Citat:
Ursprungligen postat av
Flor-Ida
Nej, de håller på med hopphästar.
Pontus är en sprätt som får allt serverat. Han är inte det minsta "bonde", dvs han gör inget av skitgörat. Det finns hästskötare som städar och mockar skit och t o m gör i ordning hästarna. Pontus sitter bara upp och rider. Sedan åker han runt på tävlingar, främst i syfte att visa upp hästarna som sedan säljs för hutlösa summor.
Det känns som även hans medverkan i programmet främst handlar om att göra reklam för sig själv och verksamheten. Inte är han med för att hitta en fru i alla fall.
Nu är det väl så att Pontus är aktiv i fälttävlan?
Kanske den tuffaste grenen inom hästsport.Har svårt att tänka mig att han inte behöver "dra sitt strå till stacken",dvs vara med i det dagliga arbetet med hästarna.
Känner inte Pontus,men det kanske du gör?
De hästmänniskor jag känner som tävlar på elitnivå är alla delaktiga i bla mockning,utfodring mm.
Tycker det är smått löjeväckande att TV4 tar med killar i 25årsåldern till programmet,de har ju all tid i världen att hitta en "fru".
Programidèn när de startade, var väl att hjälpa isolerade bönder som arbetade från morgon till kväll,och hade väldigt få tillfällen att träffa någon?
En ung kille i 25årsåldern som håller på med hästsport har ett "guldläge"vad det gäller tjejer än de flesta killar i samma ålder,om än de bor i storstaden och går p krogen varje helg?
Låt Bonde söker fru vara ett "dejtingprogram" för lite äldre,är ju det som varit charmen med programmet.
Blev så uppenbart på Pontus speedejting när en tjej sa,"Åh,tänk när vi hamnar skvallerpressen,de kommer att skriva ponny om oss.Skämskudden på

Nä,jag längtar efter de där lite äldre bönderna som behöver lite hjälp på traven.