Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-05-28, 02:20
Medlem
Kan ni inte berätta vad ni har för favorit flugor!

Min SupperPuppa gul, svart, tog min första samt största harr på den flugan
Citera
2006-05-29, 00:55
Medlem
Fogelbergs avatar
Märlor och andra former av räkor är mina favoriter... fiskar nästan uteslutande på kusten
Citera
2006-05-29, 04:49
Medlem
ok, fiskar du Havsöring då eller andra fiskar? Har själv aldrig fiskat i havet med flugspö, men skulle gärna vilja, ja kör mest med torrflugor, har även bundit mina flugor i ca 1 års tid nu, främst denna vinter som jag fått dom att se ut som flugor ska, så jag hoppas att det blir någon fisk på en egen bunden fluga i sommar
Citera
2006-05-29, 09:43
Medlem
Fogelbergs avatar
Mest riktat efter havsöring, men även andra arter på kusterna går att flugfiska efter.

Jag är ganska ny inom flugfisket så det har inte blivit så mycket fisk än...men det kommer..
Citera
2006-05-29, 14:18
Medlem
Ja man blir lixom helsåld på flugfiske, det är min andra säsong nu, men det har blivit en del,

Har du något mönster på dom flugorna du rekommenderar för havsöring?
Citera
2006-06-01, 17:32
Medlem
silver dr och deep purple
fiskar bara harr och öring i norrbottens älvar..
funkar kanon..speciellt på höst sidan.
Citera
2006-06-01, 20:17
Medlem
Hejsan! Detta verkar intressant, inte har du möjligt att ge mig bind beskrivning samt bild på flugorna, detta måste ju testas i Norska Alvdal på den så kallade årliga resan till paradiset!
Citera
2006-06-02, 16:16
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fogelberg
Märlor och andra former av räkor är mina favoriter... fiskar nästan uteslutande på kusten

Japp, nu är det räkperiod på kusten. Gärna ganska stora flugor, det är fint.

För stationär öring gärna guldhuvudflugor, och P&T Hökensåsmontana.
Citera
2006-06-02, 18:00
Medlem
Fogelbergs avatar
Ett hett tips är att använda sig av rosa räkor kolla gärna så att de är bundna med UV-dubbing, fisken ser UV-materialet bättre.

När ni fiskat en stund med de rosa kan ni skifta över till naturfärgade räkor, då de rosa har lockat dit lite fisk. Fisken hugger ju även på de rosa men inte i samma utsträckning.
Citera
2006-06-04, 23:59
Medlem
Hejsan!

Funderarde lite på vad för flugor som funkar bäst vid put and take vatten? Någon som har tips?
Citera
2006-06-05, 00:01
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scottlos
Hejsan!

Funderarde lite på vad för flugor som funkar bäst vid put and take vatten? Någon som har tips?

Är det ett vatten med stor omsättning av fisk så är ju färgglada, stora grejer bra.

Om fisken är något mer förvildad är nymfer(montana, haröra), kläckare, igelimitationer och diverse sländor bra, särskilt vid den här tiden när det kläcker bra.
Citera
2006-06-05, 03:18
Medlem
Ok, Då får jag fortsätta att binda mina Popsicle flugor, Läste en artikel på www.rackelhanen.se om dom, Lennart Bergqvist känd flugbindare och flugfiskare hade fiskat lax och någon mer fisk art på dom. Det hade givit dom fina resultat, så jag hoppas på det samma, fast att jag har tänkt fiska regnbåge/öring med mina!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in