Citat:
Ursprungligen postat av
KalleXL
Jag läste någonstans för ett år sedan innan serien Bonde söker fru drog igång, att han slutat med extremsport för hans hjärtfel kunde ta livet av honom.
Jag tror detta med bananer är en fix ide som han inbillar sig skall vara bra för kroppen. Visserligen finns det en del nyttiga mineraler i bananer, men de dryper av socker och det blir det fettmuskler av.
Om han kunde äta ner sig till 90 kg då skulle han se bättre ut, men han trivs tydligen med att se ut som hulken, det lär han inte göra när han närmar sig 50.
Jo, men det var ju det jag tänkte, att det kanske är hans egen fixa ide. Jag kan inget sånt här med träning, men jag har försökt leta lite på nätet om det finns någon relevans för detta bananintag hos de som tränar, och visserligen har jag då hittat att banan kan bygga upp muskler,
men jösses, det kan ju inte vara lämpligt med allt det där sockret på köpet.
Men samtidigt så blev jag lite osäker ändå. Han är ju trots fetma extremt stark.
Petra tyckte det var bra, med alla tips han gav, då de styrketränade tillsammans.
Men jag är inte så hemma på sånt här.
Det här visar väl bara hur korkade folk kan vara som vill pumpa upp sina muskler oavsett om det gäller anabola steroider eller drösvis med bananer?