• 4
  • 5
2021-05-13, 14:23
Medlem
Lättast är väl bara att gå in på SBAB och se vilken ränta du får hos dem. Sen flyttar de över dina befintliga lån. Du behöver inte ens kontakta din nuvarande bank. På SBAB prutar du inte, och iaf jag har alltid fått bäst ränta med dem. Jag har nu 1.09% bundet på 3 år. 75% belåning och bor i huvudstaden.

https://www.sbab.se/1/privat/lana/bo...a.html#/kalkyl
Citera
2021-05-13, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dundermusen031
Lättast är väl bara att gå in på SBAB och se vilken ränta du får hos dem. Sen flyttar de över dina befintliga lån. Du behöver inte ens kontakta din nuvarande bank. På SBAB prutar du inte, och iaf jag har alltid fått bäst ränta med dem. Jag har nu 1.09% bundet på 3 år. 75% belåning och bor i huvudstaden.

https://www.sbab.se/1/privat/lana/bo...a.html#/kalkyl

Ja, men TS hade ju en väldigt liten inkomst och SBAB kommer garanterat ta en kreditupplysning och upptäcka det.
Citera
2021-05-13, 18:22
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldMeArneAnka
2-3% är väl standard. Varför skulle topplån inte existera?

Topplån existerar, men absolut inte på samma sätt som förr.
Citera
2021-05-13, 21:09
Medlem
Har 1,05% på 3 år hos Landshypotek. ca 3 milj motsvarande ca 60% belåning. Du ska alltid förhandla. Hade tidigare ca 1,1% hos SEB, men de började kräva att jag skulle ha fondsparande hos dem också så då bytte jag.
Citera
2021-06-01, 13:37
Medlem
JustZlatans avatar
Varför vill de veta om jag är med i ett fackförbund?

Fick ner räntan med nästan 1%. Jag har blivit lurad i många år.

Ringde dit innan deklarationen har gått igenom. 2019 var ett mycket bättre år för mig än 2020. Så jag lurade dom nu.
Senast redigerad av JustZlatan 2021-06-01 kl. 13:46.
Citera
2021-06-01, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag har betalat boränta på över 2% i många år. Sen hörde jag på radion idag att boräntan brukar ligga på 1-1,5% för kunder. Jag har rörlig ränta.

Det får mig att tro att SEB har lurat mig i flera år!
Vänta lite nu. Du kör taxi och hatar människor som bor i villor, äger företag, så står du och ger bort pengar. Nästan 700 kronor per miljon i lån och månad. Du kan knappast gått back mycket.

Samtidigt så är du ju en dålig kund med massa risk. Det kostar.
Citera
2021-06-01, 14:03
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saekerhetspolisen
Vänta lite nu. Du kör taxi och hatar människor som bor i villor, äger företag, så står du och ger bort pengar. Nästan 700 kronor per miljon i lån och månad. Du kan knappast gått back mycket.

Samtidigt så är du ju en dålig kund med massa risk. Det kostar.

Vad menar du med att jag är en dålig kund? Jag är ju en väldigt bra kund som har betalat ockerränta i många år.

Jag har säkert gått back 70 000 kr sammanlagt pga för hög ränta.
Citera
2021-06-01, 14:15
Medlem
Citat:
Jag har betalat boränta på över 2% i många år. Sen hörde jag på radion idag att boräntan brukar ligga på 1-1,5% för kunder. Jag har rörlig ränta.

Det får mig att tro att SEB har lurat mig i flera år!

Jag tvivlar på att dem lurar dig, snarare att dem kör vidare på det upplägg du har godkänt sedan innan.
Skulle ta och läsa igenom avtalet du har med SEB och exakt vart de drar 2 % i ränta.

Exempelvis har vi ett av våra bottenlån bundet på 3 år (1.5 år kvar) på 2 % ränta.
Citera
2021-06-01, 21:21
Medlem
Citat:
Vad menar du med att jag är en dålig kund? Jag är ju en väldigt bra kund som har betalat ockerränta i många år.

Jag har säkert gått back 70 000 kr sammanlagt pga för hög ränta.
Du har betalat i 100 månader alltså.

Du är låginkomsttagare, det är högre risk det.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in