2022-07-17, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Ja diverse (också encelliga) mikroorganimer organismer äter andra mikroorganismer.

Så alla är rovdjur från första början, även det encelliga första livet?

Du menar alltså att det aldrig har existerat vegetarianer? Väldigt konstigt synsätt.
Citera
2022-07-18, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Relevansen är att du tog dig för pannan åt bibelns redogörelse för att alla djur tidigare åt "örter, äpplen och andra frukter och grönsaker":

Så du verkar inte tro på att djur kan utvecklas och förändras.

Du verkar återigen ha glömt att Gud skapade inte världen på det sättet, utan världen har blivit så när Gud släppte kontrollen över jorden till människan. Sedan dess har människan misskött jorden och t.ex. har en massa olika slags djur på marknader för att äta, där sjukdomar sprids till pandemier o.s.v. Fladdermus var ett av dom djur som var förbjudet att äta i det tidigare förbundet(3 Mose 11:19)

Det har blivit djungelns lag som gäller, och om vegetarianer inte har något annat att äta än kött och blod, så väljer dom det istället för att svälta, djur anpassar sig och förändras, det är helt enligt bibeln. Och jag antog att du tror på evolutionsteorin, för den säger samma sak.
1. Du säger att Gud har gjort världen så här med avsikt (p.g.a. synden).

2. Du säger att Guds hjärta skulle stå ut med se på allt ont som sker och stå ut med att höra djurens skrik i plågor när de blir levande ätna på av andra djur eller när de på annat sätt lider av naturens likgiltighet fast han enkelt skulle kunna förhindra allt det.

3. Du säger att han håller tillbaka allt det goda han kunde ha gjort p.g.a. en kosmisk intrig där han vill bevisa för änglar och människor att de inte klarar sig utan honom.

Men han är oskyldig till allt det du anklagar honom för.
Citera
2022-08-04, 10:24
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Alla människor vill ha en framtid. Alla barn förutsätter att det finns en framtid. Men få är beredda att sänka sin materiella standard för att säkra en framtid för människor.

De som vill rädda civilisationen för fram att antalet arter på jorden tycks minska i en allt snabbare takt. Vilket globala inventeringar visar. Och geologiska undersökningar förknippar detta utdöende med människans utbredning. Vi har all anledning att oroa oss för vårt eget utdöende.

"Genom att laglösheten tilltar kommer kärleken att kallna hos de flesta. Men den som håller ut till slutet skall bli räddad. Och budskapet om riket skall förkunnas i hela världen och bli till ett vittnesbörd för alla folk. Sedan skall slutet komma."

Jesus kungjorde världens undergång och sa att den tiden skulle komma som en snara över världens folk. En barmhärtig och rättfärdig mänsklighet skulle kunnat fortleva länge på jorden, men det är de orättfärdiga och obarmhärtiga som har präglat civilisationen och som gillrade snaran.

Istället för att byta varor likvärdigt har de alltmer tongivande skikten strävat efter att utnyttja människors sårbarhet för att köpa billigt och sälja dyrt. Människor betyder allt mindre i takt med att vi saknar värde för dem annat än som kumpaner, soldater, väljare och konsumenter. Att deras mål sammanfaller med att det blir allt fler människor på jorden och att allt fler lever med en allt högre materiell standard handlar bara om att allt fler miljardärer kan tjäna alltfler miljarder. Pengar som kan bli värdelösa från ena dagen till den andra.

De kanske mest lönsamma branscherna i vår tid är knutna till det militär-industriella komplexet som inte behöver välmående konsumenter men däremot krig i alla dess former. Allt effektivare vapen produceras för att användas i allt fler krig. När kärnvapenmakter krigar mot varandra och ingen vill kapitulera är det bara en tidsfråga, år eller kanske månader, innan kärnvapnen avfyras inom loppet av timmar eller kanske minuter.

Följden av kärnvapenkrig blir nukleär vinter med sot i atmosfären som hindrar nästan all solinstrålning på norra halvklotet kanske i flera år. Man räknar med 30 grader lägre temperaturer och snö även på sommaren. Inom några timmar dör hundratals miljoner människor av explosionerna och sedan miljarder människor p.g.a. följderna.

Denna tid kallar Jesus för 'den stora vedermödan'

"de dagarna blir till ett lidande vars like inte har funnits sedan Gud skapade världen och inte heller kommer att finnas. Om inte Herren hade förkortat den tiden, skulle ingen människa bli räddad. Men för deras skull som han har utvalt har han förkortat tiden."

"Då skall man få se Människosonen komma på ett moln med makt och stor härlighet. När allt detta börjar, så räta på er och lyft era huvuden, ty er befrielse närmar sig."

"Och han skall sända ut sina änglar vid ljudet av en stor basun, och de skall samla hans utvalda från de fyra vädersträcken"

Inga pengar i världen kan rädda världen.
Citera
2022-08-05, 03:55
Avslutad
Osund och oriktig påverkan

Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Försöker du hjälpa larsjohansson till en tro? Tycker du att du för honom närmare en tro? Tror du Gud uppskattar vad du gör?

För övrigt är Gud oskyldig till allt det du mellan raderna anklagar honom för.

Mycket riktigt, var och en TROR och detta på sig själv.
Var och en som tror på sig själv kan och kommer detta mycket riktigt att få tvivel vänt emot sig själv.
Det handlar inte om tvivel hos andra för att svagsint övertyga sig själv.
Låt var och en själv få hitta fram.
Allt annat är osund religion.

Som medmänniska så stärker man en annan människa, man påverkar den inte.
Man hjälper den på vägen, man påverkar inte densamma och detta på sin väg.
Det är då en FÖRBANNAD och DJÄVLA EGOISM hela tiden oavsett vad det handlar om bland dessa s. k "människor"?
"Var som jag!", "Gör som jag!", Tro som jag!", "Tyck som jag!", o. s. v.
Vad i helv. är det egentligen med er, "ni alla"?

"Vi lever i Satans värld", men lyder en djävla rubrik på Flashback under kategorin "Religion".
Men så är ni, de allra flesta här, ena satans djävlar, detta allihopa?
Svaga medgörare/ medlöpare under både religiöst och politiskt styre, men det är precis så Satan styr.
Det är inget fel på världen och har detta heller aldrig varit.
Det är fel på innehållet! För HELVETE

EGO, EGO, EGO, men SER ni verkligen inte? Ser verkligen ingen någonting?!
Senast redigerad av hee4r 2022-08-05 kl. 04:38.
Citera
2022-08-05, 04:13
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
och kom ihåg att ingen dör utan att Gud tillåter det!
Then WHY are you fighting so hard against me trying to kill you?
Citera
2022-08-05, 05:36
Avslutad
Tro mig, men!

Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Then WHY are you fighting so hard against me trying to kill you?

"En kollaps är oundviklig och kommer att skilja agnarna från vetet en gång för alla(citat: AskMeAboutJesus).
Du resonerar som en lustmördare?
Du, en sådan som du, bekräftar ju verkligen det som en gång var sagt.

Jag själv har längtat efter och väntat på denna anarkistiska världsordningen och nu är den äntligen här, nu är vi äntligen där.
Svaga/ svagsinta(medlöpare/ medgörare) människor vet jag allt om, men en Högre rättvisa har jag alltid trott på.
Ingen kan hjälpa en förutom en själv("detta vet jag också typ allt om").
Senast redigerad av hee4r 2022-08-05 kl. 05:41.
Citera
2022-08-05, 06:35
Avslutad
"Uppätaragenda"

Citat:
Hur bekymmersamt är det? Förstår ni hur mycket Jesus budskap i evangelierna verkligen betyder? Det har bevarats och spritts till nästan alla folk på ett språk som de förstår. Och nu ska slutet komma.

För hundra år sedan levde de allra flesta på landsbyggden och producerade mat. Idag är de flesta beroende av matindustrin och långväga transporter. Vi har färdats in i en återvändsgränd i Satans världsordning, där de starka ska utnyttja de svaga. Men det är en koloss på lerfötter.

En kollaps är oundviklig och kommer att skilja agnarna från vetet en gång för alla. Vänd andra kinden till och kom ihåg att ingen dör utan att Gud tillåter det!

Det där är Naturlagar, styrkt och stärkt av religion.
Det finns inget hjärta bakom ett samhällssystem uppbyggt på djurs vis.
Jag tror det är få, mycket få, som kan kalla sig för "människa".
Det är alltid en hierarki, det är alltid en rangordning, det handlar(nu mer än någonsin detta tidigare) i dag om "status".
Så visst har "vise böcker" ett korn av sanning.
Och Satans anhängare är idag långt flera än dessa var tidigare; detta handlar verkligen inte om någon "hundraårig historia".
En behöver ju bara se 40 år tillbaka.

Det här med lallande idioter har jag aldrig förstått mig på. För var är hjärtat någonstans? Har ni alls ett hjärta? Svara nu, för Satan.
Senast redigerad av hee4r 2022-08-05 kl. 06:57.
Citera
2022-08-05, 08:31
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Det där är Naturlagar, styrkt och stärkt av religion.
Det finns inget hjärta bakom ett samhällssystem uppbyggt på djurs vis.
Jag tror det är få, mycket få, som kan kalla sig för "människa".
Det är alltid en hierarki, det är alltid en rangordning, det handlar(nu mer än någonsin detta tidigare) i dag om "status".
Så visst har "vise böcker" ett korn av sanning.
Och Satans anhängare är idag långt flera än dessa var tidigare; detta handlar verkligen inte om någon "hundraårig historia".
En behöver ju bara se 40 år tillbaka.

Det här med lallande idioter har jag aldrig förstått mig på. För var är hjärtat någonstans? Har ni alls ett hjärta? Svara nu, för Satan.
Lallande?
Citera
2022-08-05, 20:43
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Människor måste dö och det är inte kärlek att ljuga. Satan är alla lögners fader och han är inte kärleksfull utan en mördare. Människor och djur dör för vår välfärd som inte hotas förrän det blir massvält eller krig i västvärlden.

Att vi lever i Satans värld utan att bli informerade om sanningen är att föda och uppfostra barn i tjänst hos Satan.
Citera
2022-08-05, 20:45
Medlem
Citat:
Hur bekymmersamt är det? Förstår ni hur mycket Jesus budskap i evangelierna verkligen betyder? Det har bevarats och spritts till nästan alla folk på ett språk som de förstår. Och nu ska slutet komma.

För hundra år sedan levde de allra flesta på landsbyggden och producerade mat. Idag är de flesta beroende av matindustrin och långväga transporter. Vi har färdats in i en återvändsgränd i Satans världsordning, där de starka ska utnyttja de svaga. Men det är en koloss på lerfötter.

En kollaps är oundviklig och kommer att skilja agnarna från vetet en gång för alla. Vänd andra kinden till och kom ihåg att ingen dör utan att Gud tillåter det!
Om man läser din sjuka bok är djävulen bra mycket bättre än jahvee och jebus men för all del berätta för mig vad ondskefullt lucifer har gjort
Citera
2022-08-05, 21:20
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Om man läser din sjuka bok är djävulen bra mycket bättre än jahvee och jebus men för all del berätta för mig vad ondskefullt lucifer har gjort
Det är en berättigad fråga men det är svårt att ge ett svar till någon som lever omedveten om Satan och inte tror att han finns och inte tror på dem som har något att berätta.

Men kortfattat så tar han bort det mest värdefulla du hade och ger dig skräp i utbyte. Han är den obarmhärtiga och orättfärdiga världens onda genius som transporterar den ovetande mänskligheten mot världens undergång.
Citera
2022-08-05, 21:24
Medlem
Citat:
Det är en berättigad fråga men det är svårt att ge ett svar till någon som lever omedveten om Satan och inte tror att han finns och inte tror på dem som har något att berätta.

Men kortfattat så tar han bort det mest värdefulla du hade och ger dig skräp i utbyte. Han är den obarmhärtiga och orättfärdiga världens onda genius som transporterar den ovetande mänskligheten mot världens undergång.
Oh jag är medveten men tror inte på honom lika lite som judeguden och kan inte svara eftersom du kan inte ge några exempel. låt oss utforska han var en ängel men hoppade av för att han inte ville utföra judegudens missdåd, du vet mörda folk osv, senare försökte han resonera med jebus gick inget vidare bra eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in