har fått papper på det där det står att allt är nedlagt.
Hon kunde inte göra något då, men nu vägrar Chrippa att hon ska få hämta dottern.
Vidare säger hon att rykten som startades om L har hon hört både från sin dotter och från Chrippa och hon tror på det

Hon har fått mycket hat via dm. Hon säger att hon fått mordhot och blir kallad hemlös. Vilket hon inte är. Lilla C har fått plats på förskola som hon stått i kö för i 4 månader
Citera
2024-05-01, 11:11
Medlem
Verbal.Kints avatar
Nu har Jocke lagt ut två snyftstories på instagram att tittarsiffrorna på hans två senaste Youtube-videor skulle bero på att algoritmen hänger ihop med Chrippa och på så sätt drar ner tittarsiffrorna. Hahahah vilken patetisk människa 😂
Citera
2024-05-01, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Det är just därför jag ifrågasätter myndigheterna som med all tydlighet har varit närvarande men har lagt ner utan att upplysa om hur reglerna ser ut, samt skitit i att hänvisa dem till rättsystemet. De verkar inte ens ha besökt familjerätten där de hade fått veta vilka rättigheter/skyldigheter de har, samt att de hade kunnat skriva bindande avtal om hur umgänget ska se ut.
Brister det hade det blivit underlag inför kommande förhandling. Det är inget soc har kunnat lalla om, sådana befogenheter har de inte.
Det här är ett ytterst konstigt sätt att bemöta deras grova problem (enligt mig och den erfarenheten jag har, som visserligen va längesedan).
Soc är ett skämt!

Omplacering är oerhört brutalt, framförallt för dottern.
Men en stödfamilj, till att börja med.
Har socialtjänsten ens förklarat att sådana möjligheter finns?

Det kanske de har gjort, vad vet jag?
Det kan helt klart vara på det sättet att både Julia och Chrippa har nekat eller rent av har struntat i stöd och insatser som de blivit presenterade.

Både Julia och Chrippa brister å det grövsta, men med rätt insatser och stöd så får de åtminstone en chans att bättra sig, med den insynen av myndigheter som krävs.

Nu verkar det tyvärr ha gått alldeles för långt.
Dessa insatser skulle ha vidtagits för flera månader sedan.

Stackars liten.

Lagar och regler är upp till varje förälder att kunna. Det medföljer när man väljer att skaffa barn.
De här två idioterna är en ren skam och borde absolut inte under några som helst omständigheter, ha med barn att göra och det visar de gång på gång hur jävla inkompetenta de är.
Stödfamilj tror jag inte räcker, det här barnet har aldrig haft en chans och vet inget annat än att bli utnyttjad av båda föräldrarna offentligt.
Hade hon fått komma till en familj som genuint bryr sig om henne och sätter hennes behov i första rum, hade hon fått bättre förutsättningar och bättre förebilder i livet.

Rent av skrämmande att de här två tillåts behandla barnet på det här sättet.
Citera
2024-05-01, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Finns på TikTok "Julia talar ut"
Där säger hon att hon har egen lägenhet som hon bott i sedan 2023, men att det var efter lilla C blev LVU placerad hos henne som hon bodde hos olika personer. Det gjorde hon för att det var soc. rekommendation.
Rekommendationen var för att Chrippa inte skulle ta lilla C.
Då hade han 6 timmars övervakat umgänge.
Sedan lades allt ner. Hon berättar att hon har fått papper på det där det står att allt är nedlagt.
Hon kunde inte göra något då, men nu vägrar Chrippa att hon ska få hämta dottern.
Vidare säger hon att rykten som startades om L har hon hört både från sin dotter och från Chrippa och hon tror på det

Hon har fått mycket hat via dm. Hon säger att hon fått mordhot och blir kallad hemlös. Vilket hon inte är. Lilla C har fått plats på förskola som hon stått i kö för i 4 månader

Hur har zigenare och Julia tänkt göra nu när det är förskola och i framtiden obligatorisk skolgång. Ska hon få en trygg plats eller blir det skolbyte med jämna mellanrum för att behaga föräldrarna? Klarar zigenaren att ha en fast punkt ( för dotterns skull) ?
Citera
2024-05-01, 11:17
Medlem
Citat:
I slutändan är det upp till berörda myndigheter med div insatser och stöd som avgör sådana frågor.
Inte Jocke!

Tack och lov 🙏

Ja, så varför ens bry sig om vad han säger.
Även fast jag håller helt med han, så ringer väl för fan inte jag soc för att han säger det.
Citera
2024-05-01, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Lagar och regler är upp till varje förälder att kunna. Det medföljer när man väljer att skaffa barn.
De här två idioterna är en ren skam och borde absolut inte under några som helst omständigheter, ha med barn att göra och det visar de gång på gång hur jävla inkompetenta de är.
Stödfamilj tror jag inte räcker, det här barnet har aldrig haft en chans och vet inget annat än att bli utnyttjad av båda föräldrarna offentligt.
Hade hon fått komma till en familj som genuint bryr sig om henne och sätter hennes behov i första rum, hade hon fått bättre förutsättningar och bättre förebilder i livet.

Rent av skrämmande att de här två tillåts behandla barnet på det här sättet.
Jag håller med dig i sak, men det utesluter inte att det är mycket som inte verkar stämma utifrån hur myndigheterna har agerat.
Det minsta soc hade kunnat göra är att presentera rättigheterna/skyldigheterna och åtminstone hänvisa dem till familjerätten.

Nu är det bara nedlagt och cirkusen fortsätter - inför öppen ridå.

Det hade varit väldigt intressant att få veta vad de baserar sina beslut på.
Citera
2024-05-01, 11:30
Medlem
Citat:
Ja, så varför ens bry sig om vad han säger.
Även fast jag håller helt med han, så ringer väl för fan inte jag soc för att han säger det.
Normalt funtade människor gör ju inte det.
Men tyvärr så finns det alltför många idioter som mer än gärna roar sig med det.

Därför ska Jocke rent av hålla käft.
Citera
2024-05-01, 11:33
Medlem
Citat:
Jag håller med dig i sak, men det utesluter inte att det är mycket som inte verkar stämma utifrån hur myndigheterna har agerat.
Det minsta soc hade kunnat göra är att presentera rättigheterna/skyldigheterna och åtminstone hänvisa dem till familjerätten.

Nu är det bara nedlagt och cirkusen fortsätter - inför öppen ridå.

Det hade varit väldigt intressant att få veta vad de baserar sina beslut på.

Absolut! Obegripligt varför soc inte agerar när barnet exponeras i det offentliga och hennes föräldrars beteende finns för allmän beskådning. Tragiskt och sorgligt.
Citera
2024-05-01, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verbal.Kint
Nu har Jocke lagt ut två snyftstories på instagram att tittarsiffrorna på hans två senaste Youtube-videor skulle bero på att algoritmen hänger ihop med Chrippa och på så sätt drar ner tittarsiffrorna. Hahahah vilken patetisk människa 😂
För det kan ju aldrig bero på Jocke själv? Det är alltid någon annans fel.

Det är så typiskt!
Citera
2024-05-01, 11:34
Medlem
Citat:
Absolut! Obegripligt varför soc inte agerar när barnet exponeras i det offentliga och hennes föräldrars beteende finns för allmän beskådning. Tragiskt och sorgligt.
Det är fruktansvärt!
Citera
2024-05-01, 11:35
Medlem
Citat:
Men tyvärr så finns det alltför många idioter som mer än gärna roar sig med det.

Sen kanske det skulle behövas x antal samtal till soc för barnets skull.
Den misär som föräldrarna bidrar till och gottar sig i är rent av förkastligt.
Citera
2024-05-01, 11:36
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:

Varför ska han det?

Saxar.
Att anmäla sin oro för ett barn är ett sätt att ta ansvar för barnet. Som
anmälare behöver du inte vara säker på att barnet far illa, det räcker
att du misstänker det. Det är socialtjänsten som ska utreda barnets
situation och bedöma om barnet behöver det skydd eller stöd som de
förfogar över.
En anmälan är ofta en förutsättning för att
socialtjänsten ska kunna agera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera