2021-09-15, 11:19
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersStenberg
Jag vet inte vad som är orsaken. Om du googlar kan du se att det inte är omöjligt utan att det finns väldigt modern nanoteknik som nyttjar magnetiska partiklar.

Sedan till skillnad från DIG så vet jag och kan även förklara hur naturvetenskap fungerar. Naturvetenskap är en empirisk vetenskap och empirisk kunskap - dvs experiment i verkligheten som kan upprepas - är kung.

Teorin anpassas efter den empiriska erfarenheten och inte tvärtom.

Jag vet som sagt vad jag har sett med mina egna ögon och det finns gott om individer som kan bekräfta detta.

Självklart förstår jag från ditt sätt att formulera dig att Du är en värdelös looser som inte ens klarat gymnasiet.
Jag är medveten vad ordet empirisk innebär. Jag också medveten om att magnetismen aldrig kunnat påvisas empiriskt, det är ett fenomen enkom förekommande i olika sociala medier eller anekdotiska påståenden i trådar som denna.

I så fall är mina tester av magnetism efter vaccinering lika värda som dina och mina säger att det är bluff och båg.

Min utbildningsnivå hör ej hit, men för din kännedom så är den tillräckligt god för att jag ska kunna sortera ut fakta ur den vansinniga antivaxxerfloden med korkade påståenden.
Citera
2021-09-15, 11:31
Medlem
Citat:
Vad vet du om det herr Nolla?

Hur många har du testat?

Jag vill upplysa herr värdelös Nolla om att bara för att det inte fungerar på alla så innebär inte det ett skit.

Antagligen skiljer det mellan batcher vad de stoppat i.

Finns som sagt hur många som helst som vittnar om detta.

Jag menade att om du blir chippad I samband med vaccination så vandrar ju chippen till specifika områden I kroppen, dom ligger ju inte under huden just precis där du fått injektion.. Inte som när man chippar katter o hundar... 🙃
Citera
2021-09-15, 11:34
Medlem
Citat:
Vi vet ju inte VAD som orsakar magnetismen.

Finns inga belägg för att det är just chip.

Personligen tror jag mer på en modern teknik som heter SPION:

https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fonc.2019.00059/full

Ok, intressant. Men om jag förstått informationen rätt borde man kunna identifiera nanopartiklar med hjälp av MRI. Vid test med magnetkamera får man ju inte ha på sig något smycket då det är magnetiskt.

Den teknologin du refererar till är bärare av ämnen... Vad är det man vill injicera och varför.
Citera
2021-09-15, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Downtownkid67
Ok, intressant. Men om jag förstått informationen rätt borde man kunna identifiera nanopartiklar med hjälp av MRI. Vid test med magnetkamera får man ju inte ha på sig något smycket då det är magnetiskt.

Den teknologin du refererar till är bärare av ämnen... Vad är det man vill injicera och varför.

Som alltid kan man göra positiva och negativa tolkningar av den information som ligger för handen.

Vi VET med säkerhet att World Economic Forum och deras ledare Schwab i samarbete med Bill gates vill chippa och genmanipulera hela världens befolkning.

Detta har vi dock inte täckning för att påstå att denna plan ännu är satt i praktisk verkan.

Jag tycker att en mer trolig förklaring är att Pfizer och de andra läkemedelsbolagen drivs av rätt hänsynslösa personer med ett stort vinstintresse och att det är någonstans där det har gått snett. I och med att läkemedelsbolagen inte kan bli åtalskyldiga för biverkningar för dessa nödgodkända vaccin så skulle de kunna ha tagit steget att testa lite ny teknik i olika batcher. Observera att jag absolut inte vet att så är fallet. Det är bara en hypotes.

Många seriösa medicinska forskare har en väldigt stor tilltro till medicinteknologi. Jag menar att vi lever i en tid när dessa "utvecklare" nog kan se det som att de har ett grönt kort och i det närmaste en gudomlig plikt att utveckla något som kan "lösa alla våra problem". Och då kan man nog vara benägen att ta eller rättfärdiga genvägar som annars inte hade varit aktuella.

Så jag skulle kunna tänka mig att man prövat SPIONER eller någon annan teknologi i vissa batcher i förhoppningen att denna teknologi ska bidra till ett effektivt vaccin.
Citera
2021-09-15, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarrou
Jag menade att om du blir chippad I samband med vaccination så vandrar ju chippen till specifika områden I kroppen, dom ligger ju inte under huden just precis där du fått injektion.. Inte som när man chippar katter o hundar... 🙃

Jag har aldrig påstått att det handlar om chip. Även om det säkerligen kommer att sluta med att dessa injiceras...

Det enda jag VET är att jag har sett kylskåpsmagneter fästa på ett antal personer. Upp till tre veckor efter spruta. Med egna ögon. En gång höll jag i magneten själv och kände kraften. Och de har fäst exakt på det ställe som sprutan givits. Jag har även sett ett antal personer där magnet inte fäst.

Eftersom alla läkare, självutnämnda experter samt Läkemedelsverket absolut förnekar att detta skulle kunna ske så är jag hänvisad till spekulation rörande orsaken. och jag gissar då på modern och nyutvecklad medecinteknologi i nanoformat. Till exempel sk SPIONS.
Citera
2021-09-15, 12:37
Medlem
Citat:

...
I och med att läkemedelsbolagen inte kan bli åtalskyldiga för biverkningar för dessa nödgodkända vaccin så skulle de kunna ha tagit steget att testa lite ny teknik i olika batcher. Observera att jag absolut inte vet att så är fallet. Det är bara en hypotes.
...

Problemet med din hypotes är att de inte är immuna mot stämningar om de skulle göra det du föreslår. Att t ex blanda i något ämne som inte dokumenterats till läkemedelsverken skulle utan tvekan utgöra "wilful misconduct" och då gäller t ex en amerikansk PREP act inte längre.

https://www.phe.gov/Preparedness/legal/prepact/Pages/default.aspx
Citera
2021-09-15, 13:09
Medlem
Känns som det cirkulerar folk som försöker stoppa och förlöjliga vad de tror är fake news när det i själva verket är åsikter. Ingen har sagt med säkerhet att hypotesen ovan är bekräftad.
Citera
2021-09-15, 16:07
Medlem
Citat:
Jag har aldrig påstått att det handlar om chip. Även om det säkerligen kommer att sluta med att dessa injiceras...

Det enda jag VET är att jag har sett kylskåpsmagneter fästa på ett antal personer. Upp till tre veckor efter spruta. Med egna ögon. En gång höll jag i magneten själv och kände kraften. Och de har fäst exakt på det ställe som sprutan givits. Jag har även sett ett antal personer där magnet inte fäst.

Eftersom alla läkare, självutnämnda experter samt Läkemedelsverket absolut förnekar att detta skulle kunna ske så är jag hänvisad till spekulation rörande orsaken. och jag gissar då på modern och nyutvecklad medecinteknologi i nanoformat. Till exempel sk SPIONS.

Jo.. Fullt möjligt, alla som ÄR chippade och dessutom har sensorer i kroppen är faktiskt magnetiska! 🙂
Citera
2021-09-15, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny-JanObama
Problemet med din hypotes är att de inte är immuna mot stämningar om de skulle göra det du föreslår. Att t ex blanda i något ämne som inte dokumenterats till läkemedelsverken skulle utan tvekan utgöra "wilful misconduct" och då gäller t ex en amerikansk PREP act inte längre.

https://www.phe.gov/Preparedness/legal/prepact/Pages/default.aspx

Problemet med DIN analys är att det inte sker någon dokumentation av vad vaccinerna egentligen innehåller.

Läkemedelsverket hänvisar till sin EU-motsvarighet som i sin tur hänvisar till FDA som i sin tur hänvisar till Läkemedelsbolagen.

De enda som undersökt vad vaccinet egentligen innehåller är japanerna och då hittade det en magnetisk substans och drog in 3,2 miljoner doser.

Finns en tråd om det.
Citera
2021-09-15, 16:31
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Jo men heuristik har väldigt lågt bevisvärde jämfört med empirisk vetenskap.

Så kan du ju börja med att lära dig hur man stavar till det du arbetar med...

Hahaha! Fan vad klassiskt misstag för mongon. Typ: "Jag jobbar minsann som analetiker!"
Eller hur heuristik och heuristisk analys har många användningsområden, men uppenbarligen vet inte DU vad det är. Ja, jag skrev fel och skrev heurestisk i stället för heuristisk. Jag antar jag inte vet något om det då.

Har du några sakargument i frågan i stället? Kan du anföra något som styrker idiotin om magnetism framkallad av ickemagnetiska ämnen?
Citera
2021-09-15, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Eller hur heuristik och heuristisk analys har många användningsområden, men uppenbarligen vet inte DU vad det är. Ja, jag skrev fel och skrev heurestisk i stället för heuristisk. Jag antar jag inte vet något om det då.

Har du några sakargument i frågan i stället? Kan du anföra något som styrker idiotin om magnetism framkallad av ickemagnetiska ämnen?

Jag har sett det med egna ögon.

Givetvis trodde jag inte att det faktiskt kunde ske. Jag utgick faktiskt från att det var en halmgubbe pushad för att dölja verkliga problem med vaccinet.

Men eftersom jag är naturvetenskapligt skolad och även har gedigna kunskaper i vetenskapsteori så tänkte jag att jag tar väl och prövar med en kylskåpsmagnet. Det är ju ett empiriskt experiment som är mycket lätt att utföra och det krävs ju ingen dyr utrustning.

Om du läser bakåt i denna tråd och i tråden om 1,6 miljoner tillbakadragna vaccindoser i Japan så finner du fler vittnesmål. Först ut och seriösast var användaren Disputor som även kontaktat Läkemedelsverket. Han fick av dem svaret att det han sett med egna ögon INTE kan hända. När han frågade om de analyserade vaccinet själva svarade de att de hade fullt förtroende för EU:s läkemedelsverk.
Citera
2021-09-15, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
Äntligen en vettig teori! Jag tror själv att det har med naturliga rubbningar i magnetfältet att göra... är dock osäker om det beror på månen, jordens inre kärna, solens aktivitet eller någon annan kosmisk cykel.

Vad har du för tankar gällande månen? Berätta mer.

Hej!
Tack, skönt att hitta någon som förstår en! Jag tänker att månen måste påverka alla vaccsinerade personer mer än vad man tror. En vuxen människa är 60 % vatten. Klart månens dragningskraft påverkar. Tänk då vad xtra magnetism från vaccsinet måste göra och ställa till med. Kommer säkert inte kunna lita på veckans astro längre…. Kanske kan magnetarmband kommpensera. Liksom störa magnetfältet, vad tror du?

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in