2022-05-21, 19:19
Medlem
proconsuls avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av Chrisma
Det skulle jag nog lösa på olika sätt från fall till fall.

Så om något är naivt eller orealistiskt så skulle du inte kalla det naivt eller orealistiskt.

Citat:
Jag har inte sagt att du inte får säga vad du vill, men då har jag också rätt att tycka att du verkar oförstående ibland.

Naturligtvis. Du har rätt att tycka precis vad du vill eftersom vi har åsiktsfrihet.
Citera
2022-05-21, 20:08
Medlem
Fleshbagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
När jag växte upp fanns en fantastisk framtidstro, men den var en lögn. Framtidstro idag gränsar till cynism. Vi har ett flertal som det tycks olösliga problem som vi skjuter framför oss men som kommer att drabba någon generation mycket hårt. Det mest akuta hotet nu är de ökade spänningarna i Europa och risken för ett utvidgat krig som nästan garanterat slutar med kärnvapen och nukleär vinter.

Ingen bryr sig om de diplomatiska möjligheterna utan allt handlar om att enas mot den starka kärnvapenmakten Ryssland. Ingen ser en möjlig fredlig utveckling med normala förbindelser mellan Europa och Ryssland. Men människor föredrar att låtsas som att framtiden är ljus ändå. Men nu är det så att världen ska gå under och det är inte oviktigt att vara beredd.

Matt 24:37-39
Ty såsom det skedde på Noas tid, så skall det ske vid Människosonens tillkommelse. Såsom människorna levde på den tiden, före floden: de åto och drucko, män togo sig hustrur, och hustrur gåvos åt män, ända till den dag då Noa gick in i arken; och de visste av intet, förrän floden kom och tog dem allasammans bort -- så skall det ske vid Människosonens tillkommelse.
Denna världens furste är Juden.

Eftersom du tvärnekar Den Heliga Bibeln och skapar ett eget budsfragment så är det inte konstigt att du lever i Satans värld. De kristna däremot är tagna ur denna världen. Och det är för att de förstår vad som är Satans värld och vad som är Guds värld.

I ditt budsfragment missar du att det Jesus Kristus säger med att följa Kristus som fullkomlig är ett kall till de som tror sig vara i klass med Guds Son, vilket mest falska profeter ger sig på.

Annars så är det gott nog för den kristne att leva ett normalt liv enligt de Guds Bud Jesus Kristus påvisar.

Vill du berätta hur du följer Jesu Kristi fullkomliga gärning(frånsett att flashbacka)?
Citera
2022-05-21, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panncakes2000
Om gud tillåter när folk dör varför låter han så många personer utan synd dö då?

Gud gav oss en fri vilja. Han gav oss möjligheten att ta emot Jesus och bli frälsta. Det är inte så enkelt att goda människor får ett bra liv dåliga människor får ett dåligt liv.

Vi döms när vi är döda.
Citera
2022-05-21, 23:29
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshbags
Denna världens furste är Juden.

Eftersom du tvärnekar Den Heliga Bibeln och skapar ett eget budsfragment så är det inte konstigt att du lever i Satans värld. De kristna däremot är tagna ur denna världen. Och det är för att de förstår vad som är Satans värld och vad som är Guds värld.

I ditt budsfragment missar du att det Jesus Kristus säger med att följa Kristus som fullkomlig är ett kall till de som tror sig vara i klass med Guds Son, vilket mest falska profeter ger sig på.

Annars så är det gott nog för den kristne att leva ett normalt liv enligt de Guds Bud Jesus Kristus påvisar.

Vill du berätta hur du följer Jesu Kristi fullkomliga gärning(frånsett att flashbacka)?
Det som du kallar budsfragment är Jesus egen undervisning i evangelierna, t.ex att Satan är världens furste. Att följa Jesus var att fysiskt gå med honom och vara hans lärjunge och därmed försaka sin familj och avstå från ett normalt världsligt liv. Vad Jesus ville var att hans budskap skulle spridas till all världens folk. Ingen är i klass med Jesus som ju kom från Gud och till skillnad från oss andra kände Gud.

Jag lever inte ett gott religiöst liv eftersom jag inte ens är religiös utan bara tror på Jesus och det han sa. Tyvärr är det evangeliska budskapet transformerat av religionerna och vad jag önskar är att människor studerar Jesus egna ord direkt från evangelierna. Vilket jag försöker framföra via internet.
Citera
2022-05-22, 01:29
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Jesus varnar för andras surdegar men liknar också Guds rike med en surdeg.

En surdeg är en sparad deg som innehåller jästsvamp. Vid bak tar man fram degen lägger till mjöl för det bröd som ska bakas och knådar degen och låter den jäsa. Innan brödet bakas tar man bort en del som ska sparas till nästa bak. Den perfekta surdegen innehåller bara mjöl, vatten och jästsvampar, men med tiden infekteras surdegar av bakterier och oönskade mikrober.

För att akta sig för felaktiga läror om Gud skulle man hålla sig till Jesus lära, som var den evigt perfekta läran genom vilken Guds rike spreds till människorna.

Min personliga erfarenhet av Satans värld är att Satan vill att man ha förorenade läror om Gud och att man inte ska bejaka själen utan odla en image anpassad till världen.
Citera
2022-05-22, 01:32
Medlem
Liberationfronts avatar
Jag är 7e graden Nephilim vem bryr sig? Människor är kött ändå. Utbytbara jävla insekter. Ett jävla under att ni överlevt så länge.
Citera
2022-05-22, 03:18
Medlem
WykkedWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberationfront
Jag är 7e graden Nephilim vem bryr sig? Människor är kött ändå. Utbytbara jävla insekter. Ett jävla under att ni överlevt så länge.
Kosmos-universum ser ditt hat och din enkla världsbild. Efter att ha kollat din historik ler jag över din beklämmande okunskap.
Förresten är dina dödshot du riktat mot mig via pm polisanmälda. (Sen vet jag/vi vem du är! Du skulle aldrig ha dödshotat mig, mon!
Citera
2022-05-24, 08:17
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Den här världens furste vill bli tillbedd och dyrkad av dem som har makt.

Matteus 4:8-10
Åter tog djävulen honom med sig, upp på ett mycket högt berg, och visade honom alla riken i världen och deras härlighet och sade till honom: »Allt detta vill jag giva dig, om du faller ned och tillbeder mig.» Då sade Jesus till honom: »Gå bort, Satan; ty det är skrivet: 'Herren, din Gud, skall du tillbedja, och honom allena skall du tjäna.'»

Så hur går det för alla som växer upp utan tillförlitlig vägledning och gör karriär i ett värld där pengar och makt betyder allt?
Citera
2022-05-24, 13:42
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Nya pedofilavslöjanden i USA, 400 baptistpräster utsatte och hotade 700 personer i decennier.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/pedofiliskandal-i-usas-storsta-protestantiska-samfund

Katoliker och JV har inte bättre facit, så hur kan sådana kristna församlingar vara Jesus församling?

Så hur går det för kristna grupperingar med egna läror som verkar i en värld där sex, pengar och makt betyder allt?
Citera
2022-05-24, 14:10
Medlem
Citat:
Nya pedofilavslöjanden ...Katoliker ... har inte bättre facit
Katolska Kyrkans första misstag, i den här frågan, var att man övertygade homosexuella och personer med andra sexuella avvikelser att lösningen på deras problem var att bli präster och leva i celibat, för en del fungerade det säkert men för andra så blev det uppenbarligen bara ett alibi. Deras andra misstag i samma fråga var att mörka brotten och förflytta förbrytarna istället för att avkraga och åtala dem.
Citat:
så hur kan sådana kristna församlingar vara Jesus församling?
Katolska Kyrkan är de första protestanterna och de slutade som absolut senast vara den Sanna Kyrkan när man skiljde sig från Ortodoxa Kyrkan, kanske att kyrkan redan slutade vara Sann i samband med att Konstantin gjorde kristendomen accepterad i samhället, men det senare är enbart spekulation och inget jag vågar påstå, eller ens nödvändigtvis tror, är sant.
Citera
2022-05-24, 16:03
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toduah
Katolska Kyrkans första misstag, i den här frågan, var att man övertygade homosexuella och personer med andra sexuella avvikelser att lösningen på deras problem var att bli präster och leva i celibat, för en del fungerade det säkert men för andra så blev det uppenbarligen bara ett alibi. Deras andra misstag i samma fråga var att mörka brotten och förflytta förbrytarna istället för att avkraga och åtala dem.
Fast det är knappast så att Katolska Kyrkan någonsin medvetet har övertygat folk med sexuella avvikelser att bli präster.
Det är dock mycket möjligt att många sådana personer har blivit präster ändå genom århundradena.

Citat:
Katolska Kyrkan är de första protestanterna och de slutade som absolut senast vara den Sanna Kyrkan när man skiljde sig från Ortodoxa Kyrkan, kanske att kyrkan redan slutade vara Sann i samband med att Konstantin gjorde kristendomen accepterad i samhället, men det senare är enbart spekulation och inget jag vågar påstå, eller ens nödvändigtvis tror, är sant.
Vad menar du är den Sanna Kyrkan då?
Jag tycker att det är fel att gradera olika samfund och påstå att bara ett har monopol på sanningen.
Senast redigerad av Chrisma 2022-05-24 kl. 16:06.
Citera
2022-05-24, 16:33
Medlem
Citat:
Hur bekymmersamt är det? Förstår ni hur mycket Jesus budskap i evangelierna verkligen betyder? Det har bevarats och spritts till nästan alla folk på ett språk som de förstår. Och nu ska slutet komma.

För hundra år sedan levde de allra flesta på landsbyggden och producerade mat. Idag är de flesta beroende av matindustrin och långväga transporter. Vi har färdats in i en återvändsgränd i Satans världsordning, där de starka ska utnyttja de svaga. Men det är en koloss på lerfötter.

En kollaps är oundviklig och kommer att skilja agnarna från vetet en gång för alla. Vänd andra kinden till och kom ihåg att ingen dör utan att Gud tillåter det!
Vi lever inte i Satans Värld. Vi lever i den Värld vi har skapat av oss själva .
Även en God människa har fiender som är Goda liksom Onda människor som är Onda har det.
Så vad är Ont och Gott ?
Människan är inte skapt att va ond eller god , vi är skapt för att fortplanta och överleva .

Käns skrämande när "troende" skriver att "En kollaps är oundviklig" ! Varför är Kollapsen nära nu ?
Ska den Allsmäktige och Moder Jord ge upp ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in