2015-10-23, 10:45
Medlem
UtanEkorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fritillaria
Aha, ja så kan det mycket väl vara! Pinsamt hur de försöker få det att framstå som att han själv har värsta drömgården.

Haha, ja, faktiskt. Det bor sammanlagt 6 personer på "hans" gård, men de verkar ju praktiskt nog hålla sig undan från kamerorna så att de kan presentera denna illusion för allmänheten.

Men jag får iaf ge honom att han var LITE mindre dryg i sista avsnittet. Men jag tror inte han lär landa någon fru oavsett vilket
Citera
2015-10-23, 11:09
Medlem
Bandida.locas avatar
Känns som att de antingen har klippt så den här Tina verkar fullkomligt hemsk på all sätt eller så ... är hon det... Hon ger intrycket av att ha en oreglerad adhd och dessutom helt öppen med att hon är där för att sänka de andra (som hennes otroligt låga blondinskämt, skulle tro att de som skrattade gjorde det av rädsla/obehag).

Påminner lite om den den där orangehåriga som styrde och ställda i ungefär en halvdag på småländska (2013 tror jag?)

Det känns jobbigt iallafall. Kommer inte ihåg vad hon jobbade med men har mött en hel del undersköterskor som är som henne så det skulle inte förvåna. Om hon har barn borde hon ju tänka på dem... kanske inte är så kul med en mamma som framstår som så elak och självupptagen.

pinsamt!
Citera
2015-10-23, 11:29
Medlem
UtanEkorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandida.loca
Känns som att de antingen har klippt så den här Tina verkar fullkomligt hemsk på all sätt eller så ... är hon det... Hon ger intrycket av att ha en oreglerad adhd och dessutom helt öppen med att hon är där för att sänka de andra (som hennes otroligt låga blondinskämt, skulle tro att de som skrattade gjorde det av rädsla/obehag).

Påminner lite om den den där orangehåriga som styrde och ställda i ungefär en halvdag på småländska (2013 tror jag?)

Det känns jobbigt iallafall. Kommer inte ihåg vad hon jobbade med men har mött en hel del undersköterskor som är som henne så det skulle inte förvåna. Om hon har barn borde hon ju tänka på dem... kanske inte är så kul med en mamma som framstår som så elak och självupptagen.

pinsamt!

Jag förstår heller inte varför han patetiskt nog försökte försvara det med att det är ett skämt utan poäng.
Citera
2015-10-23, 16:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UtanEkorre
Haha, ja, faktiskt. Det bor sammanlagt 6 personer på "hans" gård, men de verkar ju praktiskt nog hålla sig undan från kamerorna så att de kan presentera denna illusion för allmänheten.

Men jag får iaf ge honom att han var LITE mindre dryg i sista avsnittet. Men jag tror inte han lär landa någon fru oavsett vilket
Gården består av ett stort hus och ett antal lägenhet utplacerade i olika byggnader. 2 av dem andra som bor på gården syntes i första avsnittet. Föräldrarna var bortresta vid inspelningen.
Citera
2015-10-23, 16:43
Medlem
Antar att många av de kvinnliga deltagarna tror att dem kommer att få domdera på en egen gård men ofta är det ju generationsboenden som ägs av föräldrarna och som ska delas med syskon. Sedan blir man fast i någon håla utan möjlighet att ta sig vidare. Skulle vara intressant att få veta lite mer om Stefan och Daniels ex och varför det tog slut eftersom båda dessa har barn sedan tidigare.

Stefan hade väl en rätt så sliten gård och jobbar väl mer som mekaniker än att vara bonde?

Pontus bor och lånar bara sina föräldrars hus och hästbonde är väl lite fuskbonde. Föräldrarna verkar mer jobba inom åkerinäringen och hästarna är nog mer hobbyverksamhet.

Daniel Återigen osäker på hur mycket av älgbesökscentret som är hans och han jobbar väl mer inom turism än att vara bonde.

Marcus är väl egentligen den enda riktiga bonden med eget hus, även om hans pappa körde traktor runt huset och spanade in deltagarna. Kanske föräldrarna har fått låna ut huset under inspelningen?
Citera
2015-10-23, 17:44
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Schysst gård hur som helst. Vem är hans pappa? Har han blivit rik på trav?
Nej, de håller på med hopphästar.

Pontus är en sprätt som får allt serverat. Han är inte det minsta "bonde", dvs han gör inget av skitgörat. Det finns hästskötare som städar och mockar skit och t o m gör i ordning hästarna. Pontus sitter bara upp och rider. Sedan åker han runt på tävlingar, främst i syfte att visa upp hästarna som sedan säljs för hutlösa summor.

Det känns som även hans medverkan i programmet främst handlar om att göra reklam för sig själv och verksamheten. Inte är han med för att hitta en fru i alla fall.
Citera
2015-10-23, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida

Pontus är en sprätt som får allt serverat. Han är inte det minsta "bonde", dvs han gör inget av skitgörat. Det finns hästskötare som städar och mockar skit och t o m gör i ordning hästarna. Pontus sitter bara upp och rider. Sedan åker han runt på tävlingar, främst i syfte att visa upp hästarna som sedan säljs för hutlösa summor.

Det känns som även hans medverkan i programmet främst handlar om att göra reklam för sig själv och verksamheten. Inte är han med för att hitta en fru i alla fall.

Det är svårt att veta vad han vill när han är så inbunden. Kanske vill han hitta en fru eller så kanske han bara vill bli känd.

Dryg tycker jag dock inte att han verkar vara. Bara extremt omogen, oerfaren och blyg. Han beter ju sig nästan som en tonårsoskuld. Vågar knappt gå på dejt och undviker ögonkontakt. Kan tänka mig att jag var som honom när jag var 15.
Citera
2015-10-23, 21:35
Medlem
NiccoJs avatar
Jag tror inte Pontus bryr sig så mycket om brudarna egentligen, han vet att märren i stallet alltid är redo för lite kärlek
Citera
2015-10-23, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida

Nu är det väl så att Pontus är aktiv i fälttävlan?
Kanske den tuffaste grenen inom hästsport.Har svårt att tänka mig att han inte behöver "dra sitt strå till stacken",dvs vara med i det dagliga arbetet med hästarna.
Känner inte Pontus,men det kanske du gör?
De hästmänniskor jag känner som tävlar på elitnivå är alla delaktiga i bla mockning,utfodring mm.

Tycker det är smått löjeväckande att TV4 tar med killar i 25årsåldern till programmet,de har ju all tid i världen att hitta en "fru".
Programidèn när de startade, var väl att hjälpa isolerade bönder som arbetade från morgon till kväll,och hade väldigt få tillfällen att träffa någon?

En ung kille i 25årsåldern som håller på med hästsport har ett "guldläge"vad det gäller tjejer än de flesta killar i samma ålder,om än de bor i storstaden och går p krogen varje helg?

Låt Bonde söker fru vara ett "dejtingprogram" för lite äldre,är ju det som varit charmen med programmet.
Blev så uppenbart på Pontus speedejting när en tjej sa,"Åh,tänk när vi hamnar skvallerpressen,de kommer att skriva ponny om oss.Skämskudden på Nä,jag längtar efter de där lite äldre bönderna som behöver lite hjälp på traven.
Citera
2015-10-23, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Nu är det väl så att Pontus är aktiv i fälttävlan?
Kanske den tuffaste grenen inom hästsport.Har svårt att tänka mig att han inte behöver "dra sitt strå till stacken",dvs vara med i det dagliga arbetet med hästarna.
Känner inte Pontus,men det kanske du gör?
De hästmänniskor jag känner som tävlar på elitnivå är alla delaktiga i bla mockning,utfodring mm.

Tycker det är smått löjeväckande att TV4 tar med killar i 25årsåldern till programmet,de har ju all tid i världen att hitta en "fru".
Programidèn när de startade, var väl att hjälpa isolerade bönder som arbetade från morgon till kväll,och hade väldigt få tillfällen att träffa någon?

En ung kille i 25årsåldern som håller på med hästsport har ett "guldläge"vad det gäller tjejer än de flesta killar i samma ålder,om än de bor i storstaden och går p krogen varje helg?

Låt Bonde söker fru vara ett "dejtingprogram" för lite äldre,är ju det som varit charmen med programmet.
Blev så uppenbart på Pontus speedejting när en tjej sa,"Åh,tänk när vi hamnar skvallerpressen,de kommer att skriva ponny om oss.Skämskudden på Nä,jag längtar efter de där lite äldre bönderna som behöver lite hjälp på traven.
Håller med. De borde kanske valt den där stackars bonden som i första avsnittet knappt fick några brev och där Linda fick uppmana tittarna lite extra att skriva. Han behöver nog mer hjälp än Pontus, 25.
Citera
2015-10-24, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnessem
Håller med. De borde kanske valt den där stackars bonden som i första avsnittet knappt fick några brev och där Linda fick uppmana tittarna lite extra att skriva. Han behöver nog mer hjälp än Pontus, 25.

Nja, programmets grundsyfte är precis som för alla andra underhållningsprogram att just vara underhållande. Stefan är nog den som behöver minst hjälp men utan honom skulle årets program ha blivit väldigt tråkigt.
Citera
2015-10-24, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Nja, programmets grundsyfte är precis som för alla andra underhållningsprogram att just vara underhållande. Stefan är nog den som behöver minst hjälp men utan honom skulle årets program ha blivit väldigt tråkigt.
Tror du inte osäkra, blyga, tafatta bönder hade lockat tittare? Det är ju inte samma målgrupp som Paradise Hotel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in