2015-10-04, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hilkka
Håller med helt, verkligen en varningsklocka om en tjej börjar med sånt dösnack redan på speeddatingen. Tycker också Pontus var sund som inte fattade det och tjejen i fråga var ju helt pantad!! Hoppas hon inte följer med till gården. Fick även intrycket när jag såg Pontus under datingen att han verkade smått ointresserad av många av tjejerna....nån mer som tolkade honom så???

Ja, han verkar anse att endast den snyggaste procenten har hos honom att göra varför han skickade hem majoriteten av hans tjejer redan vid första samlingen i salen. Han påminner faktiskt mycket om den unge prästen i "Präst söker fru" med skillnaden att Pontus inte ens försöker vara trevlig.

Skulle tro att han hamnar ihop med en man tillsist. Bisexuella är i regel homosexuella som ska försöka spela hippa eller i alla fall mer normativa.
Senast redigerad av Keus 2015-10-04 kl. 05:26.
Citera
2015-10-04, 11:57
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Fast älgar är ju inga tamdjur. Har aldrig tidigare hört talas om en älgbonde.
De behöver inte vara särskilt tama så länge de är inhägnade. Man såg ju dock i något klipp när han matade dem att de inte alls var skygga, utan stod precis intill honom.
Citera
2015-10-04, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golden-Tie
En bonde är en person som på hel eller deltid livnär sig på djurhållning alt spannmål

Så man kan kallas bonde om man försörja sig själv men ej säljer vidare.
Citera
2015-10-04, 13:48
Medlem
fitz-humes avatar
Mina kommentarer:

Stefan - Typisk råbonde med ett gladlynt sätt utåt. Det verkar som att han har fastnat för åtminstone två kvinnor på dejtingen. Kan bli kul att följa.

Pontus - Frågan är hur många av de 1000 breven han verkligen läste och fick välja ut. Hans kompisar verkade ha gjort det mesta åt honom. Han kunde ha varit mer påläst inför dejterna. Inget jätteintressant ännu.

Daniel (älgbonden) - Snyggast. Men smartast? Nej. Inte så smart att fråga alla 10 på första dejten "kan du tänka dig att bo på min gård?", naturligtvis svarar alla "ja". Sådant måste komma fram av sig självt senare.

Marcus - Den bonde som är minst intressant just nu. Han verkar dock trevlig.
Citera
2015-10-04, 14:32
Medlem
"Vad var det du föll för i mitt brev", måste vara den mest uttjatade frågan någonsin. Det där att vissa av bönderna blir stämplade som kufar kan ju inte vara så kul. Är precis som att man spelar på deras osäkerhet för att göra bra tv. Det där att alla säger att de vill bo på landet och kan tänka sig att flytta känns inte speciellt seriöst. Jag undrar hur många som verkligen skulle vara beredda att ge upp sin tillvaro och starta om på en helt ny plats?
Citera
2015-10-05, 08:22
Medlem
Danieloss avatar
Kan man inte få mer speeddejtsfrågor av det här slaget? Så underbart roligt och pinsamt!

https://www.youtube.com/watch?v=EM3tL__YAa4
Citera
2015-10-05, 11:19
Medlem
" Tittarsiffrorna är ju helt ok så vi kör väl på en runda till då". Ungefär så verkar man ha resonerat när man valde att köra Bonden igen. Men dessvärre är detta ett utslag av lättja från TV4/produktionsbolagets sida. Programmet trampar vatten. Allt är numera förutsägbart. Lindas manuskort med repliken; "Heej hur mååår du?" måste vid detta laget har blivit relativt slitet och söndertummat.

Nu är ju allt klart och inspelat, men rådet man hade kunnat ge i planeringsskedet hade varit att släppa in mer av äktheten som numera är raderad in absurdum. Sluta "forma" deltagarna vid klippbordet! Var mer ärliga! Låt de små övertrampen som kan vara så otroligt karaktärsbeskrivande vara kvar. Tar killen sig på snorren i bild, låt det vara kvar! Är han skrytsam eller sexistisk, ta med det också! Krydda anrättningen med gemensamma nakenbad eller känsloutbrott eller annat som "säljer" i dessa sammanhang. Gör lite mer, gå lite längre, bryt lite normer, närmre er sanningen!
Citera
2015-10-05, 14:03
Medlem
Danieloss avatar
Lotus:

Har vi inte Paradise Hotel för det redan?
Citera
2015-10-07, 20:19
Medlem
Danieloss avatar
Stefans rödhåriga tjej är ju sjukt snygg!
Citera
2015-10-07, 20:22
Medlem
NewDeers avatar
Stackars Marcus, den han ville fria till åkte hem. Det måste kännas surt.
Anders verkar vara en kul och vettig kille, jag skulle gärna ha följt med på museum-dejten

edit: nej Stefan hette han visst
Senast redigerad av NewDeer 2015-10-07 kl. 20:30.
Citera
2015-10-07, 20:30
Medlem
Danieloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Stackars Marcus, den han ville fria till åkte hem. Det måste kännas surt.

Ja, verkar ju inte som han är intresserad alls av de övriga.

Stefan är oväntat kulturell! Full av överraskningar!
Citera
2015-10-07, 20:34
Medlem
Admiral Krags avatar
Jag vill krossa Anna Karin, den enda som värkar någorlunda självsäker och manhaftigt svalare i Pontus gäng är ju hon Elin? som skrev gittarlåten till han, hon har helt klart attraktivast beteende, titta jag är inte bara ytlig!

Citat:
Ursprungligen postat av Danielos
Ja, verkar ju inte som han är intresserad alls av de övriga.

Stefan är oväntat kulturell! Full av överraskningar!
En manlig bonde som är maskin och teknikglad i fädernas spår, vad himla överraskande hörrdu! du måste ju va kvinna?
Senast redigerad av Admiral Krag 2015-10-07 kl. 20:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in