• 1
  • 2
2006-05-28, 20:37
Medlem
jag har på sistone blivit mycket hockey intresserad.så jag har några frågor ang elitserien 2004-2005.när jag ser på laguppställningarna från elitserien 2004-2005 under NHL lockouten så såg ju modos lag riktigt bra.forsberg,näslund,systrarna sedin,weinhandl,tommy salo m.m..hur kommer det sig att dom inte vann SM-guld?

hade dom andra lagen mycket NHL stjärnor?
Citera
2006-05-28, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanchez
jag har på sistone blivit mycket hockey intresserad.så jag har några frågor ang elitserien 2004-2005.när jag ser på laguppställningarna från elitserien 2004-2005 under NHL lockouten så såg ju modos lag riktigt bra.forsberg,näslund,systrarna sedin,weinhandl,tommy salo m.m..hur kommer det sig att dom inte vann SM-guld?

hade dom andra lagen mycket NHL stjärnor?

Att MODO inte vann SM-Guld beror på att många av NHL-spelarna inte riktigt lyckades så bra. Foppa var dålig i många matcher och Näslund var inte alls vad man förväntade sig. Det är en mycket stor omställning att gå från liten nordamerikansk rink till stor rink.
Här ser du vilka NHL-spelare Elitserielagen hade:

Brynäs: Kimmo Timmonen, Chris Phillips, Marc-Andre Bergeron, Tyler Arnason

Djurgården: Nils Ekman, Marcus Nilson, Mariusz Czerkawski, Daniel Tjärnqvist, Dan Boyle, Marty Turco, José Théodore

Frölunda: Samuel Påhlsson, Christian Bäckman, Daniel Alfredsson, Per-Johan Axelsson, Sami Salo

Färjestad: Zdeno Chara, Sheldon Souray, Marian Gaborik, Mike Comrie, Mike Johnson, Martin Gerber

HV 71: Mathias Tjärnqvist, Manny Malhotra, Anders Eriksson, Jonathan Cheechoo, Bryan McCabe, Brian Boucher

Linköping: Kristian Huselius, Brendan Morrison, Mike Knuble, Henrik Tallinder,

Luleå: Justin Williams, Tomas Holmström, Branko Radivojevic, Mattias Öhlund, Steve Staios, Manny Fernandez

Malmö: Pasi Nurminen, Brett McLean, Janne Niinimaa, Mark Mowers, Shawn McEachern, Radovan Somik, Richard Park

MODO: Mattias Weinhandl, Peter Forsberg, Daniel Sedin, Henrik Sedin, Markus Näslund, Adrian Aucoin, Bryan Muir, Frantisek Kaberle, Dan Hinote

Mora: Shawn Horcoff, Daniel Cleary, Marian Hossa, Marcel Hossa, Andreas Lilja

Södertälje: Dick Tärnström, Olli Jokinen, Scott Thornton, Kyle Calder, Niclas Hävelid, Todd White

Timrå: Henrik Zetterberg, Fredrik Modin, Aki Berg, Miikka Kiprusoff

Hoppas jag fick med alla.
Notera att HV 71, Brynäs och Malmö sa att man inte skulle satsa på att ha stora NHL-stjärnor i laget. Vad hände? De slutade tredje sist, näst sist och sist.
Mora hade hamnat i Kvalserien utan sina NHL-stjärnor.
Citera
2006-05-28, 22:07
Medlem
Kriminalarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoula
Att MODO inte vann SM-Guld beror på att många av NHL-spelarna inte riktigt lyckades så bra. Foppa var dålig i många matcher och Näslund var inte alls vad man förväntade sig. Det är en mycket stor omställning att gå från liten nordamerikansk rink till stor rink.
Här ser du vilka NHL-spelare Elitserielagen hade:

Imponerande namn

Rätt sjukt egentligen vilka stora lirare som valde lilla Sverige
Citera
2006-06-13, 14:59
Medlem
var det kent forsberg som var tränare för modo under lockouten?
Citera
2006-06-13, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanchez
var det kent forsberg som var tränare för modo under lockouten?

Ja
Citera
2006-06-18, 21:06
Medlem
skoula: tack förresten för att du tog dig tid och listade att NHL spelare

är det någon som vet vart man kan se hela laguppställningarna för 2004/2005 för samtliga lag?
Citera
2006-06-18, 21:09
Medlem
sursomfans avatar
http://stats.swehockey.se
Citera
2012-05-27, 22:18
Medlem
Är det någon som har spelat in Elitseriematcherna från 04705?
Citera
2012-07-23, 19:56
Medlem
Keysors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockey1
Är det någon som har spelat in Elitseriematcherna från 04705?
Det finns flera delar på youtube med synnerhet på FBK. Bra hockeygodis det!
Del 1
Del 2
Del 3
Del 4
Citera
2012-07-23, 20:09
Medlem
Tröttnar aldrig på Charas och Sourays fighter. Kolla dom på youtube.
Citera
2012-07-23, 21:15
Medlem
havreees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalaren
Rätt sjukt egentligen vilka stora lirare som valde lilla Sverige

Så sjukt är det väl inte? KHL fanns inte och Elitserien var ansedd som den näst bästa ligan i världen efter NHL på den tiden. Så egentligen var det ganska logiskt att så många valde lilla Sverige

Lär bli betydligt sämre namn om det blir lockout i år dock

EDIT: Ser nu att inlägget jag svarade på var ifrån 2006 så inte så relevant kanske sry ^^
Citera
2012-07-24, 02:00
Medlem
Dimaks avatar
Kommer ihåg det året som Hv fan ville man bara att säsongen skulle dö. Gillade dock Canuks spelaren Mahonta såg en match mellan HV71- Modo då gjorde han mål riktigt roligt att ser att ÄNTLIGEN NHL spelarna gjorde mål också. Dock gillade jag inte det året bara fighterna. En del fighter var ju helt brutala såg live på Chara slå sönder en Modoit tror det var Steen?

Souray också dampade låss på Kronwall också det var kul!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in