Citat:
Det är sant att det var specifikt det jag svarade på, men det, mitt svar alltså, handlade inte om övergreppen i sig utan skandalerna och jag menar att innan andra vatikankonciliet så var övergreppen inom Katolska Kyrkan som mest lika många som i resten av samhället, kanske färre, och efter andra vatikankonciliet inte nödvändigtvis fler än någon annanstans heller, även om jag faktiskt tror det, däremot mer belyst.
Antar att du menar min personliga definition, i så fall ser jag olika kyrkor som säden som Jesus pratar om, frikyrkor i mina ögon är säden som landar där det inte finns mycket jord eftersom många av dem faktiskt ursprungligen söker Sanningen men inte är grundade i tradition och som mycket väl kan komma att ändra på sig inom 20 år, och mycket möjligt stämde helt, en stund, för att sedan falla bort.
Medan protestantiska kyrkor (Katolska Kyrkan inkluderad) snarare är den som blev planterad bland tistlar, dels för att det är planterat i synd, i skiljsmässa från kyrkan den lämnade, och dels eftersom orsaken till att det ens fick något genomslag var att vissa kungar ville ha mer makt, jag vet att protestantiska samfund inte skulle hålla med mig om detta heller, du behöver inte påminna mig.
Antar att du menar min personliga definition, i så fall ser jag olika kyrkor som säden som Jesus pratar om, frikyrkor i mina ögon är säden som landar där det inte finns mycket jord eftersom många av dem faktiskt ursprungligen söker Sanningen men inte är grundade i tradition och som mycket väl kan komma att ändra på sig inom 20 år, och mycket möjligt stämde helt, en stund, för att sedan falla bort.
Medan protestantiska kyrkor (Katolska Kyrkan inkluderad) snarare är den som blev planterad bland tistlar, dels för att det är planterat i synd, i skiljsmässa från kyrkan den lämnade, och dels eftersom orsaken till att det ens fick något genomslag var att vissa kungar ville ha mer makt, jag vet att protestantiska samfund inte skulle hålla med mig om detta heller, du behöver inte påminna mig.
Katolska kyrkan är satanisk, Skriften varnar för eländet och kallar den för horan som sitter på dom 7 kullarna och horar med världens "kungar" och blir rik på dess handel.
Vatikanen dyrkar den etruskiska dödsgudinnan Vatika. Samma sataniska obelisk utanför Vatikanen som "är" det babylonska sataniska "Washington monument", dyrkat av frimurarna (vilka på 1800talet kuppades av "the hellfire club")
USA är babylon och kontrolleras av den satans synagoga som Kristus varnar för i Uppenbarelseboken 2:9