2021-05-11, 12:45
Medlem
Smegmas avatar
Allt som har med h*rfamiljen Wahlgrens att göra är så pinsamt jävla vedervärdigt dåligt. Hemska äckliga familj.
Citera
2021-05-11, 12:53
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Snacka om nyheter och Nattsudd var väl inga direkta höjdare eller så var man för ung för att uppskatta det.
Nattsudd gillade jag. Björn Wallde och Svante Grundberg hade även ett radioprogram som var bra.
Citera
2021-05-11, 13:04
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Absolut är reklamen ett aber men då jag så sällan tittar på svt så hade jag hellre sett reklam där också mot att jag slapp betala för dyngan. Hade gärna sett möjligheten att välja bort kanalen i mitt utbud också.

Nu är just underhållsTV som fyran sysslar med det jag tittar minst på då jag aldrig sett mästerkocken, lets dance eller idol. Galor av alla de slag får mig att stänga av direkt då det är samma personer, artister och liknande varje gång och allt ska blandas med PK och snyftande. Tittar nog mer på svt än fyran.

Det skulle vara bra om man fick abonnera på SVT istället för att det är obligatorisk avgift som idag. Frågan är om man vågar det, för när alla boomers (40- till 60-talister) har gått i graven är risken stor att man går i konkurs. Jag vet inte heller hur stort SVT är bland invandrare? Jag skulle nog i alla fall ha ett abonnemang hos dem för en del guldkorn finns det.

TV4 är något mellanting mellan skräpkanal och seriös TV. De är som sagt oslagbara när det gäller program där man kan hänga i motsvarande FB-tråd och kommentera freakshowen. Frågan är dock hur många som skulle betala för att se skiten?
Citera
2021-05-11, 13:08
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Det skulle vara bra om man fick abonnera på SVT istället för att det är obligatorisk avgift som idag. Frågan är om man vågar det, för när alla boomers (40- till 60-talister) har gått i graven är risken stor att man går i konkurs. Jag vet inte heller hur stort SVT är bland invandrare? Jag skulle nog i alla fall ha ett abonnemang hos dem för en del guldkorn finns det.

TV4 är något mellanting mellan skräpkanal och seriös TV. De är som sagt oslagbara när det gäller program där man kan hänga i motsvarande FB-tråd och kommentera freakshowen. Frågan är dock hur många som skulle betala för att se skiten?

Hade inte SVT fått sina skattepengar så hade de aldrig funnits med tanke på utbudet. Kolla genom SVT2:s programtablå en lördagkväll och berätta sen hur många av programmen du skulle titta på om det inte fanns någon annan kanal att se 😀
Citera
2021-05-11, 13:28
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Hade inte SVT fått sina skattepengar så hade de aldrig funnits med tanke på utbudet. Kolla genom SVT2:s programtablå en lördagkväll och berätta sen hur många av programmen du skulle titta på om det inte fanns någon annan kanal att se 😀

Precis! Det är något stockkonservativt över SVT. Mycket politik, högtravande finkultur och religiösa inslag. Allt med en slagsida åt vänster och silat genom ett MP-filter. Underhållningsmässigt står de sig slätt: "Bäst i test", "Muren", "Mästarnas mästare", "Vem är vad", "Sveriges starkaste familj" osv. De flesta av deras nysatsningar har floppat stort.
Senast redigerad av Pecka- 2021-05-11 kl. 13:32.
Citera
2021-05-11, 13:51
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Allt som har med h*rfamiljen Wahlgrens att göra är så pinsamt jävla vedervärdigt dåligt. Hemska äckliga familj.
Faktiskt jag hoppas jag att hela familjen dör i en husbrand när dom ligger sover. Fan, vilka meningslösa människor. Varför syns dom och hörs? Jaja gulligull Sverige där alla hyllar lågbegåvade jävla dräggmongos fiiifaan!!!!
Citera
2021-05-11, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbotraktor
Många bra förslag i tråden. Det jag kommer på är Babbel, eller Babel (?)
Nåt program om böcker eller vad fan det nu handlar om.
Babel är avsiktligt tråkigt, så kan inte räknas som underhållning. Möjligen för starkt bokintresserade homosexuella män i övre medelåldern.
Citera
2021-05-11, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbärskungen
Nattsudd gillade jag. Björn Wallde och Svante Grundberg hade även ett radioprogram som var bra.
Nattsudd var otroligt soft. Och provokativt på sin tid. Wallde och Grundberg var kungar i all sin lågmäldhet.
Citera
2021-05-11, 16:34
Medlem
Felet jag kan tycka görs i den här tråden är att man väljer att se 35-40 år gamla program genom dagens glasögon...
Tycke och smak hinner förändras oerhört på den tiden.

1986 var ju t.ex razzel ett både spännande och nyskapande koncept som folk faktiskt gillade att se, speciellt eftersom utbudet var så litet. Dessutom byggde mycket på att man verkligen ville se den tidens folkkändisar om man bara fick chansen.. Loffe Carlsson, Tommy Engstrand, Oldsberg mfl.
Citera
2021-05-11, 17:13
Medlem
Minns ni "Förlåt Mig!" som gick på TV3 för väldigt länge sedan? Den var riktigt dålig.

På dagens TV så är det nog "Masked Singer" som tar priset som mest deprimerande 'show', imo.
Citera
2021-05-11, 18:17
Medlem
Det enda program som levt kvar är väl "På spåret"! Annars är det inte mycket som åldrats med värdighet.
Citera
2021-05-11, 18:19
Medlem
Groenmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Det skulle vara bra om man fick abonnera på SVT istället för att det är obligatorisk avgift som idag. Frågan är om man vågar det, för när alla boomers (40- till 60-talister) har gått i graven är risken stor att man går i konkurs.

Änna ironisk nu eller? Varför tror du att SVT/SR tvingade riksdagen att göra SVT/SR obligatorisk och inte licensbetalt? Det var ju för att folk slängde ut TV-apparaterna och licenspengarna sinade.

UK upplever nu samma sak, där britterna slutar betala licenspengar till BBC eftersom de inte vill se indoktrinerings-TV. Bara en tidsfråga innan det blir skattefinansierat där också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in