2022-05-26, 07:05
Medlem
stom72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toduah
Det är sant att det var specifikt det jag svarade på, men det, mitt svar alltså, handlade inte om övergreppen i sig utan skandalerna och jag menar att innan andra vatikankonciliet så var övergreppen inom Katolska Kyrkan som mest lika många som i resten av samhället, kanske färre, och efter andra vatikankonciliet inte nödvändigtvis fler än någon annanstans heller, även om jag faktiskt tror det, däremot mer belyst.

Antar att du menar min personliga definition, i så fall ser jag olika kyrkor som säden som Jesus pratar om, frikyrkor i mina ögon är säden som landar där det inte finns mycket jord eftersom många av dem faktiskt ursprungligen söker Sanningen men inte är grundade i tradition och som mycket väl kan komma att ändra på sig inom 20 år, och mycket möjligt stämde helt, en stund, för att sedan falla bort.
Medan protestantiska kyrkor (Katolska Kyrkan inkluderad) snarare är den som blev planterad bland tistlar, dels för att det är planterat i synd, i skiljsmässa från kyrkan den lämnade, och dels eftersom orsaken till att det ens fick något genomslag var att vissa kungar ville ha mer makt, jag vet att protestantiska samfund inte skulle hålla med mig om detta heller, du behöver inte påminna mig.

Katolska kyrkan är satanisk, Skriften varnar för eländet och kallar den för horan som sitter på dom 7 kullarna och horar med världens "kungar" och blir rik på dess handel.
Vatikanen dyrkar den etruskiska dödsgudinnan Vatika. Samma sataniska obelisk utanför Vatikanen som "är" det babylonska sataniska "Washington monument", dyrkat av frimurarna (vilka på 1800talet kuppades av "the hellfire club")
USA är babylon och kontrolleras av den satans synagoga som Kristus varnar för i Uppenbarelseboken 2:9
Citera
2022-05-26, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stom72
Katolska kyrkan är satanisk
Jag påstår ju själv att Katolska Kyrkan är fel, är mer intresserad av varför du tror att Ortodoxa Kyrkorna är fel, ifall du gör det.
Senast redigerad av toduah 2022-05-26 kl. 07:43.
Citera
2022-05-26, 08:34
Medlem
stom72s avatar
Citat:
Jag påstår ju själv att Katolska Kyrkan är fel, är mer intresserad av varför du tror att Ortodoxa Kyrkorna är fel, ifall du gör det.

Varje instans/predikant som INTE sätter JESU KRISTI ORD OCH HANDLING i absolut oinskränkt första hand, gör fel.
Citera
2022-05-26, 09:04
Medlem
Citat:
Varje instans/predikant som INTE sätter JESU KRISTI ORD OCH HANDLING i absolut oinskränkt första hand, gör fel.
Det var inte ett svar på min fråga, i den mån du tycker att det var ett svar på min fråga får du visa varför du tycker att de Ortodoxa Kyrkorna gör vad du säger att dem gör.
Citera
2022-05-26, 09:30
Medlem
Det är klart att människor behöver förstå och ta hänsyn till naturens kretslopp. Annars går det åt fel håll.

Det är klart att människor inte heller ska dyrka självutnämnda världsledare på jorden som om de vore gud. Ledare som dessutom inte tar ansvar utan ägnar sig åt att alla dödssynder som finns.

Vi påverkas alla av varandra på jorden mer eller mindre. När vi trotsar naturlagarna, som vi människor inte bestämmer över, så kommer människan och andra arter på jorden dö ut.
Det blir ett annat slags jordklot.

Vad som står i bibeln vet jag inte. Jag läser inte den. Går inte i kyrkan hdller. Men vi får väl hoppas att våra världsledare vaknar en dag, förstår att de gör fel och sen gör det bättre istället. Då kan vi ha en framtid på jorden.

Jag tycker ändå att det finns en korn sanning i detta med att det bara finns en Gud och naturens uppbyggnad och lagar som vi människor inte kan bestämma över. Så jag tänker att det finns lite sanning i den kristna tron. Sanningen är också det vi människor behöver men också i regel naturligt gärna vill sträva efter. Annars tippar det över åt fel håll.
Senast redigerad av Tissetiss 2022-05-26 kl. 10:26.
Citera
2022-05-26, 11:18
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Antar att du menar min personliga definition, i så fall ser jag olika kyrkor som säden som Jesus pratar om, frikyrkor i mina ögon är säden som landar där det inte finns mycket jord eftersom många av dem faktiskt ursprungligen söker Sanningen men inte är grundade i tradition och som mycket väl kan komma att ändra på sig inom 20 år, och mycket möjligt stämde helt, en stund, för att sedan falla bort.
Medan protestantiska kyrkor (Katolska Kyrkan inkluderad) snarare är den som blev planterad bland tistlar, dels för att det är planterat i synd, i skilsmässa från kyrkan den lämnade, och dels eftersom orsaken till att det ens fick något genomslag var att vissa kungar ville ha mer makt, jag vet att protestantiska samfund inte skulle hålla med mig om detta heller, du behöver inte påminna mig.
Okej, men det är fel att säga att Katolska Kyrkan är en protestantisk kyrka.
Det var ju de som bröt sig från KK, som kom att bli de olika protestantiska kyrkorna.
Citera
2022-05-26, 13:29
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Det är klart att människor behöver förstå och ta hänsyn till naturens kretslopp. Annars går det åt fel håll.

Det är klart att människor inte heller ska dyrka självutnämnda världsledare på jorden som om de vore gud. Ledare som dessutom inte tar ansvar utan ägnar sig åt att alla dödssynder som finns.

Vi påverkas alla av varandra på jorden mer eller mindre. När vi trotsar naturlagarna, som vi människor inte bestämmer över, så kommer människan och andra arter på jorden dö ut.
Det blir ett annat slags jordklot.

Vad som står i bibeln vet jag inte. Jag läser inte den. Går inte i kyrkan hdller. Men vi får väl hoppas att våra världsledare vaknar en dag, förstår att de gör fel och sen gör det bättre istället. Då kan vi ha en framtid på jorden.

Jag tycker ändå att det finns en korn sanning i detta med att det bara finns en Gud och naturens uppbyggnad och lagar som vi människor inte kan bestämma över. Så jag tänker att det finns lite sanning i den kristna tron. Sanningen är också det vi människor behöver men också i regel naturligt gärna vill sträva efter. Annars tippar det över åt fel håll.

Tycker du inte att dagens värld e ganska perverterad och satanistisk?
Citera
2022-05-26, 13:35
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Använd KJV resp Reformationsbibeln istället för NIV.

USA är babylon och är en satanisk skapelse, Wahington är "designat" efter ett pentagram, "kärnan" av ett pentagram är en PENTAGON, formen av världens mest notabla krigsstartarcentra.
Alla "presidenter" har varit/är "frimurare" och alla "first ladies" har spelats av s.k. "trannies".
Frimurarna dyrkar BAPHOMET, den androgyna getguden med PENTAGRAM i pannan.
Pentagrammet hittar du flera av på USA's flagga, men även på EU's, Kinas samt ca 60 andra "flaggor"...

2 Corinth, 4:4

Satan, WHO IS THE GOD OF THIS WORLD, has blinded the minds of those who don’t believe. They are unable to see the glorious light of the Good News. They don’t understand this message about the glory of Christ, who is the exact likeness of God.

Vänta, va?
Citera
2022-05-26, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.

Människan har sina brister. Det ploppar alltid upp en ond jävel ur myllan någonstanns, eller flera.
Citera
2022-05-26, 14:07
Medlem
Citat:

Människan har sina brister. Det ploppar alltid upp en ond jävel ur myllan någonstanns, eller flera.....men det beror också delvis på vilken grogrund som finns i omgivningen. Ger man näring till ondskan eller kväver man den ? Ryssland är giftigt.
Senast redigerad av Tissetiss 2022-05-26 kl. 14:13.
Citera
2022-05-26, 15:08
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Människan har sina brister. Det ploppar alltid upp en ond jävel ur myllan någonstanns, eller flera.....men det beror också delvis på vilken grogrund som finns i omgivningen. Ger man näring till ondskan eller kväver man den ? Ryssland är giftigt.
Tycker du inte de e ganska jobbigt att satan styr värdlen och besuldar ungdomen me sånt som porr, BDSM och fetisch som annars borde va olagligt enligt dig?
Citera
2022-05-26, 15:17
Medlem
Citat:

Det finns knappast något automatiskt satanistiska med perversioner. Snarare så handlar det i många fall om att världen snarare är sekulär än något annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in