2010-12-03, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenna20
A-K kan väl vara vänlig och ge bort 1 tand eller 2 till glugg-Ulrika som är hos Tomas. Det skulle vara ett lyckat drag för båda

Tycker Ölands-bonden gjorde ett dåligt val. Han skickade hem den sötaste och mest sympatiska. Jag förstår inte riktigt vad han ser hos den långa, blonda tjejen. Får lite trans-vibbar där.

Kalles Kaviar skåningen gapar för stort om han försöker få till det med Sofie, precis som ni säger. Bättre att han håller sig på sin egen nivå och väljer den blonda lite pojkaktiga tösen.

Första fetmarkerade: Haha, det var en fin idé!
Andra fetmarkerade: Ja hon utstrålar en väldig sexuell energi tycker jag. Kan se henne framför mig med blossande kinder, hög puls, och frenetiskt...

Citera
2010-12-03, 15:38
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kromozombie
Jonas gjorde ett stort misstag när han röstade ut den mörkhåriga tjejen. Hon var charmig och gav hela tiden ett positivt intryck. Sara som han med all säkerhet kommer att välja i slutändan känns bara dryg. Sa inte hon något i stil med "Ja nästan alla undrar ju alltid hur det kommer sig att jag är singel". när hon var ute och sprang med Jonas i ett av de tidigare avsnitten? Hon känns måttligt intresserad av honom och verkar mer vara ute efter bekräftelse.
Citat:

Tycker Ölands-bonden gjorde ett dåligt val. Han skickade hem den sötaste och mest sympatiska. Jag förstår inte riktigt vad han ser hos den långa, blonda tjejen. Får lite trans-vibbar där.

Håller inte alls med er.

Annelie var alldeles för på.
När hon t.ex. skulle massera Jonas Så pinsamt verkligen... Märktes ju lång väg hur obekväm han var i den situationen.
Sen var det en annan gång när hon frågade ut honom vad han tyckte om Susanne och Sara. Hon kunde ju ha frågat vad han tyckte om henne själv istället...
Nej, hon kändes bara desperat, osjälvständig och osäker.

Dikten - som var på en 7-årings nivå - tog ju bara priset.

Sara har känts självklar hela tiden och det verkar som om hon och Jonas är mest lika till sättet med.
Citera
2010-12-03, 15:44
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokko-Laban
Första fetmarkerade: Haha, det var en fin idé!
Andra fetmarkerade: Ja hon utstrålar en väldig sexuell energi tycker jag. Kan se henne framför mig med blossande kinder, hög puls, och frenetiskt...

Kokko-Laban, det börjar bli rätt tröttsamt med dina sexfixerade kommentarer...
Tror det finns andra trådar där dessa lämpar sig bättre.
Citera
2010-12-03, 18:05
Medlem
SERUM10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Kokko-Laban, det börjar bli rätt tröttsamt med dina sexfixerade kommentarer...
Tror det finns andra trådar där dessa lämpar sig bättre.

Tala för dig själv. Jag finner dem inspirerade.

Gnäll finns det andra trådar för
Citera
2010-12-03, 18:18
Medlem
Citat:
Håller inte alls med er.

När hon t.ex. skulle massera Jonas Så pinsamt verkligen... Märktes ju lång väg hur obekväm han var i den situationen.
Sen var det en annan gång när hon frågade ut honom vad han tyckte om Susanne och Sara. Hon kunde ju ha frågat vad han tyckte om henne själv istället...

Sara har känts självklar hela tiden och det verkar som om hon och Jonas är mest lika till sättet med.

Min tur att inte hålla med. Vad trist livet vore om alla skulle tycka lika.

Jag anser inte att Annelie var alldeles för på. Jag ser inte något problem med att hon erbjöd honom en massage. Som bonde är arbetsdagarna långa och hårda och de flesta skulle nog uppskatta lite avlastning vid slutet av dagen. Det blev smått pinsamt när hon frågade honom vad han tyckte om henne men överlag kändes det som en trevlig stund.

Sara är den som går in under min beskrivning av desperat, osjälvständig och osäker. Som jag tidigare tog upp verkar hon söka efter bekräftelse. Hon är den som oftast pratat om "Att hon är redo för att börja om" och det ödmjuka "de flesta undrar hur det kommer sig att Jag är singel" känns som ett desperat försök att bevisa någonting för sig själv (och andra). Hon vägrar ta egna initiativ och sa själv att det är "mannen som ska uppvakta kvinnan". Samtidigt klagar hon på att hon inte lärt känna honom bättre. Jag vet inte om joggingrundan med Jonas var hennes idé men i motsats till de andra två har man aldrig fått se henne visa något intresse för att hitta på någonting med honom.

Nej hon känns bara förvirrad.
Citera
2010-12-03, 18:21
Medlem
jenna20s avatar
Citat:
Håller inte alls med er.

Kanske har du rätt ang. den där dikten. Hade faktiskt helt glömt bort den biten, jag bytte nämligen kanal när den skulle läsas så jag vet inte hur det lät. Men sådana saker brukar vara rätt genanta så jag är benägen att tro dig.
Men jag gillar ändå att hon tog initiativ, frågade saker hon ville veta, massagen...Jag påminner nämligen själv mer om den blonda tjejen till sättet. Rädd för att göra bort mig, bjuder således inte alltid så mkt på mig själv. Inte så mkt som jag skulle önska...Gillar inte det draget i min personlighet. Tycker det är charmigare att vara mer öppen likt Annelie då.
Citera
2010-12-03, 18:25
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
"En täggatråud, en täggatråud....."
Citera
2010-12-03, 18:36
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SERUM10
Tala för dig själv. Jag finner dem inspirerade.

Gnäll finns det andra trådar för

Att du finner dem "inspirerande" säger ju en del...

Visst det kanske är harmlöst och "skoj" för en del men jag tycker ändå inte att en massa porriga kommentarer i vart och vartannat inlägg (Kokko-Laban) har sin plats här.
Det finns definitivt andra trådar för de som vill "roa sig" med sin översexuella frustration.

Min åsikt bara och den har jag definitivt rätt till, behöver inte vara "gnäll" för det.
Citera
2010-12-03, 18:54
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Min tur att inte hålla med. Vad trist livet vore om alla skulle tycka lika.

Jag anser inte att Annelie var alldeles för på. Jag ser inte något problem med att hon erbjöd honom en massage. Som bonde är arbetsdagarna långa och hårda och de flesta skulle nog uppskatta lite avlastning vid slutet av dagen. Det blev smått pinsamt när hon frågade honom vad han tyckte om henne men överlag kändes det som en trevlig stund.
Jo, hon var definitivt för på. Till den grad att man ibland satt med skämskudden.

Inget ont i henne på något sätt alls men hon saknade helt känsla för timing. Och noll känsla för att Jonas kanske inte var så intresserad... Lite lyhördhet skadar ju inte.

Massagen var helt malplacerad och bara SÅ fel. Kändes bara påtvingad och forcerad vilket jag tyckte märktes på Jonas.

Män brukar ju inte vilja bli jagade heller utan vill hellre ta det i sin egen takt... Livrädda för att tjejen ska vara för "på". Jag tycker verkligen att Annelie gick i den fällan...

Men frågade hon vad han tyckte om henne? På massagen menar du?
Jag talar om en annan scen, tror att hon och Jonas satt och fikade och då skulle hon dra ur honom vad han tyckte om Sara och Susanne.
Kändes desperat bara...

Citat:
Sara är den som går in under min beskrivning av desperat, osjälvständig och osäker. Som jag tidigare tog upp verkar hon söka efter bekräftelse. Hon är den som oftast pratat om "Att hon är redo för att börja om" och det ödmjuka "de flesta undrar hur det kommer sig att Jag är singel" känns som ett desperat försök att bevisa någonting för sig själv (och andra). Hon vägrar ta egna initiativ och sa själv att det är "mannen som ska uppvakta kvinnan". Samtidigt klagar hon på att hon inte lärt känna honom bättre. Jag vet inte om joggingrundan med Jonas var hennes idé men i motsats till de andra två har man aldrig fått se henne visa något intresse för att hitta på någonting med honom.

Nej hon känns bara förvirrad.
Tycker att du säger emot dig själv här. Sara är "desperat" och "osjälvständig" samtidigt som du inte tycker att hon tar några initiativ + att hon själv säger att hon vill att mannen ska uppvakta kvinnan?

Tvärtom är Sara enligt min uppfattning väldigt självständig. En tjej som verkat ha gått igenom lite skit och vet vad hon vill ha och vad hon inte vill ha. Det är väl självständighet om nåt?

Det är väl inte för mycket begärt att Jonas själv visar lite intresse? Han verkar ju tyvärr lite velig och behandlar alla tjejerna på gården som "kompisar" så jag tycker inte att hennes tankar kring detta är märkliga på något sätt.

Tycker inte alls att hon verkar söka bekräftelse, då hade hon betett sig på ett helt annat sätt mot Jonas och varit mer som Annelie till sättet.

Sara är, om något, FÖR självständig och svårflirtad vilket kan bli hennes fall eftersom Susanne verkar lite mer lättsam och flirtig av sig.
Citera
2010-12-03, 19:04
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Kanske har du rätt ang. den där dikten. Hade faktiskt helt glömt bort den biten, jag bytte nämligen kanal när den skulle läsas så jag vet inte hur det lät. Men sådana saker brukar vara rätt genanta så jag är benägen att tro dig.

Tro mig och se själv med egna ögon
http://www.tv4.se/1.1929170/2010/12/01/exklusivt_annelies_hyllningsdikt_till_jonas

Citat:
Men jag gillar ändå att hon tog initiativ, frågade saker hon ville veta, massagen...Jag påminner nämligen själv mer om den blonda tjejen till sättet. Rädd för att göra bort mig, bjuder således inte alltid så mkt på mig själv. Inte så mkt som jag skulle önska...Gillar inte det draget i min personlighet. Tycker det är charmigare att vara mer öppen likt Annelie då.

Men man kan väl ta initiativ men ändå ha lite känsla för timing? Tycker att Annelie helt saknade taktkänsla... Inte för att jag är någon expert på förhållanden men lite har man ju ändå lärt sig.

Jag tror inte att Sara är rädd för att göra bort sig, mer är det så att hon är rädd för att bli sårad. Utifrån vad hon berättat så verkar hon ha blivit det i tidigare förhållande/förhållanden.
Då blir man ju mer på sin vakt, inget konstigt med det.

Du ska bara vara glad om du är mer som Sara till sättet än Annelie tycker jag.
Visst kan det vara bra att vara öppen men det är INTE charmigt att vara för på och sakna taktkänsla. Då blir man bara pinsam...
Citera
2010-12-03, 19:37
Medlem
Citat:
Att du finner dem "inspirerande" säger ju en del...

Visst det kanske är harmlöst och "skoj" för en del men jag tycker ändå inte att en massa porriga kommentarer i vart och vartannat inlägg (Kokko-Laban) har sin plats här.
Det finns definitivt andra trådar för de som vill "roa sig" med sin översexuella frustration.

Min åsikt bara och den har jag definitivt rätt till, behöver inte vara "gnäll" för det.

Jag ber verkligen om ursäkt, och jag ska tänka på mitt språkbruk framöver.
Citera
2010-12-03, 19:44
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokko-Laban
Jag ber verkligen om ursäkt, och jag ska tänka på mitt språkbruk framöver.

Du gör precis som du vill såklart. Tyckte bara att det började bli lite väl mycket...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in