• 2
  • 3
2012-07-25, 19:49
Medlem
havreees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferris
Chara och Souray var två grisar och en fara för ishockeyn. Någon hade kunnat blivit ihjälslagen så som de höll på match efter match. Minns att Sedinarna fick handlederna sönderslashade av dessa två varje gång de var inne på isen i kvartsfinalen.

Nej usch, Färjestad den säsongen personifierade grishockeyn. Hade jag hejat på Färjestad hade jag skämts innerligt. Tur att de åkte på stryk till slut.

haha din jävla tomte, Chara och Souray var fantastiska den säsongen!
Citera
2012-07-28, 16:52
Medlem
Modos lag var ju helt överlägset på papperet. Åtminstone om man tittar på topp 10 spelare i varje lag. Dock hade man rätt dåliga spelare i tredje- och fjärdekedjan (förutom steen). Vill minnas att Magnus Gästrin centrade tredjekedjan, en spelare som inte ens platsade i elitserien några säsonger senare.

Jag tror att anledningen till att Modo inte vann dels var att man hade för dåligt djup i truppen (för få duktiga rollspelare). Sedan tror jag inte att man var tillräckligt fokuserade. Enligt ryktet var det lite si och så med träningarna. Ledningen och vissa av spelarna hade mer eller räknat med att vinna enkelt. Att Kent Forsberg skulle coacha hade inte kommit på fråga om det inte vore för nostalgiska skäl, han var egentligen förbrukad som elittränare. Jag tror inte ens han var tränare på heltid i Modo detta år.

Hade man haft en mer noggrann och ödmjuk attityd när man komponerade ihop ledningen och laget tror jag Modo hade vunnit SM-guld. En trupp med Forsberg, Näslund och Sedinarna plus ett antal duktiga rollspelare borde helt enkelt vara oslagbar i elitserien.
Citera
2012-07-28, 17:22
Medlem
Karol.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulflash
Modos lag var ju helt överlägset på papperet. Åtminstone om man tittar på topp 10 spelare i varje lag. Dock hade man rätt dåliga spelare i tredje- och fjärdekedjan (förutom steen). Vill minnas att Magnus Gästrin centrade tredjekedjan, en spelare som inte ens platsade i elitserien några säsonger senare.

Jag tror att anledningen till att Modo inte vann dels var att man hade för dåligt djup i truppen (för få duktiga rollspelare). Sedan tror jag inte att man var tillräckligt fokuserade. Enligt ryktet var det lite si och så med träningarna. Ledningen och vissa av spelarna hade mer eller räknat med att vinna enkelt. Att Kent Forsberg skulle coacha hade inte kommit på fråga om det inte vore för nostalgiska skäl, han var egentligen förbrukad som elittränare. Jag tror inte ens han var tränare på heltid i Modo detta år.

Hade man haft en mer noggrann och ödmjuk attityd när man komponerade ihop ledningen och laget tror jag Modo hade vunnit SM-guld. En trupp med Forsberg, Näslund och Sedinarna plus ett antal duktiga rollspelare borde helt enkelt vara oslagbar i elitserien.
Gästrin var en av de bästa spelarna för Modo under lockout säsongen
Citera
2012-07-28, 17:29
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av havreee
haha din jävla tomte, Chara och Souray var fantastiska den säsongen!

Nja, Chara försvann totalt i finalserien, han knäcktes av buandet skulle jag tro.
Citera
2012-07-28, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karol.
Gästrin var en av de bästa spelarna för Modo under lockout säsongen
Vill minnas att han var okej, dock har jag för mig att tredje och fjärdekedjan inte rosade marknaden. Någon som minns vilka som spelade i dessa kedjor? Har för mig att Gästrin och Steen spelade i tredjekedan. Förstakedjan med Foppa och Weinhandl var en av seriens bästa. Sedinarna levererade okej frammåt i andrakedjan. Modo kanske hade lyckats bättre om Näslund anlänt tidigare, nu kom han ju först i slutet av säsongen. Sundström och Påhlsson hade verkligen behövts.
Citera
2012-07-28, 19:25
Avstängd
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Nja, Chara försvann totalt i finalserien, han knäcktes av buandet skulle jag tro.

Var det inte då klockan gick konstigt på västkusten?
Citera
2012-07-28, 21:18
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Var det inte då klockan gick konstigt på västkusten?

Nej, du har fel i vanlig ordning, Ledin spelade inte i FBK när Chara var där.
Citera
2012-07-28, 22:26
Avstängd
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Nej, du har fel i vanlig ordning, Ledin spelade inte i FBK när Chara var där.

Fel i vanlig ordning...
Klockan går fel i Skandinavism och lillBorgen i vanlig ordning.

Hur kan Frölunda leda publikligan och gå minus flera år i rad. Kan inte Janne Josefsson kolla upp det. Den hemska speakern kan väl inte va så dyr....
Klacken kan väl inte få betalt, de sjunger ju inte.
Citera
2012-07-28, 23:01
Medlem
Som LHC-supporter tänker jag bara på det tragikomiska händelsen att Tallinder och Husse inte kunde hålla kuken i styr vilket kostade oss guldet
Citera
2012-07-29, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soulflash

Brist på motivation, och Kent Forsberg var nog största anledningarna till fiaskot. Spelarna tyckte inte det var roligt att spela. De flesta ville spela i NHL egentligen.
Citera
2012-07-29, 12:05
Medlem
MrColts avatar
Det enda jag kommer ihåg var hur säsongen slutade=i en glädjeyra
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto