2016-12-08, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Nu känns det som att Per kan vara sig själv och vågar öppna upp. Tror att det var situationen tidigare som blev för mycket och att han är den person man fick se från början, glad och positiv med mycket humor som gillar att ta för sig.

Undrar hur länge Sigrid och Pål har känt varandra? Tycker att han var lite för mesig och tror inte att det kommer hålla i längden. Sigrid lär nog tröttna rätt snart.

Ja nu är ju Per mer glad och i sitt rätta jag, man får väl hoppas det håller i sig bara för han såg ju måttligt road ut av Carolas sällskap när dem visade dem på Malta nästa vecka. Och enligt uppgift i tråden så bor ju Carola i Huddinge och tydligen inte hos Per.

Pål och Sigrid har nog känt varandra betydligt längre än vad vi har fått se, skulle inte förvåna mig ifall hon haft sex med honom bakom ryggen på Anders och de andra när dem fortfarande var på gården...vore ju ett typiskt fult drag av Sigrid. Ja hon och Pål lär knappast hålla.
Citera
2016-12-08, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wienna2016
Ja, dom är dolda numera, men på Instagram lägger Charlie upp mycket bilder med krogbesök m.m. från hemstaden, som tyder på att dom inte har någon vidare relation i alla fall och han är som sagt skriven i Östersund. Han har även lagt upp någon bild när han varit på pysselkväll på Kronofogdemyndigheten (!) och fotats med småbarn. Han passar väl på att synas både här och där som TV-kändis.

Tycker också Pål var en riktig toffel med sitt dragspelande, blir nog inget knull på köksbordet där som Sigrid drömmer om. Göteborgaren hade nog däremot kunnat ge henne en rejäl omgång och var charmigare.

Nä, jag tror inte på henne och Pål heller. Han är för "fin i kanten" för henne och vill bergis bara köra missionären med släckt lampa och är för gammal också (i hennes tycke). Hon var väl tvungen att fylla ut programtiden med något och för att få en resa av TV4. Att han är tät kanske inte räcker...

Ja, han vet minsann hur han ska lägga fram orden fint för Jennifer. Gissar att hon är riktigt tokkär i Charlie om det inte har gått över vid det här laget. Om han mot förmodan menar allvar med henne, så kan jag ärligt talat inte förstå det. Hon är inte snygg, hon är manlig, tråkig, översittare, gammalmodig, tantig, PK, moralkärring och bara allmänt torr. Dessutom bor hon långt ut på landet utan bussförbindelser och en unge på halsen.

Men måste säga att han spelat rätt bra!

Ha ha ha

Ja, Charlie ska ha cred. Han har med önskvärd tydlighet dragit ner byxorna på PK-kärringen till allmän beskådan. Charlie skrattar och festar loss med polarna. Hemma sitter Jennifer och gråter. Hon är besegrad av allt det hon påstår sig förakta.

Skål, Charlie!
Citera
2016-12-08, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Tack så mycket Antar att hon behövde en postadress i närheten för att inte behöva åka till Bollnäs för att hämta posten eller för att avslöja alltför mycket.

Carola Kolenda verkar ha en son på 17 år och en dotter på 22 år och enligt Linkedin var hon förlagschef på ETC förlag för 2 år sedan. Hon verkar bo på ett sunkigt ställe i Huddinge men tror hon vill vara kvar i storstan...

Så hon är radikalvänster och vegan från söderförort? Aldrig i h-vete att hon flyttar till en bondgård i Jämtland. Aldrig.

I övrigt. Linneas svartsjuka är omöjlig att hantera i längden. Möjligt att det håller nu men inte på lång sikt.

Att Charlie anses som så snygg tar jag som en jäkla förolämpning för mig som man. Tycker han verkar falsk och ytlig. Aldrig i livet att de fortsatte ses efter resan.

Sigrid kan ha nån slags empatistörning. Tror inte det håller med Pål som jag tycker verkade lite märklig och småfjantig som han uttryckte sig. Sigrid var lätt obehaglig när hon svarade med ett "Mmmmm" när han sa att han var jättekär. Sen sa hon att det var en bra start och att hon var "förtjust". Herregud. Att säga att man är kär är ju inte som att säga att man älskar någon. Så stort symbolvärde har väl inte det ordet?

Det blir alltså inga giftermål och bebisar från årets säsong. Det genuina är borta.
Citera
2016-12-08, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Tycker det är ett ganska märkligt och trist tilltag av produktionen att dem i år sänder alla 4 bönderna med utvalda till samma resmål, undrar varför? Har TV4 fått så dålig ekonomi eller är det bristen på fantasi som gör att man inte som i tidigare säsonger kan skrapa fram 4 individuella resmål?

Eller kanske är det som någon nämnde i tråden, man vill spinna vidare och skapa några sista rubriker på detta med Erik och Sigrid ? Så Linda kan fråga när hon kommer på hösten till Sigrid "Men hur kändes det att se Erik sitta där och kyssas med Linnea, var det inte jobbigt?" "Du tänkte aldrig att det kunde varit du?" Och samma frågor vid besöket hos Erik

Tv4 gör en cynism i kubik. Plötsligt är den avsky som Erik förmedlat till Linda och produktionen fullt förståelig. Ingen kan väl efter detta tro att TV4 på allvar vill skapa riktiga par. Att skicka alla till samma ställe är att likna vid ett sabotage.
Senast redigerad av avec 2016-12-08 kl. 10:55.
Citera
2016-12-08, 10:53
Medlem
Citat:
Undrar om Charlie verkligen är förälskad i Jennifer? Hon känns inte alls som hans typ, snarare motsatsen. Verkar som det mest är hon som är kär och dras till honom eftersom han är så snygg

Hur tror du att det blir nästa säsong? Kommer det återgå till det gamla konceptet eller blir det ännu mer dokusåpa?

Nej jag tror inte Charlie är det minsta förälskad i Jennifer, han ville bara vinna denna dokusåpa tror jag och sen få ha lite kul i sängen med en äldre tjej innan han återgick till sitt vanliga liv. Jag tror att deras vägar skildes direkt efter resan och han verkar ju bo i Östersund och arbeta där på systembolaget så hos Jennifer bor han ju inte

Nästa säsong vet jag inte hur den kommer bli men jag tror och hoppas att Linda och produktionen har lärt sig nåt av det tramset vi fått se i år och tar in riktiga bönder och även någon deltagare som är lite rolig i stil med Roger eller Fredrik, men som genuint söker kärleken och verkligen har svårt att få någon. Jag skulle vilja ha nästa säsong som de från 2006-2009. Borde väl inte vara så svårt att få till kan man tycka.
Citera
2016-12-08, 10:54
Medlem
Citat:
Tycker inte heller att Jennifer är rätt för David. Han behöver någon som accepterar honom och som inte tjatar om att han är så blyg och inte vågar ta för sig, det får ju bara motsatt effekt.

Förstår inte alls varför alla paren ska åka till samma ställe. Ytterligare ett tecken på att BSF blivit mer som en dokusåpa där man letar efter tillfällen att skapa drama och intriger. Helt onödigt, varför fortsätta tjata om Sigrid och Erik? Varför inte låta det vara och istället se till att paren får tid för varandra.

Jennifer, likt många kvinnor, blir inte attraherade av en man när de upplever sig "bestämma" och ha överläget i relationen. Lite tragiskt men kvinnor behöver känna sig svaga och lite underlägsna för att riktigt gå igång på en man. Man använder visserligen inte de orden utan mer att mannen ska få de att känna sig kvinnliga och åtrådda. Men i praktiken är det samma sak.
Citera
2016-12-08, 10:56
Medlem
Citat:
Förstår inte riktigt hur Sigrid kunde bli intresserad av Erik? Att spinna vidare på det där känns ju bara onödigt. Varför kan inte Erik och Linnea få chansen att lära känna varandra och se om det finns något mer utan att Sigrid ska komma på tal.

Nej jag vet inte heller, men hon verkar ju dras till lammkött, men utåt verkar hon vilja låtsas att hon vill ha en man i sin egen ålder eller nåt sånt. Tycker också att Erik och Linnea ska få vara ifred och lära känna varandra nu utan att Sigrid ska komma upp eller ens vara på samma ställe under semestern. Riktigt dåligt av TV4!

Varför tror du alla paren får samma resmål i år?? Brist på pengar hos TV4?? Brist på fantasi?
Citera
2016-12-08, 10:59
Medlem
Citat:
Ja, vad är syftet med det? Erik och Linnea verkar ju kära men jag tror inte det blir så långvarigt.

Ja jag fattar inte syftet alls, det var ju roligare när paren fick individuella resor och man fick se olika länder, där har dem också förstört i år.

Kanske du har rätt, men man får väl hoppas att det blir bra, dem är ju värda kärlek och enligt uppgift så ska dem bo ihop, iaf enligt grannar i samma by som Erik.
Citera
2016-12-08, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Jennifer, likt många kvinnor, blir inte attraherade av en man när de upplever sig "bestämma" och ha överläget i relationen. Lite tragiskt men kvinnor behöver känna sig svaga och lite underlägsna för att riktigt gå igång på en man. Man använder visserligen inte de orden utan mer att mannen ska få de att känna sig kvinnliga och åtrådda. Men i praktiken är det samma sak.

Ja, alla män som gått från osäkra tonåringar till säkra män, kan vittna om hur tjejerna plötsligt ville ha en när man sparkade ner dem från den pidestal man satte henne på som tonåring.

Snälla män måste lära sig att ta fram bad boyen i dem på ytan. Annars är de körda.
Citera
2016-12-08, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilmulina
Tror jag med. Tror dessutom inte Jennifer var rätt för David, därav hans stumhet. Han ska ha en snällare och goare kvinna. Jennifer var inte rätt för honom alls.

Tycker inte det finns speciellt mycket värme i Jennifer, mest bara en kall och moralpredikande "skolfröken" så David var nog den som drog vinsten när han fick åka hem.
Citera
2016-12-08, 11:05
Medlem
Citat:
Tycker inte heller att Jennifer är rätt för David. Han behöver någon som accepterar honom och som inte tjatar om att han är så blyg och inte vågar ta för sig, det får ju bara motsatt effekt.

Förstår inte alls varför alla paren ska åka till samma ställe. Ytterligare ett tecken på att BSF blivit mer som en dokusåpa där man letar efter tillfällen att skapa drama och intriger. Helt onödigt, varför fortsätta tjata om Sigrid och Erik? Varför inte låta det vara och istället se till att paren får tid för varandra.

Exakt, hon var inte rätt för David och jag hoppas han får en tjej som är mer mjuk och varm än Jennifer. Tycker inte det minsta synd om henne när Charlie sen går.

Ja och i nästa säsong så hoppas jag dem återinför detta med individuella resor som det ska vara. Och alla paren ska ju få egen tid under resan, inte vara där tillsammans med de andra paren och deras dejter.
Citera
2016-12-08, 11:23
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja och i nästa säsong så hoppas jag dem återinför detta med individuella resor som det ska vara. Och alla paren ska ju få egen tid under resan, inte vara där tillsammans med de andra paren och deras dejter.
Lär ju bli betydligt roligare tv när de gör på det här sättet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in