• 1
  • 2
2021-05-12, 16:35
Medlem
mjohan84s avatar
Börjar bli irriterad på detta. De senaste gångerna jag har handlat så har en burk smällt... man behöver knappt titta på dom för att de ska få hål... pratade med min svärfar som också lyckats göra sönder burkar det senaste... kan knappt ha dom i ryggsäcken
Citera
2021-05-12, 16:38
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Börjar bli irriterad på detta. De senaste gångerna jag har handlat så har en burk smällt... man behöver knappt titta på dom för att de ska få hål... pratade med min svärfar som också lyckats göra sönder burkar det senaste... kan knappt ha dom i ryggsäcken
Det har inte jag märkt. Kan ligga burkar på golvet i bilen som rullar fram och tillbaka utan gå sönder. Har du något vasst i ryggsäcken?
Citera
2021-05-12, 16:39
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Det har inte jag märkt. Kan ligga burkar på golvet i bilen som rullar fram och tillbaka utan gå sönder. Har du något vasst i ryggsäcken?

Nej inget vasst... kanske är olika märken då. Har handlat lite olika och det är typ Crocodile som smäller oftast... lagom kul i ryggsäcken när man har den på sig
Citera
2021-05-12, 16:41
Medlem
theshades avatar
Köper du flasköl samtidigt så har du boven där.

En kapsyl på en glasflaska är som en konservöppnare i sidan på en tunn ölburk. Vad det än är så är det vasst för de bucklar sig rätt bra. Jag tappade ett helt sexpack folköl rakt i butiksgolvet, där alla ölen ramlade ur förpackningen och föll var för sig men ingen gick sönder.

Edit: Crocodile är väl importerat? Då håller burkarna kanske sämre standard än svenska burkar.
Senast redigerad av theshade 2021-05-12 kl. 16:44.
Citera
2021-05-12, 16:42
Medlem
Liberationfronts avatar
Upptäckte detta fast med cola burk. Kom knappt åt den mot kylskåps dörren o så spraya den mig med cola.

Kanske mindre aluminium?
Citera
2021-05-12, 16:47
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberationfront
Upptäckte detta fast med cola burk. Kom knappt åt den mot kylskåps dörren o så spraya den mig med cola.

Kanske mindre aluminium?

Coca Cola lägger mer pengar på forskning om hur de kan göra burkarna lättare/använda mindre aluminium, än de lägger på marknadsföring, har jag hört nångång apropå hur man bantat burkarna genom åren.

En snabb googling ger säkert spännande resultat.
Citera
2021-05-12, 17:25
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Köper du flasköl samtidigt så har du boven där.

En kapsyl på en glasflaska är som en konservöppnare i sidan på en tunn ölburk. Vad det än är så är det vasst för de bucklar sig rätt bra. Jag tappade ett helt sexpack folköl rakt i butiksgolvet, där alla ölen ramlade ur förpackningen och föll var för sig men ingen gick sönder.

Edit: Crocodile är väl importerat? Då håller burkarna kanske sämre standard än svenska burkar.

Crocodile tillverkas utav Krönleins, således är den svensk.
Citera
2021-05-12, 17:38
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Crocodile tillverkas utav Krönleins, således är den svensk.

Då vidhåller jag att någon vasst måste vara inblandat. Jag är dock mest erfaren med 50 cl och de har alltid hållit ihop i min ryggsäck genom åren, på cykel och vårdslöst hanterade i allmänhet. Aldrig några problem, utom när jag haft flasköl med i väskan.
Citera
2021-05-12, 18:09
Medlem
Milldues avatar
Citat:

Över tid så har plåttjockleken minskat på aluminium burkarna. Det skiljer även mellan olika tillverkare.
Rullar de omkring på ett sandigt bilgolv så är det risk att de börjar läcka.. Speciellt om det är varmt i bilen. Bäst är att frakta dem stående. Alternativt i en systemkasse liggande intill varandra i lager på lager (får plats fler då i en systemkasse.).
Citera
2021-05-12, 20:58
Medlem
Någon mer som märkt att mer och mer öl säljs på 44cl-burk? Varför?
Citera
2021-05-12, 21:33
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnMassaEttor
Någon mer som märkt att mer och mer öl säljs på 44cl-burk? Varför?
För att det är en internationell storlek på burk.
Citera
2021-05-12, 22:45
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Nej inget vasst... kanske är olika märken då. Har handlat lite olika och det är typ Crocodile som smäller oftast... lagom kul i ryggsäcken när man har den på sig

Jag blandade Burgenfels och Crocodile i en islåda för någon somrar sen. Tänkte inte så mycket på det just då, men två eller tre krokodiler sprang mycket riktigt läck (trots att det mest va vatten i lådan).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in