• 1
  • 2
2021-05-12, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberationfront
Upptäckte detta fast med cola burk. Kom knappt åt den mot kylskåps dörren o så spraya den mig med cola.

Kanske mindre aluminium?

Coca Cola burkarna har blivit riktigt dåliga. Jag jobbar i butik och vi torkar läsk med jämna mellanrum nu för tiden.
Citera
2021-05-12, 22:53
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Coca Cola lägger mer pengar på forskning om hur de kan göra burkarna lättare/använda mindre aluminium, än de lägger på marknadsföring, har jag hört nångång apropå hur man bantat burkarna genom åren.

En snabb googling ger säkert spännande resultat.
Jag har läst om samma sak. Burkarna har blivit tunnare, lättare och mindre tåliga över tid.

Det kallas för produktutveckling.

Fann ingen bra länk via duckduckgo:ande dock.
Senast redigerad av BIB3l 2021-05-12 kl. 23:19.
Citera
2021-05-12, 23:01
Medlem
WolframTungstens avatar
Jag lade en period ölburkar i ryggsäcken, hade bara en jacka i den, inget vasst. Två gånger sprang en burk läck. Jag gick i lugn takt utan krumbukter. Öl över hela jackan, usch!
Citera
2021-05-12, 23:37
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WolframTungsten
Jag lade en period ölburkar i ryggsäcken, hade bara en jacka i den, inget vasst. Två gånger sprang en burk läck. Jag gick i lugn takt utan krumbukter. Öl över hela jackan, usch!

Vassa knappar? Nyckelknippan i jackan?
Citera
2021-05-12, 23:57
Medlem
SwizzerNöts avatar
Tunnare burkar som är på bristningsgränsen av det inre trycket. Rör man en sån burk med något spetsigt eller hårt så smäller det. Har hänt mig med bla pepsi-max flera gånger.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in