2021-05-10, 12:50
Medlem
I samband med fotbollsprofilens Bertil "Bebben" Johanssons bortgång nyligen noterade jag att han deltog som någon form av statist i SVT:s "Oss skojare emellan" (1982-86) med Ingvar Oldsberg som programledare.

Jag minns väldigt lite från programmet från min barndom och fick förklaringen varför när jag försökte titta på det här avsnittet. Det är helt enkelt förfärligt.

Jag ville ju kolla in Bebben men trots att jag tog bort ljudet kände jag hur livet började sugas ut ur min kropp, och jag tvingades avbryta av hälsoskäl.

Är "Oss skojare emellan" det mest deprimerande/ångestskapande underhållningsprogram som producerats i den svenska tv-historien eller finns likartade eller ännu värre exempel?
Senast redigerad av Ville815 2021-05-10 kl. 12:55.
Citera
2021-05-10, 12:54
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Det finns värre. Allt, och då menar jag allt, där familjen Wahlgren deltar, är deprimerande.
Dom är bara för mycket.
Tur det finns en avstängningsknapp, och andra kanaler.
Citera
2021-05-10, 13:04
Medlem
Svt måste ha haft en rejäl mängd psykonauter anställda i Göteborg på 80 talet.
Citera
2021-05-10, 13:11
Medlem
Andersdamaans avatar
För något par decennier sedan så gick det ett underhållningsprogram på Tv4 som gick ut på att en person skulle klara en utmaning, och klarade personen av utmaningen så blev det fina presenter till hela familjen. Klarade personen inte av utmaningen så fick dom ingenting! Har nog aldrig sett så många gråtande barn i ett tv-program någon gång, för utmaningarna kunde vara rejält svåra! Minns speciellt en totalt omusikalisk familjefar som skulle klara av att spela Für Elise av Beethoven helt felfritt!

Har för mig att det var Gunde Svan som var programledare.

Edit: Hittade programmet! "Ingenting är omöjligt" hette det!
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ingent..._om%C3%B6jligt
Citera
2021-05-10, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ying-CreUyang
Det finns värre. Allt, och då menar jag allt, där familjen Wahlgren deltar, är deprimerande.
Dom är bara för mycket.

Jag såg rubriken bland nya ämnen.
Tänkte att där ska jag skriva om hur jävla trött jag är på hon Wahlgrens ungen.
Öppnade tråden och såg det fanns flera än jag som tycker samma

Hon var med i något idolprogram tror jag, jag byter kanal snabbt så fort jag ser henne.
Hinner ändå med att höra henne säga OOOh Myyy GOOOD OOOH MYY GOOOD om och om igen!

Hur fasingen kan wahlgrenare få vara med på TV om och om igen? Vilken anledning?
SR och SVT
Samma som att dom har journalister som får interjua terrormisstänkta som dom är ihop med?
Så länge någon är släkt med någon oavsett talang bara det finns familjeband, släktskap så får man vara med på TV.
Citera
2021-05-10, 13:13
Medlem
Briasccas avatar
Minns något radioprogram där man berättade roliga historier. Det gick i flera år. Hemskt.

På TV-sidan finns många att ta av. Svenska nyheter. Ullared. Böda Camping.
Citera
2021-05-10, 13:16
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ying-CreUyang
Dom är bara för mycket.
Wahlgrens nästlar sig in överallt. Eftersom dom ges utrymme överallt. Även om man nu gömmer sig under en sten tyvärr. Men även Fredrik och den andre Långben har väl aldrig gjort något av underhållningsvärde?
Citera
2021-05-10, 13:21
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca
Minns något radioprogram där man berättade roliga historier. Det gick i flera år. Hemskt.

På TV-sidan finns många att ta av. Svenska nyheter. Ullared. Böda Camping.

"På minuten"?
Det värsta på radio!
Citera
2021-05-10, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
"På minuten"?
Det värsta på radio!

På minuten är ju roligt för det mesta. Jag tror det var Byteskomik som det tänktes på. Stellan Sundahl och Gunnar Bernstrup ledde, man fick ringa in och berätta en historia, och så berättade de en annan på samma tema och så hade man bytt historier med varandra.
Citera
2021-05-10, 13:29
Medlem
Man-At-Armss avatar
"Har du hört den förut" var ingen höjdare. Utdragna historier med menlösa poänger. Deppigt tråkigt.
Citera
2021-05-10, 13:33
Medlem
Opaques avatar
På stentiden då jag ibland fortfarande använde linjär tv, så var allt med Robert Aschberg i alla sammanhang på TV4 ett oöverträffat lågvattenmärke i form av mänsklig aktivitet
Citera
2021-05-10, 13:38
Medlem
moderator-hatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ville815
I samband med fotbollsprofilens Bertil "Bebben" Johanssons bortgång nyligen noterade jag att han deltog som någon form av statist i SVT:s "Oss skojare emellan" (1982-86) med Ingvar Oldsberg som programledare.

Jag minns väldigt lite från programmet från min barndom och fick förklaringen varför när jag försökte titta på det här avsnittet. Det är helt enkelt förfärligt.

Jag ville ju kolla in Bebben men trots att jag tog bort ljudet kände jag hur livet började sugas ut ur min kropp, och jag tvingades avbryta av hälsoskäl.

Är "Oss skojare emellan" det mest deprimerande/ångestskapande underhållningsprogram som producerats i den svenska tv-historien eller finns likartade eller ännu värre exempel?

kollade man på som barn o jag tyckte de va skoj
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in