Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-05-03, 20:14
  #1
Medlem
Jag jobbar på en större kontorsarbetsplats och i mitt yrke går jag runt och träffar folk då och då.

När jag är i kvinnors kontorsrum, händer det hyffsat ofta att vissa tjejer, mellan 20-50 års ålder, håller på och leker/tar på sitt hår, pillrar med sitt halsband, smeker sina lår tydligt upp och ner eller sakta med ena handen, smeker sina nyckelben innanför tröjan, lägger huvudet på sned och smeker halsen.
Vissa gör bara en sak, vissa en kombination av allt, beror på från tjej till tjej. Detta inträffar när dom sitter på sin kontorsstol och jag tittar på dom och vi samtalar om boring workstuff eller har en lite trevlig jargong emellanåt och något småskämt.

Jag har även märkt vissa tjejer börjar ta extra mycket och leka med sitt hår när jag undviker att titta på dom en stund när dom pratar med mig, som om dom försöker fånga min uppmärksamhet.

Jag skulle säga det att tjejer jag mer gillar utseendemässigt och personlighet utför dessa kroppsritualer mer frekvent än tjejer jag ogillar eller inte har naturlig kemi med.
Jag är inte speciellt skojfrisk, social eller talets gåva heller som person utan är ganska formell och småtrist på jobbet.

Notera att jag har aldrig någonsin sett en kille hålla på med sånt här kroppspråk.

Vad betyder detta, varför håller tjejer på med dessa kroppsritualer ofta på jobbet? Är det någon uppmärksamhet grej?
__________________
Senast redigerad av blacktea 2021-05-03 kl. 20:19.
Citera
2021-05-03, 20:15
  #2
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av blacktea
Jag jobbar på en större kontorsarbetsplats och i mitt yrke går jag runt och träffar folk då och då.
När jag är i kvinnors kontorsrum, händer det hyffsat ofta att vissa tjejer, mellan 20-50 års ålder, håller på och leker/tar på sitt hår, pillrar med sitt halsband, smeker sina lår tydligt upp och ner eller sakta med ena handen, smeker sina nyckelben innanför tröjan, lägger huvudet på sned och smeker halsen. Vissa gör bara en sak, vissa en kombination av allt, beror på från tjej till tjej. Detta inträffar när dom sitter på sin kontorsstol och jag tittar på dom eller vi samtalar.
Jag skulle säga det att tjejer jag mer gillar utseendemässigt och personlighet dessa kroppsritualer gör detta mer frekvent än personer jag ogillar eller inte har naturlig kemi med.
Jag är inte speciellt skojfrisk, social eller talets gåva heller som person.

Jag har aldrig sett en kille hålla på med sånt här kroppspråk.

Vad betyder detta, varför håller tjejer på med dessa kroppsritualer ofta på jobbet?
Det är för att de är så kåta på dig. De vill att du skickar dickpics via intranätet.
Citera
2021-05-03, 20:23
  #3
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blacktea
Jag jobbar på en större kontorsarbetsplats och i mitt yrke går jag runt och träffar folk då och då.

När jag är i kvinnors kontorsrum, händer det hyffsat ofta att vissa tjejer, mellan 20-50 års ålder, håller på och leker/tar på sitt hår, pillrar med sitt halsband, smeker sina lår tydligt upp och ner eller sakta med ena handen, smeker sina nyckelben innanför tröjan, lägger huvudet på sned och smeker halsen.
Vissa gör bara en sak, vissa en kombination av allt, beror på från tjej till tjej. Detta inträffar när dom sitter på sin kontorsstol och jag tittar på dom och vi samtalar om boring workstuff eller har en lite trevlig jargong emellanåt och något småskämt.

Jag har även märkt vissa tjejer börjar ta extra mycket och leka med sitt hår när jag undviker att titta på dom en stund när dom pratar med mig, som om dom försöker fånga min uppmärksamhet.

Jag skulle säga det att tjejer jag mer gillar utseendemässigt och personlighet utför dessa kroppsritualer mer frekvent än tjejer jag ogillar eller inte har naturlig kemi med.
Jag är inte speciellt skojfrisk, social eller talets gåva heller som person utan är ganska formell och småtrist på jobbet.

Notera att jag har aldrig någonsin sett en kille hålla på med sånt här kroppspråk.

Vad betyder detta, varför håller tjejer på med dessa kroppsritualer ofta på jobbet? Är det någon uppmärksamhet grej?

Först småskojar du, men, nej, någon skojfrisk person är du inte?

Så ger du svaret alldeles själv; vi gör så för att fånga någons uppmärksamhet.

Så var det med det.
Citera
2021-05-03, 20:30
  #4
Medlem
Jag har ofta handen på nyckelbenet som du beskriver när jag jobbar eller typ kliar mig på haken. Gör det rätt omdevetet, när man sitter och blänger på en skärm. Gissar att det är så för de flesta som ex. Sitter och klickar med pennor eller tar sig i örat osv.
Citera
2021-05-03, 20:42
  #5
Medlem
Jag gör ofta så när jag lyssnar eller tänker eller bara slöar. Har inget med flirt att göra.
Citera
2021-05-03, 20:45
  #6
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Har du du stirrat lika länge och utförligt på dina manliga kollegor TS?
Citera
2021-05-03, 20:50
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Först småskojar du, men, nej, någon skojfrisk person är du inte?

Så ger du svaret alldeles själv; vi gör så för att fånga någons uppmärksamhet.

Så var det med det.

Fånga uppmärksamhet på vilket sätt?
Det händer ofta samboende och gifta kvinnor håller på med dessa ritualer så det kan ju inte bero på något sexuellt.

Det hör ju till att man ibland småskojar någon gång men detta kroppspråk uppvisar även kvinnor i helt neutral konversation då och då.

Har en gift kvinna, en nära kollega, som halv låg ner i sin stol, benen och skrevet riktat mot mig, satt och snurrade en hårtuss och tittade drömskt på mig med ögon som lyste med ett litet leende, såg nästan förälskad ut. Jag är väldigt förälskad i henne iaf. Samtidigt är hon jobbig mot mig och krävande att jag ska prestera hela tiden och springer till chefen för minsta lilla,men försöker dölja hon har en man och frågar mig ofta vad jag ska göra i helgen och snoka.
__________________
Senast redigerad av blacktea 2021-05-03 kl. 20:53.
Citera
2021-05-03, 20:52
  #8
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blacktea
Fånga uppmärksamhet på vilket sätt?
Det händer ofta samboende och gifta kvinnor håller på med dessa ritualer.
Det hör ju till att man ibland småskojar någon gång men detta kroppspråk uppvisar även kvinnor i helt neutral konversation då och då.

Har en gift kvinna, en nära kollega, som halv låg ner i sin stol, benen och skrevet riktat mot mig, satt och snurrade en hårtuss och tittade drömskt på mig med ögon som lyste med ett litet leende, såg nästan förälskad ut. Jag är väldigt förälskad i henne iaf. Samtidigt är hon jobbig mot mig och krävande att jag ska prestera hela tiden och springer till chefen för minsta lilla.

Ögonkontakt.

Här é jag!!
Citera
2021-05-03, 20:55
  #9
Medlem
Vikingamans avatar
Det mesta låter som normalt kroppsspråk med kvinnlig twist.
Om hon dock börjar med putsning (som i djurriket) så känner hon attraktion och vill göra sig fin.
Alltså typ rätta till håret, kläder mm eller kontrollera med snabb blick nedåt att hennes klyka ser schysst ut.
Då har du halva inne.
Mvh.
Citera
2021-05-03, 20:55
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Ögonkontakt.

Här é jag!!

Jag ser en kvinna existerar även fast hon inte skulle smeka sina lår tydligt för mig eller sitta åma sig, och det på en arbetsplats. Så skumt.
__________________
Senast redigerad av blacktea 2021-05-03 kl. 21:02.
Citera
2021-05-03, 20:57
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Ögonkontakt.

Här é jag!!
När jag kommer in till de 25-åriga sekreterarna, så brukar de sätta sig mot hörnet på skrivborden och gnida sina sköten, demonstrativt medan de biter sig i underläppen. Är det någon typiskt kvinnlig signal?
Citera
2021-05-03, 20:58
  #12
Medlem
Löss?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback