2006-06-05, 11:32
Medlem
Konrad Haifas avatar
Hehe, Popsicle var ju ingen nätt imitation direkt, men den funkar säkert på relativt nyinsatt fisk.
Citera
2006-06-05, 22:38
Medlem
ja gillar orginal färg kombinationen, så jag tror på den, det måste mna ju iofs alltid göra på varje fluga som man fiskar med!
Citera
2006-06-06, 12:49
Medlem
Konrad Haifas avatar
Scottlos, bor du nära kusten?

Testa havsöring där, det är riktigt fint. Det är väl möjligt runt nästan hela kusten, möjligen med vissa undantag för Norrland.
Citera
2006-06-06, 21:44
Medlem
Fogelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Scottlos, bor du nära kusten?

Testa havsöring där, det är riktigt fint. Det är väl möjligt runt nästan hela kusten, möjligen med vissa undantag för Norrland.
havsöring på fluga är riktigt kul...
Citera
2006-06-06, 22:40
Medlem
Hejsan!

Jag bor mitt i Småland, så jag har väl inte allt för lång väg om jag vill fiska på kusten! Men när man ska fiska på kusten, Vilka ställen gäller någon fluga som är enkel att binda som är bra! Hur fiskar ja, bara att slänga ut och dra in sakt osv? Är riktigt sugen att testa havsöring, Kan jag fiska med min 5-6 dom första gångerna, så jag släpper att lägga ut fler tusen på nya fiske grejer!

Idag så testade jag att binda med ett nytt material för mig,

Kanin Zonkers:

Första flugan band jag med en svans Den andra så band jag in det som man gör med marabou fjädrar, snurrade runt kroken!

Sen gjorde jag en till med svans men, då la jag in dubbing och gjorde en kropp som sedan znkern gick över, den blev riktigt snygg, kropp med gul dubbing samt röd Kanin Zonkers!
Citera
2006-06-07, 00:43
Medlem
Konrad Haifas avatar
Jag vet inget om östkusten, men du kanske har närmare till Halland, och hela Västkusten är ju som bekant en hot spot för detta fiske.

5-6 duger fint där om det inte blåser för mycket, fisken är inte så stor i regel. En nackdel med Halland jämfört med Bohuslän är att det inte finns skyddade vikar.
Citera
2006-06-07, 05:01
Medlem
Hejsan! Hur är fisket runt GBG tro, eller Smögen Grebbestad, Kan det vara bra tro? SKa söka lite , så får vi se vad jag hittar!
Citera
2006-06-07, 22:29
Medlem
Jag ska upp till Värmland över helgen och fiska, ja kommer rapportera om ja fått någon fisk, samt vilken fluga jag tagit dom på!
Citera
2006-06-08, 20:27
Medlem
KrillZs avatar
Superpuppan här med, gul/svart kropp strl.12 har tagit en stor del av mina harrar.
Citera
2006-06-12, 20:05
Medlem
Hejsan!, SKa vara helt ärlig, och under min resa, hann jag inte fiska en gång, Men nu är 3 resor klara upp till Alvdal. Ska bli skönt, har ägnat ett helt rum i källaren för flugbindning nu, ska bara ställa ner en bänk och lampor så blir det till att börja binda Längtar tills det blir klart, Men det ska nog gå snabbt! Någon annan som har fiskat något?
Citera
2006-06-12, 21:04
Medlem
poko-pekkas avatar
E-12 e alltid fin..(europa 12:an). Jag bor och fiskar så gott som uteslutande i Lapplandsfjällen så har grym koll på harr, röding och öring! Den absolut bästa e dock en svart torrfluga med vita/ gråa vingar som liknar en stekel eller så..vet inte vad den heter, men man får ALLTID fisk på den, harren blir som galen.. drog en 2.7 kilos harr på flugspö med den lilla jäveln på, var nybörjare med flugspö och hade utrustning efter detta, trodde spöt skulle dras av på mitten!

Sen har jag dratt upp en och annan 3-kilos röding och öring på fluga också...gött! Ska lägga in en bild på flugan så fort jag pallar fota den..då jävlar pojkar! Tro mig har fiskat sen jag var 2 år och har aldrig, aldrig sett på maken till fluga! Räcker nästan med att ha men endast den jäkeln på fjällturen alltså!
Citera
2006-06-14, 03:11
Medlem
Hejsan! Detta låter grymt intressant, jag tycker att du ska lägga upp en bild så fort som du kan med bindbeskrivning, så jag har med mig på min nästa harr tur! Kan det vara en typ av fjädermygg puppa du använder dig ut av! Borde ju finnas bindbeskrivning på www.rackelhanen.se kolla om den finns där så kan du länka direkt till flugan!

Något som testat någon annan fluga och fastnat för den?

Ska själv iväg imorgon på en fiske tur, dock i put and take vatten, men fiske som fiske, !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in