2022-03-13, 19:27
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrisma
Jaha?
Så då ska vi inte se det som ett problem att vissa hatar hela folkgrupper?

Trådens ämne ändras inte för att du blir ledsen eller arg.
Citera
2022-03-13, 20:49
Medlem
Har nån legat med en same?
Föreställer mig att de är trånga och sköna
Citera
2022-03-13, 20:55
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Trådens ämne ändras inte för att du blir ledsen eller arg.
Jag kan då inte se att jag har sagt något, som inte har trådens ämne att göra.
Citera
2022-03-13, 21:41
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrisma
Jag kan då inte se att jag har sagt något, som inte har trådens ämne att göra.

Jag skulle ju vilja att du ger din syn på varför samer är hatade. Det enda du gör i tråden är att moralisera över andras förklaringar. Bidra med något själv.
Citera
2022-03-13, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Samer är inte svenska. De är etniskt mongoler/inuiter. De anses vara ursprungsbefolkning på grund av att våra skitpolitiker gett dem en sådan status. Vita var före dem i Sverige och borde ha mer rättigheter än sneögonen.

Inte särskilt mycket hat riktas mot samer, men fjälljudarna är duktiga på att dra på sig den stickade offerkoftan konstant. De har särrättigheter som borde vara ett brott mot mänskliga rättigheter.

Inte särskilt oväntat att så vedervärdig rasism skulle gå hand i hand med hysterisk covid-alarmism. Du är en dålig människa, Helge Palmkrantz.

OnT: Samernas renskötsel berör ganska stora marker vilket kan skapa konflikt med andra i området.
Sen finns det den gamla traditionella rasismen, som ligger och spökar i grund och botten. Se ovan.
Citera
2022-03-13, 23:42
Medlem
RomanticDreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Samer är inte svenska. De är etniskt mongoler/inuiter. De anses vara ursprungsbefolkning på grund av att våra skitpolitiker gett dem en sådan status. Vita var före dem i Sverige och borde ha mer rättigheter än sneögonen.

Inte särskilt mycket hat riktas mot samer, men fjälljudarna är duktiga på att dra på sig den stickade offerkoftan konstant. De har särrättigheter som borde vara ett brott mot mänskliga rättigheter.

Vad ska du säga härnäst. Att engelsmännen var före indianerna i Nordamerika?

Samer är samer.
Mongoler är mongoler.
Inuiter är inuiter.
Din inavlade jävla albino.
Citera
2022-03-13, 23:44
Medlem
Czarens avatar
Samer aka Fjäll-judar är ett snålt och ogint jävla pack, de är inte helt olika Zinkisar när man ska göra affärer med dom och har dessutom helt sjuka privilegier som är grundade i att de skulle vara "urinvånare" när allt de gör är att suga ut bidrag.

Min familj(Finska lappar dock inte Samer) har varit i vev med dom jävlarna tills farmors far pensionerade sig från renskötaryrket och sålde sin märkning vidare.

Dom håller inte ena samman inom folket då hela deras kultur är ett inavlat klansamhälle där Alma hugger varandra i ryggen för en skopa hjortron.
Citera
2022-03-14, 00:00
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RomanticDreams
Vad ska du säga härnäst. Att engelsmännen var före indianerna i Nordamerika?

Samer är samer.
Mongoler är mongoler.
Inuiter är inuiter.
Din inavlade jävla albino.

Så du vet inte vad inuiter eller samer är. Kul för dig.

Plocka upp en historiabok och lär dig lite om haplogrupper.
Citera
2022-03-14, 00:09
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Czaren
Samer aka Fjäll-judar är ett snålt och ogint jävla pack, de är inte helt olika Zinkisar när man ska göra affärer med dom och har dessutom helt sjuka privilegier som är grundade i att de skulle vara "urinvånare" när allt de gör är att suga ut bidrag.

Min familj(Finska lappar dock inte Samer) har varit i vev med dom jävlarna tills farmors far pensionerade sig från renskötaryrket och sålde sin märkning vidare.

Dom håller inte ena samman inom folket då hela deras kultur är ett inavlat klansamhälle där Alma hugger varandra i ryggen för en skopa hjortron.
.
Senast redigerad av AdMortem 2022-03-14 kl. 00:21.
Citera
2022-03-14, 00:10
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigmarsson
Inte särskilt oväntat att så vedervärdig rasism skulle gå hand i hand med hysterisk covid-alarmism. Du är en dålig människa, Helge Palmkrantz.
.

Snyggt kåseri. Du är lika träffsäker som gamle kommunist-Janne G.
Citera
2022-03-14, 00:17
Medlem
RomanticDreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Czaren

Fjälljudar!

Lappar som lappar tänkte jag säga men vad skiljer sig förutom språkbruk?
Citera
2022-03-14, 00:22
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RomanticDreams
Fjälljudar!

Lappar som lappar tänkte jag säga men vad skiljer sig förutom språkbruk?
Vad är det för skillnad på dig och en rom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in