2024-05-01, 04:47
Medlem
C verkar ju inte fatta att bara för man är vårdnashavare och har skyldighet att skydda sitt barn har man inte rätt att göra hur man vill. Utan det finns instanser för detta. Att ta ungen och dra utomlands kommer bara bita honom i röven.

J är en lika värdelös förälder så enda rätta för detta barn är att hon skulle bli omhändertagen för längesen.
Citera
2024-05-01, 05:14
Medlem
Skabbes valborgsmässoafton 2024:

han började med ännu en flytt - att flytta måste ju förvisso gå både smidigare och snabbare om man bara äger en resväska och inte ett helt bohag som normala personer gör...! Resten av dagen verkar helt ägnats att exploatera dottern och kriga mot alla dummingar på internet (i totalt 19 IG stories):
https://pixeldrain.com/l/wXnDEUaE

Lite intressant att BC Game fick se ännu en inställd stream... Vad säger kontraktet egentligen om att Skabbe väljer tangentbordskrigande framför att generera intäkter till uppdragsgivaren? Tar han ledigt 1 maj också som den svetsare han är...?
Citera
2024-05-01, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Så, agerar L som någon form av målvakt för Kräftan?
Dessa summor som förs över hit och dit....
Ekobrottslingar brukar gilla att hänga här på solkusten.

Kräftan är väl inte nojig för något? Så han skulle väl inte ha något emot att det dras i lite trådar hos rättsväsendet om han inte har något dölja det vill säga

Det ser ut som hon agerar målvakt åt Chrippa. Är det något den svenska staten inte gillar är det att bli snuvade på pengar.
Det är ju inte så att Chrippa är tyst om hur han gör heller. Han förser ju berörda myndigheter med informationen helt själv.

Det verkar som att myndigheter inte bryr sig om barnet utåt sätt i varje fall.
Nu är det mer tydligt att det verkar vara en sekt inblandad så jag hoppas att dom verkligen förstår allvaret och agerar.
Citera
2024-05-01, 08:18
Medlem
Citat:
Han vet inte innebörden av att vara vårdnadshavare. Han tror att han har "full vårdnad" och bestämmer.
Finns inget som heter "full vårdnad" över ett barn, och nej, han kan inte bestämma över barnet när de har delad vårdnad.
Han vet inte heller innebörden av vårdnadshavare, boendeförälder, eller att ha umgängesrätt.
Det är mycket denna snubbe inte har vetskap om i livet.

Har han sagt att han är ensam vårdnadshavare? Undrar vilken familjerätt han varit på?

Eller tror han att han är det för att han begår egenmäktigt förfarande?

Jag gissar på det sistnämnda.

Varför vill Linnea så mycket ha dottern nu? Hon borde verkligen få sin käre blivande make att tänka om. Gör hon det? Absolut inte.

Ingen av dessa två individer har någon form av verklighetsuppfattning.

Sätter upp sina egna regler och spelar efter dessa.
Det fungerar så klart i en mindre grupp med egna regler.

Vänta lite nu. Sekter gillar ju pengar de inte förtjänar. Kan Chrippa dela med sig genom Linnea till KC?
Citera
2024-05-01, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Jocke är så falsk så man blir fan mörkrädd. Det som kommer att hända, om Chrippas dotter kommer till Sverige, är att Jocke kommer göra allt för att Julia skall förlora henne.
Han uppmanar att man skall stötta henne och massanmäla, är han dum i huvudet på riktigt? Ni behöver inte svara, jag vet redan. JA DET ÄR HAN
Och Jocke, jag vet ju att du både läser och skriver. Soc känner redan till allt om din inblandning i vad som hänt, och händer. Dom känner till din agenda, så gör alla en tjänst, lägg av

Så du menar på fullaste allvar att Jullan är en bra förälder?
Varken Kräftan eller Jullan nör ha något med barn att göra överhuvudtaget.
Citera
2024-05-01, 09:28
Avslutad
Citat:
Så du menar på fullaste allvar att Jullan är en bra förälder?
Varken Kräftan eller Jullan nör ha något med barn att göra överhuvudtaget.

Vart har jag skrivit att Julia skulle vara en bra förälder?
Jocke vill att båda skall förlora henne
Citera
2024-05-01, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Det är mycket som är konstigt med det här, rent rättsligt.
Varför har de inte gått till familjerätten om sina samarbetsproblem och gjort ett schema som är juridiskt bindande?
Efterlevs det inte och samarbetsproblemen är såpass svåra så får man kontakta advokat och pröva det rättsligt och ansöka om ensam vårdnad.

Varför har soc lallat med i det här utan att hänvisa till advokat?
Nu verkar de enbart ha lagt ner utan åtgärder eller hänvisat dem vidare.
Har de (Chrippa och Julia) inte fått veta att man kan bli av med vårdnaden om man inte visar att man kan samarbeta och försvårar för den andra föräldern?
Chrippa får inte neka Julia.

Så va det förr iaf, det kan kanske ha ändrat sig.

Men det är så mycket som är konstigt att de har kunnat fortsätta, trots myndigheters inblandning.

Kräftan kan inte plötsligt bestämma att barnet inte ska få åka hem.
Han gör sig skyldig till ett par fula saker med han agerande.

De har grova samarbetsproblem och båda använder barnet som vapen och utnyttjar till max för sin egna vinning.
De här föräldrarna är dysfunktionella att klockorna stannar.
Barnet borde snabbt få komma till en familj långt bort från de här människorna.
Citera
2024-05-01, 09:31
Medlem
Attityds avatar
Chrippa satt på stream och sade att lilla C inte skulle gå i någon förskola, att han redan kollat upp med skola.
Han menade att lilla C ska gå i skola i Spanien. Att skolan kostar 60.000 kr/ per termin, eller år. Minns inte riktigt.
De har flyttat igen. Till en annan ort, brevid havet. Den nya lägenheten hyr de 2 månader, som kostar 2.600e/mån, 78 km2

Ska lilla C bo i olika lägenheter, eller hur tänker de?
Hans föräldrar skulle komma ner och hälsa på

Jag skrev förut om Olof.K att han reste runt så mycket så det kändes som han var efterlyst.
Får samma känsla här. C flyttar runt så mycket så man kan börja tro att han flyr
Citera
2024-05-01, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Vart har jag skrivit att Julia skulle vara en bra förälder?
Jocke vill att båda skall förlora henne

Du går ju så jäkla hårt åt att Jocke skulle köra järnet med att Jullan ska förlora barnet också. Vad är problemet med det?
Jag håller med han helt och hållet och det tror jag många normalt funtade och som har förmågan att se till ett barn omvårdnad även gör.
Senast redigerad av VilaVila 2024-05-01 kl. 09:37. Anledning: Korrigering
Citera
2024-05-01, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Chrippa satt på stream och sade att lilla C inte skulle gå i någon förskola, att han redan kollat upp med skola.
Han menade att lilla C ska gå i skola i Spanien. Att skolan kostar 60.000 kr/ per termin, eller år. Minns inte riktigt.
De har flyttat igen. Till en annan ort, brevid havet. Den nya lägenheten hyr de 2 månader, som kostar 2.600e/mån, 78 km2

Ska lilla C bo i olika lägenheter, eller hur tänker de?
Hans föräldrar skulle komma ner och hälsa på

Jag skrev förut om Olof.K att han reste runt så mycket så det kändes som han var efterlyst.
Får samma känsla här. C flyttar runt så mycket så man kan börja tro att han flyr

Kräftan kan inte ensam ta beslut om barnets förskola/skolgång eller vart barnet ska ha sitt boende.
Han har ingen koll på vad innebörden av att vara vårdnadshavare betyder.
Citera
2024-05-01, 09:50
Medlem
Citat:
Kräftan kan inte plötsligt bestämma att barnet inte ska få åka hem.
Han gör sig skyldig till ett par fula saker med han agerande.

De har grova samarbetsproblem och båda använder barnet som vapen och utnyttjar till max för sin egna vinning.
De här föräldrarna är dysfunktionella att klockorna stannar.
Barnet borde snabbt få komma till en familj långt bort från de här människorna.
Det är just därför jag ifrågasätter myndigheterna som med all tydlighet har varit närvarande men har lagt ner utan att upplysa om hur reglerna ser ut, samt skitit i att hänvisa dem till rättsystemet. De verkar inte ens ha besökt familjerätten där de hade fått veta vilka rättigheter/skyldigheter de har, samt att de hade kunnat skriva bindande avtal om hur umgänget ska se ut.
Brister det hade det blivit underlag inför kommande förhandling. Det är inget soc har kunnat lalla om, sådana befogenheter har de inte.
Det här är ett ytterst konstigt sätt att bemöta deras grova problem (enligt mig och den erfarenheten jag har, som visserligen va längesedan).
Soc är ett skämt!

Omplacering är oerhört brutalt, framförallt för dottern.
Men en stödfamilj, till att börja med.
Har socialtjänsten ens förklarat att sådana möjligheter finns?

Det kanske de har gjort, vad vet jag?
Det kan helt klart vara på det sättet att både Julia och Chrippa har nekat eller rent av har struntat i stöd och insatser som de blivit presenterade.

Både Julia och Chrippa brister å det grövsta, men med rätt insatser och stöd så får de åtminstone en chans att bättra sig, med den insynen av myndigheter som krävs.

Nu verkar det tyvärr ha gått alldeles för långt.
Dessa insatser skulle ha vidtagits för flera månader sedan.

Stackars liten.
Citera
2024-05-01, 10:14
Medlem
Citat:
Du går ju så jäkla hårt åt att Jocke skulle köra järnet med att Jullan ska förlora barnet också. Vad är problemet med det?
Jag håller med han helt och hållet och det tror jag många normalt funtade och som har förmågan att se till ett barn omvårdnad även gör.
I slutändan är det upp till berörda myndigheter med div insatser och stöd som avgör sådana frågor.
Inte Jocke!

Tack och lov 🙏
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in