Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-06-26, 00:29
Medlem
Hejsan! Självklart vore det intressant med bilder på din svärmors flugor! Posta så fort du kan

Var själv och fiskade på en fiske tävling, var så trångt så jag kunde inte ha flugspö 100 pers runt en liten tjärn, fick en Regnbåge, men den släppte precis på land, och hoppa iväg!
Citera
2006-06-27, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scottlos
Hejsan! Självklart vore det intressant med bilder på din svärmors flugor! Posta så fort du kan

Var själv och fiskade på en fiske tävling, var så trångt så jag kunde inte ha flugspö 100 pers runt en liten tjärn, fick en Regnbåge, men den släppte precis på land, och hoppa iväg!

Jag var på fiskepremiär vid en sjö nere i småland. Skog ända fram till kanten och mycket folk. Men det var ganska kul ändå. Mysigt när det började mörkna. Jag är van vid att man står bland stenar vid en älv, så det var ovant med en massa gran och tall bakom ryggen.

Kan fixa bilder. Ska köpa en digitalkamera vilken dag som helst.
Citera
2006-07-20, 15:35
Medlem
Bilder på olika flugor (fiske)

http://www.angelfire.com/blog/happyblog/
Citera
2009-01-28, 17:59
Medlem
wajjzings avatar
Jag binder egna så de blir ju en hel del variation med att testa nya mönster
men givna flugor är.
Ekorrflugan gimåsländan kopparribbat haröra och myra
Pheasant tail är inte dum den heller.
Citera
2009-01-28, 20:25
Medlem
Många favoritflugor här... Mest klassiker som e-12, redtag och haröra. Men att dra storöring från någon älv med en streaking caddis slår nog det mesta.

haha, inte den färskaste tråden förresten
Citera
2009-01-29, 11:58
Medlem
mina favorit flugor på regnbåge e Montana (funkar för de mesta) gillar också Rackelhane eller klinkhammer (osäker på stavningen) de brukar funka rätt bra i strömmande vatten efter öring/harr kör jag mkt med Haröra och lite olika puppor.. Havsöring är der mycket räkor och även "Magnus" funkar bra.. Var ute förra helgen o fiskade HÖ fick en liten men pigg rackare på just en Magnus (dock lite annorlunda för ja gjorde den själv så ja ändrade lite)
Senast redigerad av qackeN 2009-01-29 kl. 12:00.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in