2016-11-05, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Precis. Och det kan inte ens räknas som "dolda fel" eftersom hon var så pass frispråkig vid sin senaste medverkan.
Plus att hon redan är som en igel på Per. Nej, mig lurar hon inte, det hela är väldigt genomskinligt.

Nej Annelie har verkligen inga "dolda fel", hon visar dem merän gärna och kallar det sen för att "vara framåt" och "jag tar för mig". Väntar bara på när hon kommer med sin replik att grundbulten i en bra relation är "jäkligt bra sex" som hon sa sist . Nej inte mig heller och jag hoppas hon ej lurar Per

Tror jag också. Kan ju också vara så att hon bortredigerats för att vi inte alls ska räkna med henne som en stark kandidat och därmed bli lurade (om han nu skulle välja henne)...

Ja så kan det ju mycket väl vara, tänkte inte i dem banorna, smart tänkt av dig!

Kan ju också vara så att Stefan hittade rätt tjej medan den rätta kanske inte finns bland Pers kvinnor? Sen vet vi ju inte, Hanna och Stefan har kanske hur dåligt omdöme som helst och kanske inte alls är till någon hjälp - även om man gillar dem som par och vill att de ska dyka upp.

Så kan det mycket väl vara, Per hade ju en dam på slottet som jag tyckte verkade trevlig och jag var övertygad om att hon skulle få följa med till gården, minns inte namnet men hon hade halvlångt brunt hår och gillade dålig humor. Hon var med på gruppdejten. Vore ju synd ifall Per inte träffar någon nu efter alla ensamma år.
Citera
2016-11-05, 04:45
Medlem
Citat:
Precis. Och det kan inte ens räknas som "dolda fel" eftersom hon var så pass frispråkig vid sin senaste medverkan.
Plus att hon redan är som en igel på Per. Nej, mig lurar hon inte, det hela är väldigt genomskinligt.

Tror jag också. Kan ju också vara så att hon bortredigerats för att vi inte alls ska räkna med henne som en stark kandidat och därmed bli lurade (om han nu skulle välja henne)...

Kan ju också vara så att Stefan hittade rätt tjej medan den rätta kanske inte finns bland Pers kvinnor? Sen vet vi ju inte, Hanna och Stefan har kanske hur dåligt omdöme som helst och kanske inte alls är till någon hjälp - även om man gillar dem som par och vill att de ska dyka upp.

Nej Annelie har verkligen inga "dolda fel", hon visar dem merän gärna och kallar det sen för att "vara framåt" och "jag tar för mig". Väntar bara på när hon kommer med sin replik att grundbulten i en bra relation är "jäkligt bra sex" som hon sa sist . Nej inte mig heller och jag hoppas hon ej lurar Per.

Ja så kan det ju mycket väl vara gällande Anette, tänkte inte i dem banorna, smart tänkt av dig!

Så kan det mycket väl vara, Per hade ju en dam på slottet som jag tyckte verkade trevlig och jag var övertygad om att hon skulle få följa med till gården, minns inte namnet men hon hade halvlångt brunt hår och gillade dålig humor. Hon var med på gruppdejten. Vore ju synd ifall Per inte träffar någon nu efter alla ensamma år.

Vart lite tokigt när jag citerade första gången ovan...men man är lite trött vid den här tiden så sorry för det.
Senast redigerad av Hjortfelt 2016-11-05 kl. 04:48.
Citera
2016-11-05, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Nej Sigrid kan man nog avskriva från "hitta den rätta listan", Erik, tveksamt alltså, Jennifer, nja hon lär ju trötta ut killarna med sina prövningar och tror hon kanske inners inne inte är redo att ta det stora steget. Möjligen kärlek hos Per om han börjar komma ur sitt blyga skal och skickar hem Annelie och Thorild. De andra två damerna kanske vill nåt med honom under förutsättning att han öppnar sig.

Men har inga stora förhoppningar.

Sigrid kanske möjligtvis kan träffa någon för en tillfällig romans, något varaktigt är det dock tveksamt om det blir. Erik känns alldeles för ung för hela konceptet, han har ju all tid i världen att hinna träffa den rätta. Känns bara konstigt att stressa fram något. Jennifer verkar leva kvar mycket i det som har varit och känns väldigt osäker, är så barnsligt med alla hennes tester hela tiden. Per tror jag inte heller kommer lyckas, det verkar inte som att han har några starkare känslor för någon av dem.
Citera
2016-11-05, 07:18
Medlem
Citat:
Nej man har ju inga garantier, även den snällaste tjej eller kille kan förvandlas till ett monster eller göra saker som denne kanske inte gjort 10 år tidigare. Visst, man kanske kan stålsätta sig lite, men Jennifer verkar ju låta rädslan ta över lite och det är inte bra. Är man rädd för alla män så lär det ju sluta som på Ann-Katrins gård.

Nej Per verkar ha fått lite mindre TV-tid än de andra bönderna, brukar det generellt vara så att den äldre bonden inte läggs lika mkt i fokus?! Ja åker inte Thorild hem på onsdag så lär vi väl få höra hennes tjat om att hon vill åka hem veckan efter det också. Nej jag är lite förvånad att Annelie inte har tagit mer plats och gjort mer väsen av sig. Kanske hon i år kör en mer nedtonad stil för att sen köra på för fullt ös när / om hon skulle bli ensam med Per på gården.

Ja jag hoppas lite kommer förändras för det är inte så bra som det är nu.

Jag har inte märkt det under tidigare säsonger men i år känns det som att Per hamnar i bakgrunden. Man kan ju fråga sig varför Thorild håller på som hon gör, är det att hon behöver ständig bekräftelse eller varför tjatar hon om att hon vill lämna gården? Det är ju fritt fram i så fall.

Det kan ju vara så att Annelie varit väldigt på även den här gången men att det blivit bortklippt. Om det nu är så att hon blev övertalad att vara med, som det varit spekulationer om, så undrar man ju om hon är där av rätt anledning? Eller om det bara är för att skapa drama och göra programmet lite mer underhållande?
Citera
2016-11-05, 11:00
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Nej jag är lite förvånad att Annelie inte har tagit mer plats och gjort mer väsen av sig. Kanske hon i år kör en mer nedtonad stil för att sen köra på för fullt ös när / om hon skulle bli ensam med Per på gården.
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Det kan ju vara så att Annelie varit väldigt på även den här gången men att det blivit bortklippt. Om det nu är så att hon blev övertalad att vara med, som det varit spekulationer om, så undrar man ju om hon är där av rätt anledning? Eller om det bara är för att skapa drama och göra programmet lite mer underhållande?

Anneli är fortfarande hur på som helst. Det är tydligt varenda gång hon är i bild tillsammans med Per. Oftast är det hon som sitter närmast honom, som pratar mest, hänger på honom som en igel när hon får möjlighet att vara ensam med honom, ger komplimanger osv. Det kommenterades ju t o m i en scen hur hon tar en massa plats och man fick se hur de andra kvinnorna bara tystnade när Anneli babblade loss.

Så hon är absolut sig lik, däremot är det nog mycket som är bortklippt också för att få lite balans i programmet. Det kan ju inte bara vara the Anneli Show. Enda skillnaden är att hon nu istället är positiv istället för negativ, eftersom hon - så här långt - gillar Per.
Citera
2016-11-05, 12:44
Medlem
Citat:
Anneli är fortfarande hur på som helst. Det är tydligt varenda gång hon är i bild tillsammans med Per. Oftast är det hon som sitter närmast honom, som pratar mest, hänger på honom som en igel när hon får möjlighet att vara ensam med honom, ger komplimanger osv. Det kommenterades ju t o m i en scen hur hon tar en massa plats och man fick se hur de andra kvinnorna bara tystnade när Anneli babblade loss.

Så hon är absolut sig lik, däremot är det nog mycket som är bortklippt också för att få lite balans i programmet. Det kan ju inte bara vara the Anneli Show. Enda skillnaden är att hon nu istället är positiv istället för negativ, eftersom hon - så här långt - gillar Per.

Jag kan tänka mig att både du och Alexandraida är inne på rätt spår när ni säger att troligen är Annelie lika mycket på men en del klipps bort. Ja vid fikastunden tog hon ju över totalt med sin svada, sen sa hon ju också att det kommer ligga Carola i fatet att hon är vegan, "Per gillar inte redigt att köpa speciell mat till henne, det märker jag (djävulskt leende), men jag älskar kött"

Ja det stämmer, jag bara sitter och väntar på när hennes positivitet förändras till negativitet...lär ju vara nåt snart som utlöser den.
Citera
2016-11-05, 12:51
Medlem
Citat:
Sigrid kanske möjligtvis kan träffa någon för en tillfällig romans, något varaktigt är det dock tveksamt om det blir. Erik känns alldeles för ung för hela konceptet, han har ju all tid i världen att hinna träffa den rätta. Känns bara konstigt att stressa fram något. Jennifer verkar leva kvar mycket i det som har varit och känns väldigt osäker, är så barnsligt med alla hennes tester hela tiden. Per tror jag inte heller kommer lyckas, det verkar inte som att han har några starkare känslor för någon av dem.

Troligen kommer det gå för Erik som för Erik från 2014, Pontus förra året, Johan 2010...antingen en kort fling eller inget alls. De unga bönderna får massor med brev men står som singlar i slutet i alla fall. Man kan ju hoppas han skärper sig och börjar ta för sig mera.... Ja är man 21 år har man ju nåt år till på sig att finna den rätta

Sigrid är väl mer än nöjd ifall det bara blir en kort romans, hon har ju inte tid med en man i alla fall så.

Nej, visst sa väl Per att det kändes som att han och damerna bara var ett kamratgäng sist?? Om det var så är det ju ingen bra utveckling och då får han ju komma vidare från det stadiet snart.
Citera
2016-11-05, 13:20
Medlem
Citat:
Troligen kommer det gå för Erik som för Erik från 2014, Pontus förra året, Johan 2010...antingen en kort fling eller inget alls. De unga bönderna får massor med brev men står som singlar i slutet i alla fall. Man kan ju hoppas han skärper sig och börjar ta för sig mera.... Ja är man 21 år har man ju nåt år till på sig att finna den rätta

Sigrid är väl mer än nöjd ifall det bara blir en kort romans, hon har ju inte tid med en man i alla fall så.

Nej, visst sa väl Per att det kändes som att han och damerna bara var ett kamratgäng sist?? Om det var så är det ju ingen bra utveckling och då får han ju komma vidare från det stadiet snart.

Det kan ju faktiskt vara så att de riktigt unga bönder inte är redo för ett seriöst förhållande. Sedan måste ju det vara ömsesidigt också och det nog inte helt lätt när båda är unga och kanske inte vet helt och hållet vad de vill i livet. Är ju ett stort steg att lämna sitt gamla liv och flytta in på en gård där den bonde de blir tillsammans med redan bor. Så det är inte alls konstigt att det inte funkar.

Sigrid behöver prioritera annorlunda om hon ska hinna med ett förhållande.

Det lär väl visa sig om det uppstår några känslor för Pers gård, hittills verkar det ju inte så.
Citera
2016-11-05, 14:14
Medlem
[quote=AlexandraIda|58924747]Det kan ju faktiskt vara så att de riktigt unga bönder inte är redo för ett seriöst förhållande. Sedan måste ju det vara ömsesidigt också och det nog inte helt lätt när båda är unga och kanske inte vet helt och hållet vad de vill i livet. Är ju ett stort steg att lämna sitt gamla liv och flytta in på en gård där den bonde de blir tillsammans med redan bor. Så det är inte alls konstigt att det inte funkar.

Sigrid behöver prioritera annorlunda om hon ska hinna med ett förhållande.

Det lär väl visa sig om det uppstår några känslor för Pers gård, hittills verkar det ju inte så.[/QUO

Nej är man 21 så vet man ju itne alltid vad man vill med vare sig livet eller en partner. Erik verkar ju inte heller ha någon vidare självinsikt, han sa ju i presentations videon "ja må vara ung men är hur redo som helst att gifta mig och bilda familj". Tycker inte det stämmer helt. Ja att byta sina stadsliv mot en gård kan ju inte vara lätt för tjejerna, inte heller att flytta in i någon annans hem. Trots att man flyttar hem till sin partner så tror jag man ändå känner sig som en gäst och har svårt att känna sig bekväm.

Jo men är Sigrid förmögen att KUNNA prioritera annorlunda tror du??

Nej och det gör mig lite ledsen för jag tycker Per är värd kärlek.....om det skiter sig med alla på gården kanske han kan finna kärleken efteråt med någon ur brevhögen...har ju hänt att andra bönder fått brev efteråt av kvinnor som sett dem i programmet och det har blivit bra.
Citera
2016-11-05, 16:11
Medlem
[quote=Hjortfelt|58925257]
Citat:
Det kan ju faktiskt vara så att de riktigt unga bönder inte är redo för ett seriöst förhållande. Sedan måste ju det vara ömsesidigt också och det nog inte helt lätt när båda är unga och kanske inte vet helt och hållet vad de vill i livet. Är ju ett stort steg att lämna sitt gamla liv och flytta in på en gård där den bonde de blir tillsammans med redan bor. Så det är inte alls konstigt att det inte funkar.

Sigrid behöver prioritera annorlunda om hon ska hinna med ett förhållande. Det lär väl visa sig om det uppstår några känslor för Pers gård, hittills verkar det ju inte så.[/QUO

Nej är man 21 så vet man ju itne alltid vad man vill med vare sig livet eller en partner. Erik verkar ju inte heller ha någon vidare självinsikt, han sa ju i presentations videon "ja må vara ung men är hur redo som helst att gifta mig och bilda familj". Tycker inte det stämmer helt. Ja att byta sina stadsliv mot en gård kan ju inte vara lätt för tjejerna, inte heller att flytta in i någon annans hem. Trots att man flyttar hem till sin partner så tror jag man ändå känner sig som en gäst och har svårt att känna
sig bekväm.

Jo men är Sigrid förmögen att KUNNA prioritera annorlunda tror du??

Nej och det gör mig lite ledsen för jag tycker Per är värd kärlek.....om det skiter sig med alla på gården kanske han kan finna kärleken efteråt med någon ur brevhögen...har ju hänt att andra bönder fått brev efteråt av kvinnor som sett dem i programmet och det har blivit bra.

Jag tror faktiskt att Sigrid kommer att kunna prioritera annorlunda om hon träffar rätt. Då tror jag att hon själv kommer känna att det är en förutsättning om hon ska kunna ha ett förhållande.

Om man ska flytta in hos en person tror jag det är jätteviktigt att man gör hemmet till ett gemensamt, att båda är med och bestämmer och tycker till. Om det ska funka långsiktigt så måste båda känner att de bor där lika mycket. Ingen vill känna sig som en gäst i sitt eget hem. Det ställer förstås krav på den som redan bor där som måste släppa in det andra personen och man behöver vara tydligt med hur man vill ha det och våga säga ifrån om det inte känns bra. Jag tror att sådant löser sig ganska naturligt.

Bara Erik själv vet om han är redo för detta eller inte men spontant så känns han lite väl ung. Det är så lätt att säga i tv att man är redo för något seriöst, att man kan tänka sig att flytta osv. men det är inte alltid lika lätt i verkliga livet. Man behöver nog känna att det verkligen är rätt innan man ens funderar på att ta steget fullt ut.

Jag hoppas Per kommer hitta kärleken, han känns som en trevlig och lättsam person.
Citera
2016-11-05, 21:29
Medlem
[quote=AlexandraIda|58926217]
Citat:

Jag tror faktiskt att Sigrid kommer att kunna prioritera annorlunda om hon träffar rätt. Då tror jag att hon själv kommer känna att det är en förutsättning om hon ska kunna ha ett förhållande.

Om man ska flytta in hos en person tror jag det är jätteviktigt att man gör hemmet till ett gemensamt, att båda är med och bestämmer och tycker till. Om det ska funka långsiktigt så måste båda känner att de bor där lika mycket. Ingen vill känna sig som en gäst i sitt eget hem. Det ställer förstås krav på den som redan bor där som måste släppa in det andra personen och man behöver vara tydligt med hur man vill ha det och våga säga ifrån om det inte känns bra. Jag tror att sådant löser sig ganska naturligt.

Bara Erik själv vet om han är redo för detta eller inte men spontant så känns han lite väl ung. Det är så lätt att säga i tv att man är redo för något seriöst, att man kan tänka sig att flytta osv. men det är inte alltid lika lätt i verkliga livet. Man behöver nog känna att det verkligen är rätt innan man ens funderar på att ta steget fullt ut.

Jag hoppas Per kommer hitta kärleken, han känns som en trevlig och lättsam person.

Ja man får väl hoppas för Sigrids egen skull att hon kan ändra om sina prioriteringar ifall hon skulle hitta rätt man. Annars så lär alla män gå från henne efter ett tag.

Ja visst är det viktigt att man gör hemmet till nåt gemensamt, i böndernas fall får man väl göra det till ett gemensamt hem på det sättet att mannen /kvinnan får köpa ny inredning och göra om efter sitt tycke inomhus. Det går ju knappast att flytta till nåt nytt gemensamt när man driver en gård även om somliga brevskrivare har trott det. Nej man ska väl veta lite om bonden man flyttar till. Annars så slutar det väl som mellan Pär-Ola och Louise...hon sa ju efteråt att dem kände inte varandra när de gifte sig.

Ja han är trevlig och borde inte ha svårt att finna en kvinna. Gäller väl bara att jobba lite på blygheten..
Citera
2016-11-05, 22:52
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Tror också Erik kommer bli grundlurad om han väljer Lina Illar. Om de andra väljer som du tror, tror du de utvalda kommer stanna efter resan och bygga ett liv med bonden? Känns lite tveksamt.....

I Jennifers fall, ja möjligen ett tag. Hon är dock oerhört kluven i sin syn på hur en man ska vara, och det märks också på hennes dominanta sätt. Hon pekar och ger order om vad de ska göra, och de ska inte ifrågasätta trots att de förnedras. Hon vill ha en man som är snäll och kärleksfull men som också "tar för sig" och visar var skåpet ska stå, vilket rimmar illa i detta fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in