2021-05-16, 00:30
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarxbox
Aa, då jag slutat röka helt för 3 dagar sen så bör de ju va chill då... gäller bara att lyckas få till salivtest på nåt vänster då hahah
Blod och saliv bör vara grönt vid det här laget, pisset är värre. Men jag vet inte. En gång blev jag och en polare nypta. Vi hade både rökt dagen innan, han pissade positivt och jag negativt.
Citera
2021-05-16, 00:36
Medlem
Testet är om två veckor.

Ring och sjukanmäl dig dagen innan testet, ange influensasymptom såhär i covid-tider. Var hemma två veckor till.

Gör sedan testet och lycka till på jobbet!
Citera
2021-05-16, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackstalkern
Var ärlig med det i sådana fall. Gå med på regelbundna drogtest under en kort tid under provanställning för att visa din seriositet.
Jävla amatör. Nej var inte ärlig. Ljug så långt det går.
Citera
2021-05-16, 00:59
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuangPrabang
Testet är om två veckor.

Ring och sjukanmäl dig dagen innan testet, ange influensasymptom såhär i covid-tider. Var hemma två veckor till.

Exakt, såhär hade jag gjort. Inte värt att kanske testa positivt.
Citera
2021-05-16, 02:10
Medlem
Vad står det i anställningsavtalet?
Självklart ska man inte gå med på att integritetskränkas, men har du skrivit på ett godkännande (dvs att drogtestet är noterat i avtalet), så bryter du mot avtalet om du vägrar. Drogtester är inget som något företag kan ”tvinga” dig till utan ditt godkännande.
Om det inte står i ditt avtal så tycker jag du ska sitta lugnt i båten. Det är bara att avböja testet vid hälsokollen. Har du strypt intaget redan, så kan du göra testet. Ett par veckor bör rensa ur systemet, även om du rökt regelbundet.
Även om det inte står i avtalet, så finns ju alltid risken att dom avslutar din anställning om du vägrar. För jag antar att du har provanställning? En provanställning kan avslutas utan att arbetsgivaren behöver ange något skäl.
Nä, låt bli rökat tills du gör hälsokollen. Låt dom ta drogtestet. Vänta ut svaret. Hittar dom ändå något litet, så spela lagomt förvånad och skyll på att du var på en fest i närtid, där det röktes. Om dom frågar om ditt förhållande till cannabis, så säg att du testat några gånger för ett par år sedan / för 10 år sedan / för 20 år sedan etc. Att du testade av nyfikenhet, men att det inte var nåt för dig.
Ta det lugnt, det där ordnar sig👍😊
Citera
2021-05-16, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuangPrabang
Testet är om två veckor.

Ett alternativ, men arbetsgivaren lär kanske bli misstänksam.
Sjukanmälan 2-3 dagar innan, kanske löser den biffen.
Personen har antagligen provanställning, så här gäller det att vara mer än smidig😁
Citera
2021-05-16, 02:24
Medlem
Kanske ta ett eget test dagarna innan. Finns väl hemmatest att beställa.
Citera
2021-05-16, 02:40
Medlem
score!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarxbox
Tjena!

Det är så att jag fått en ny tjänst som jag varit riktigt taggad på genom ett bemmaningsbolag. Varken under någon intervju eller under avtalsskrivningen kom det upp någon information om drogtest, så jag skrev med glädje på! Nu fick jag i efterhand reda på att jag kommer bli ombedd att lämna ett drogtest hos deras företagshälsovård (vilket jag tror jag har läst mig rätt till är FeelGood) och har hört att det nästan är omöjligt att fuska hos dem. Om jag förstått det rätt ska testet ske om knappt två veckor.

Jag brukar cannabis basically dagligen när jag ska sova. Jag nu i ett par dagar efter att jag fått reda på att testet ska ske, detoxat någon extremt och kommer fortsätta göra detta.

Min fråga är egentligen vad som händer om jag pissar positivt? Och vad faaaan ska jag göra? Jag har ju ett anställningsavtal men med tanke på att detta är via ett bemmaningsbolag är jag osäker på vad som kommer hända.

Tack på förhand!

Få sativex på recept genom kliniken aureum. Googla på det. Så kan du visa upp att utslag på thc beror på det
Citera
2021-05-16, 02:49
Medlem
neuron-drones avatar
Tänk dig så här. Du vet inget om droger. Du har aldrig blivit drogtestad innan. När de säger att de vill ha pissprov säger du att du är väldigt intresserad av jobbet men du blev förskräckt nu när det handlar om att pissa på befallning. Låt ledsen och orolig och säg att du tycker det är synd att du ska missa ett roligt jobb och de en bra anställd pga detta. För du har jättesvårt att pissa på beställning.

Så du frågar om det inte finns andra sätt att ta provet. Att du ställer upp på vad som helst, men du är inte en sådan kille som bara drar fram snorren och pissar revir. Att det alltid varit jobbigt att du alltid verkligen måste gå undan för att det ska funka. Och att du t ex i skolan fick hålla dig hela dagarna för att toaletterna låg så till att man hörde precis vad som hände därinne. Du fick t o m blåsproblem ett tag för att du höll dig. I skolan fick du t o m använda lärarnas toa på slutet.

Dvs säg inte allt detta utan det är en historia du hittar på, sedan tar du av den så mycket som du behöver för det tillfället.

Summan ska vara att det vore så himla synd för både dig och arbetsgivaren om det blev problem för att du har skygg blåsa. Att det faktiskt är ett vanligt problem bland killar men ingen låtsas om det. Beter du dig som att det är just pisseprovet och inget annat som vållar problem och att vad synd att det kanske inte funkar, du som sett framemot arbetsuppgifterna.

Om de säger att det finns andra sätt att testa så fråga vad de är, för du har aldrig hört om dem. Om de t ex säger blodprov så rys lite och säg att du är känslig för det men du kan kämpa dig igenom det för du tycker det ska bli så himla roligt att jobba. Men just blåsan är en annan sak, den rår man inte på.

Du kan t o m testa att pissa men det går inte. Du håller på tills du blir blå. Du testar med kranen på men nej. Det är bättre än att sjukskriva dig.

Jag betvivlar att det finns massor av jobb där du skulle vara en fara för att du rökt litegranna för att kunna chilla och sova. Kommer du igenom drogtestet och får jobbet så hoppas jag naturligtvis att du inte jobbar med droger i kroppen. Det är inget jag uppmuntrar, såvida det inte är ett kontorsjobb.

Det är skit om de skulle kicka ut dig för lite cannabis. Det känns inte modernt. Det är skit att man inte kan vara ärlig. Säga att ja man röker men om det inte är OK med jobbet kan man sluta. Allt ska vara så drama!!!!!!
Citera
2021-05-16, 04:54
Medlem
Haha sånna löjliga svenska företag som kör med detta på vanliga knegarjobb , helt sinnesjukt.
Däremot om du har två veckor på dig så kan du lätt få ut det ur systemet genom att svettas. Kö lite aktiviteter., jogga, basta osv så att du verkligen svettas som fan. Sen drick massa vatten dagen innan och samma dag som testet.
Senast redigerad av FEARANDLOATH1NG 2021-05-16 kl. 05:29.
Citera
2021-05-16, 06:06
Medlem
arbetsgivare som bryr sig om vad man stoppar i kroppen på fritiden kan brinna i helvetet. Jävla STASI-fasoner. En annan sak om anställda är uppenbart påverkade, men att drogtesta helt spontant är oacceptabelt, och jag skulle be en sådan chef dra åt helvete.
Citera
2021-05-16, 07:08
Medlem
Aristofiless avatar
Du ska INTE prata om ditt drogmissbruk med din arbetsgivare. Finns väl för fan inget bemanningsföretag som vill hyra ut hög personal.
Arbetsgivare har en skyldighet att betala för rehab och åtgärder och det är inget dom vill riskera att fastna i.

Du kan garanterat neka provet men då kommer din provanställnings avslutas.
Även om du inte har provanställning jobbar du för ett bemanningsföretag så din anställning är lös som ränneskita redan från start.

Skjut på provet en gång och ta det sen. Du kommer passera utan problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in