Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-05-03, 18:41
  #1
Medlem
Ska göra en lång historia kort
Dejtat en tjej i julas, hon gillar mig men varit med en del kräk.
Blev inget pga lite missförstånd.
Jobbar på samma jobb med 400 anställda.
Jag har varit lite off, mest för att situationen skulle lugna sig men oxå för att visa att jag är attraktiv.
Jag är vältränad och ser riktigt bra ut, det vet jag... hon oxå skitsnygg...
Hon ofta på min avdelning fast man enbart ska vara det när det inte finns lediga rum någon annanstans.
Träffade henne på en restaurang i början på april, hon var skitsur och låtsades inte se mig MEN hennes kompis stod länge vid kassan, typ 15 sekunder, och tittade på mig ungefär som hon skulle gå fram och säga nåt positivt.
Efteråt messar jag henne och säger att jag hoppas vi kan hälsa på varandra på jobbet. Hon svarar att absolut kan vi det. Hon fortfarande på mitt våningsplan med kunder och vill väl att jag ska se henne. Gulligt, jag är inte dock inte där lika ofta som hon. När vi ses så ler hon jättefint mot mig på ganska långt håll.
Så för 2 veckor sedan dyker hon upp på tider, sen en gång igen ca 1 vecka sedan.

Idag messar jag henne om hon vill gå på danskurs med mig, hon älskar att dansa.
Så kommer hon och en kollega som hon är vän med upp på avdelningen och pratar jättehögt och flamsar och tar kaffe och går. Fast vi har ca 10 kaffemaskiner i huset.
Hon har sett att jag var på jobbet för hon ställde sin bil nästan bredvid min, och min syns bland alla andra, den sticker ut.
Hon svarar sedan efter varit uppe på min avd att jag måste fatta att hon inte är intresserad. Och att hon inte vill att vi ska ha mer kontakt. Jag svarade bara: ok. (efter en kvart)

Öhh okej, varför så hård? Varför ena stunden tycker hon att vi ska ha kontakt på jobbet och hälsa.
Känns som att hon är skitarg för att jag var på tinder och att hon tycker att jag är oseriös.
Varför komma upp på avdelningen och vifta på rumpan och sen säga att vi inte ska ha mer kontakt?
Hon har ju uppenbarligen behov att bli arg och sätta en gräns. Och även ilska är känslor.
Känns som hon vill att jag ska reagera, som jag tidigare oxå gjort.
__________________
Senast redigerad av thoves 2021-05-03 kl. 18:55.
Citera
2021-05-03, 18:45
  #2
Medlem
Vaxads avatar
Ignorera henne bara. Det fungerar sällan att väcka flammor som slocknat.

I just ditt fall så kände hon sig troligtvis avvisad i julas, och nu försöker hon vända på det hela för att komma ut som "segrare" - att det är hon som dissat dig.

Ja, kvinnor är sjuka i huvudet.
__________________
Senast redigerad av Vaxad 2021-05-03 kl. 19:05.
Citera
2021-05-03, 18:52
  #3
Medlem
AdMortems avatar
Du som är så attraktiv behöver inte bry dig eftersom budskapet gått fram.

Om ni slutade tro att spela märkvärdig är det bästa sättet att fånga en tjej så kanske nu skulle kunna fokusera på vad specifik tjej har intresse av.

Saken är att du inte är den enda på marknaden heller och det är löjligt att tro att du blir mer attraktiv av att göra sådant någon inte önskar. Faktum är att engagemang, intresse, bekräftelse och en massa annat fungerar mycket bättre för att få detsamma tillbaka.

Du fick vad du gav. Ingenting dvs.
Citera
2021-05-03, 18:56
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av thoves
Ska göra en lång historia kort
Dejtat en tjej i julas, hon gillar mig men varit med en del kräk.
Blev inget pga lite missförstånd.
Jobbar på samma jobb med 400 anställda.
Jag har varit lite off, mest för att situationen skulle lugna sig men oxå för att visa att jag är attraktiv.
Jag är vältränad och ser riktigt bra ut, det vet jag... hon oxå skitsnygg...
Hon ofta på min avdelning fast man enbart ska vara det när det inte finns lediga rum någon annanstans.
Träffade henne på en restaurang i början på april, hon var skitsur och låtsades inte se mig MEN hennes kompis stod länge vid kassan, typ 15 sekunder, och tittade på mig ungefär som hon skulle gå fram och säga nåt positivt.
Efteråt messar jag henne och säger att jag hoppas vi kan hälsa på varandra på jobbet. Hon svarar att absolut kan vi det. Hon fortfarande på mitt våningsplan med kunder och vill väl att jag ska se henne. Gulligt, jag är inte dock inte där lika ofta som hon. När vi ses så ler hon jättefint mot mig på ganska långt håll.
Så för 2 veckor sedan dyker hon upp på tider, sen en gång igen ca 1 vecka sedan.

Idag messar jag henne om hon vill gå på danskurs med mig, hon älskar att dansa.
Så kommer hon och en kollega som hon är vän med upp på avdelningen och pratar jättehögt och flamsar och tar kaffe och går. Fast vi har ca 10 kaffemaskiner i huset.
Hon har sett att jag var på jobbet för hon ställde sin bil nästan bredvid min, och min syns bland alla andra, den sticker ut.
Hon svarar sedan att jag måste fatta att hon inte är intresserad. Och att hon inte vill att vi ska ha mer kontakt. Jag svarade bara: ok. (efter en kvart)

Öhh okej, varför så hård? Varför ena stunden tycker hon att vi ska ha kontakt på jobbet och hälsa.
Känns som att hon är skitarg för att jag var på tinder och att hon tycker att jag är oseriös.
Varför komma upp på avdelningen och vifta på rumpan och sen säga att vi inte ska ha mer kontakt?
Hon har ju uppenbarligen behov att bli arg och sätta en gräns. Och även ilska är gränser.
Känns som hon vill att jag ska reagera, som jag tidigare oxå gjort.

Håll huvudet uppe!
Tjejer är sådana, och jag har god erfarenhet av det.

Hon viftar på rumpan för att väcka ditt intresse, att du ska se vad du förlorar, sen dissar hon dig.
Klassiskt, en ego bump, hon är säkert intresserad av dig, men egot är viktigare.

Det är så klassiskt.
Man dissar en tjej för att man inte har tid, hon börjar hunda efter dig, du visar intresse, sen vips, skiter hon i dig.
Det här är ingen seriös tjej och antagligen har hon problem.

Kvinnor är emotionella men inte emotionellt intelligenta, vilket gör deras beteende lätt att läsa av - i efterhand.

Jag kan berätta en rolig historia.
Connectade med en tjej, vi snackade från och till, hon säger att hon börjar bli uttråkad.
Jag totalsket i henne då, tog bort henne från allt, för jag är inte hennes lilla cirkusapa.
Vad gör hon?
Hon stalkar mig i 6 månader, jag tänker ok, hon är ändå inne och kollar på mina stories hela tiden.
Så för att vara snäll så skriver jag till henne, hon blockar mig då.
Jag skiter i vilket, hennes förlust, men det är liksom? Hur moget var det.
Jag bara garvade.
__________________
Senast redigerad av kajusi 2021-05-03 kl. 18:58.
Citera
2021-05-03, 18:58
  #5
Avstängd
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Ledsen, kompis, men hur gamla är ni?

"Svarade efter en kvart", "kom och flamsade och ville visa upp" bla bla bla.

Hon vill väl ha en riktig karl som inte håller på och löjlar sig som du gör(och hon själv för den delen).
Citera
2021-05-03, 19:02
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Håll huvudet uppe!
Tjejer är sådana, och jag har god erfarenhet av det.

Hon viftar på rumpan för att väcka ditt intresse, att du ska se vad du förlorar, sen dissar hon dig.
Klassiskt, en ego bump, hon är säkert intresserad av dig, men egot är viktigare.

Det är så klassiskt.
Man dissar en tjej för att man inte har tid, hon börjar hunda efter dig, du visar intresse, sen vips, skiter hon i dig.
Det här är ingen seriös tjej och antagligen har hon problem.

Kvinnor är emotionella men inte emotionellt intelligenta, vilket gör deras beteende lätt att läsa av - i efterhand.

Jag kan berätta en rolig historia.
Connectade med en tjej, vi snackade från och till, hon säger att hon börjar bli uttråkad.
Jag totalsket i henne då, tog bort henne från allt, för jag är inte hennes lilla cirkusapa.
Vad gör hon?
Hon stalkar mig i 6 månader, jag tänker ok, hon är ändå inne och kollar på mina stories hela tiden.
Så för att vara snäll så skriver jag till henne, hon blockar mig då.
Jag skiter i vilket, hennes förlust, men det är liksom? Hur moget var det.
Jag bara garvade.

Ja suck. Egoismen sätter mycket käppar i hjulen.
Hon har sett mig med kvinnliga kollegor och blir avvundsjuk.
Ska tillägga att vi båda är i 40 års ålden så vi borde lagt ned detta.

Ja det är så det är. Hon kommer upp och visar vad jag förlorat och sen dumpar hon mig för att känna sig stark. Förgå innan man föregås. Omoget ändå kan jag tycka.
Sen ska jag tillägga att hon är på min vänförslag på facebook hela tiden längst upp, det tyder väl på att hon ofta är inne på min facebook.
Citera
2021-05-03, 19:03
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Ledsen, kompis, men hur gamla är ni?

"Svarade efter en kvart", "kom och flamsade och ville visa upp" bla bla bla.

Hon vill väl ha en riktig karl som inte håller på och löjlar sig som du gör(och hon själv för den delen).

Man kan ju tro att vi är 13, men vi är lite över 40 haha.
Hon vet att jag är man, där är inte problemet.
Citera
2021-05-03, 19:07
  #8
Avstängd
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thoves
Ska göra en lång historia kort
Dejtat en tjej i julas, hon gillar mig men varit med en del kräk.
Blev inget pga lite missförstånd.
Jobbar på samma jobb med 400 anställda.
Jag har varit lite off, mest för att situationen skulle lugna sig men oxå för att visa att jag är attraktiv.
Jag är vältränad och ser riktigt bra ut, det vet jag... hon oxå skitsnygg...
Hon ofta på min avdelning fast man enbart ska vara det när det inte finns lediga rum någon annanstans.
Träffade henne på en restaurang i början på april, hon var skitsur och låtsades inte se mig MEN hennes kompis stod länge vid kassan, typ 15 sekunder, och tittade på mig ungefär som hon skulle gå fram och säga nåt positivt.
Efteråt messar jag henne och säger att jag hoppas vi kan hälsa på varandra på jobbet. Hon svarar att absolut kan vi det. Hon fortfarande på mitt våningsplan med kunder och vill väl att jag ska se henne. Gulligt, jag är inte dock inte där lika ofta som hon. När vi ses så ler hon jättefint mot mig på ganska långt håll.
Så för 2 veckor sedan dyker hon upp på tider, sen en gång igen ca 1 vecka sedan.

Idag messar jag henne om hon vill gå på danskurs med mig, hon älskar att dansa.
Så kommer hon och en kollega som hon är vän med upp på avdelningen och pratar jättehögt och flamsar och tar kaffe och går. Fast vi har ca 10 kaffemaskiner i huset.
Hon har sett att jag var på jobbet för hon ställde sin bil nästan bredvid min, och min syns bland alla andra, den sticker ut.
Hon svarar sedan efter varit uppe på min avd att jag måste fatta att hon inte är intresserad. Och att hon inte vill att vi ska ha mer kontakt. Jag svarade bara: ok. (efter en kvart)

Öhh okej, varför så hård? Varför ena stunden tycker hon att vi ska ha kontakt på jobbet och hälsa.
Känns som att hon är skitarg för att jag var på tinder och att hon tycker att jag är oseriös.
Varför komma upp på avdelningen och vifta på rumpan och sen säga att vi inte ska ha mer kontakt?
Hon har ju uppenbarligen behov att bli arg och sätta en gräns. Och även ilska är känslor.
Känns som hon vill att jag ska reagera, som jag tidigare oxå gjort.
Ett tips är att lägga ner spegeln, sköt ditt jobb och bjud ut hennes bästa polare istället.
Citera
2021-05-03, 19:08
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Håll huvudet uppe!
Tjejer är sådana, och jag har god erfarenhet av det.

Hon viftar på rumpan för att väcka ditt intresse, att du ska se vad du förlorar, sen dissar hon dig.
Klassiskt, en ego bump, hon är säkert intresserad av dig, men egot är viktigare.

Det är så klassiskt.
Man dissar en tjej för att man inte har tid, hon börjar hunda efter dig, du visar intresse, sen vips, skiter hon i dig.
Det här är ingen seriös tjej och antagligen har hon problem.

Kvinnor är emotionella men inte emotionellt intelligenta, vilket gör deras beteende lätt att läsa av - i efterhand.

Jag kan berätta en rolig historia.
Connectade med en tjej, vi snackade från och till, hon säger att hon börjar bli uttråkad.
Jag totalsket i henne då, tog bort henne från allt, för jag är inte hennes lilla cirkusapa.
Vad gör hon?
Hon stalkar mig i 6 månader, jag tänker ok, hon är ändå inne och kollar på mina stories hela tiden.
Så för att vara snäll så skriver jag till henne, hon blockar mig då.
Jag skiter i vilket, hennes förlust, men det är liksom? Hur moget var det.
Jag bara garvade.

Ett problem hon kan ha är att hon blev till på en semesterflört i medelhavet och aldrig träffat sin biologiska pappa. Sånt lär ju sätta sina spår hur man väljer partner.
Citera
2021-05-03, 19:09
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
Ett tips är att lägga ner spegeln, sköt ditt jobb och bjud ut hennes bästa polare istället.

Haha, sant.
Citera
2021-05-03, 19:09
  #11
Medlem
Det handlar nog mer om att hon inte klarar av att handskas med dig emotionellt och att eran katt och råtta lek blev lite för mycket för henne. Kvinnor vill känna sig attraktiva och åtråvärda och du har nog varit lite väl sval. Järnet ska smidas när det är varmt som det heter, problemet är väl bara att järnet varit hett under olika perioder hos er båda.
Citera
2021-05-03, 19:11
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Det handlar nog mer om att hon inte klarar av att handskas med dig emotionellt och att eran katt och råtta lek blev lite för mycket för henne. Kvinnor vill känna sig attraktiva och åtråvärda och du har nog varit lite väl sval. Järnet ska smidas när det är varmt som det heter, problemet är väl bara att järnet varit hett under olika perioder hos er båda.

Mmm väldigt sant.
Jag har känt mig off och tränat och inte varit så intresserad att dejta henne, behövde vila i skallen, inte haft bråttom. Svår balans. Bättre än desperat iallafall.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback