Citat:
Ursprungligen postat av Kromozombie
Min tur att inte hålla med. Vad trist livet vore om alla skulle tycka lika.
Jag anser inte att Annelie var alldeles för på. Jag ser inte något problem med att hon erbjöd honom en massage. Som bonde är arbetsdagarna långa och hårda och de flesta skulle nog uppskatta lite avlastning vid slutet av dagen. Det blev smått pinsamt när hon frågade honom vad han tyckte om henne men överlag kändes det som en trevlig stund.
Jo, hon var definitivt för på. Till den grad att man ibland satt med skämskudden.
Inget ont i henne på något sätt alls men hon saknade helt känsla för timing. Och noll känsla för att Jonas kanske inte var så intresserad... Lite lyhördhet skadar ju inte.
Massagen var helt malplacerad och bara SÅ fel. Kändes bara påtvingad och forcerad vilket jag tyckte märktes på Jonas.
Män brukar ju inte vilja bli jagade heller utan vill hellre ta det i sin egen takt... Livrädda för att tjejen ska vara för "på". Jag tycker verkligen att Annelie gick i den fällan...
Men frågade hon vad han tyckte om henne? På massagen menar du?
Jag talar om en annan scen, tror att hon och Jonas satt och fikade och då skulle hon dra ur honom vad han tyckte om Sara och Susanne.
Kändes desperat bara...
Citat:
Ursprungligen postat av Kromozombie
Sara är den som går in under min beskrivning av desperat, osjälvständig och osäker. Som jag tidigare tog upp verkar hon söka efter bekräftelse. Hon är den som oftast pratat om "Att hon är redo för att börja om" och det ödmjuka "de flesta undrar hur det kommer sig att Jag är singel" känns som ett desperat försök att bevisa någonting för sig själv (och andra). Hon vägrar ta egna initiativ och sa själv att det är "mannen som ska uppvakta kvinnan". Samtidigt klagar hon på att hon inte lärt känna honom bättre. Jag vet inte om joggingrundan med Jonas var hennes idé men i motsats till de andra två har man aldrig fått se henne visa något intresse för att hitta på någonting med honom.
Nej hon känns bara förvirrad.
Tycker att du säger emot dig själv här. Sara är "desperat" och "osjälvständig" samtidigt som du inte tycker att hon tar några initiativ + att hon själv säger att hon vill att mannen ska uppvakta kvinnan?
Tvärtom är Sara enligt min uppfattning väldigt självständig. En tjej som verkat ha gått igenom lite skit och vet vad hon vill ha och vad hon inte vill ha. Det är väl självständighet om nåt?
Det är väl inte för mycket begärt att Jonas själv visar lite intresse? Han verkar ju tyvärr lite velig och behandlar alla tjejerna på gården som "kompisar" så jag tycker inte att hennes tankar kring detta är märkliga på något sätt.
Tycker inte alls att hon verkar söka bekräftelse, då hade hon betett sig på ett helt annat sätt mot Jonas och varit mer som Annelie till sättet.
Sara är, om något, FÖR självständig och svårflirtad vilket kan bli hennes fall eftersom Susanne verkar lite mer lättsam och flirtig av sig.