2021-05-02, 22:38
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Fast den delen är till stor del tex svenska män som tar hit sin thailändska fru. Sen kan jag hålla med om skärpta krav.

Nej, Den delen är till stor del anhöriga till folk som jobbar som bärplockare, diskare, foodora-chaufförer, systemvetare, städare. Jag arbetar som lärare och 9/10 nyanlända som kommer är anhörig till någon som har kommit genom arbetskraftsinvandring. De flesta kommer från Pakistan, Uzbekistan, Eritrea, Nigeria.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det kanske inte leder till något, men tyckte ändå det var intressant att hon betonade det. Jag tror nog Centerpartiets många opinionsundersökningar visar att invandring är ingen vinnarfråga för partiet - Söderförankringen i all ära, det är för tungt ute i kommunerna där många centerpartister är med och styr.

Känns mest som ännu ett tomt hot från Annie, även om hon borde ha känt sig minst sagt obekväm på samma sida som Löfven, Stenevi och den aspirerande partnern Nooshi ikväll.

Inte undra på att hon känna sig nödgad att få ett psykbryt på Åkesson innan Stenevi körde sitt race.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Någon borde ha påpekat, att S gick till val på att minska migrationen - nu lägger S ett förslag, som kommer att öka migrationen.

Återigen, Det har man. Finns inga direkta indikationer på att migrationen kommer ÖKA.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Leker inte. Tog fram fakta som visar att invandringen HAR minskat, oavsett vart man ligger i invandringspolitiska spektrat. Sen om det inte är en tillfredsställande minskning är upp till var och en att avgöra.
Att du leker spåkula stämmer visst, när du säger att M aldrig kommer göra bättre än Såssarna. Det är att lajva zigenar-spåkula. Oavsett om du gillar det eller inte.

Nej, det finns ingen som jobbar med statistik och data som kommer säga att det är en korrekt bild. Siffrorna stämmer ja, som du säger. Men den riktar sig till lobotomerade människor. Ett sådant påstående blir snabbt dissikerat bland dom som jobbar just med analyser, statistik, data. Sånt här läste man just i flera kurser på universitetet. Att man ska syna påståenden som dina och visa att du klipper ur segment.
Ungefär som filmposters har citat från stora tidningar som
".. Årets bästa film"
"aldrig sett något liknande"
"bäst i sin klass!"

När man däremot läser recensionerna så ser man
"om dåligt är bra är detta årets bästa film"
"aldrig sett något liknande och önskar att jag aldrig satte mig i biostolen"
"inom skit kategorin är denna bäst i sin klass!"

Men snyggt försök.
Citera
2021-05-02, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Varför är Lööfs fokus just detta?
Förstöra Sverige på order av Bilderbergarna.
Globalisterna vill ha våra naturtillgångar, köpa upp våra företag till en billig summa, skuldsätta oss osv.
Driva sina företag här utan att nästan inte behöva betala skatt eller elektricitet.
Sverige är ett lätt byte verkar det som...
Senast redigerad av karanan 2021-05-02 kl. 22:43.
Citera
Medlem
coreyhartfanclubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Vilka har Demoskop frågat? Helt omöjligt att veta.

Det går inte att ta dessa undersökningar på allvar.
Det där var en "snabbundersökning" i samarbete med Aftonbladet.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/x3BAVV/kvallens-partiledardebatt-i-svts-agenda
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dembotronen-2.0
Ja att få sämre betyg än svetsaren är inte godkänt

Men vem är det dom tillfrågar... 40/50 talisterna som sitter tryggt i sina stugor/villor och suger grogg?

Dom tillfrågar iaf ej mig eller mina kollegor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Jag klarade av 7 minuter.

Tragiskt att se vuxna människor som ljuger om mörkat skolresultat för att sedan skylla ifrån sig och ropa efter nya utredningar för att förhala frågan.

Notera hur samtliga partiledare på vänstersidan unisont hyllar lärarkåren.

Lärarkåren är ditt viktigaste instrument för fortsatt indoktrinering av befolkningen, viktigare än media i många avseenden.
Känner flera som jobbar som lärare och det är inget fel på dom utan det är läroplanen som misshandlats av borgarna och sossarna i decennier som är problemet - återigen inför ett teknokratstyrt Sverige så slipper vi amatörernas julafton...
Citera
2021-05-02, 22:40
Medlem
MrsChows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Efterbliven eller? Det var ju nooshi som gömde sig i migrationsdebatten tills programledarna fick väcka henne. Och då pratade hon om arbetsplatser igen.

Ja den biten skötte hon inte så snyggt, mest undanflykter, men resten av debatten som t.ex när hon fick mötas mot Lööf så tycker jag att hon framförde sina argument på ett respektingivande sätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
SVT berömmer Stenevi!! Hon gick genom rutan som man säger.

Svart på vitt att SVT är MP därmed odiskutabelt bekräftat
Hahaha, hon såg ju ut och lät som en skräcktant! Stel och malande röst, mycket obehagligt ansikte och creepy ögon.

(FB) Partiledardebatt i Svt Agenda söndag 2021-05-02
Citera
Medlem
tongzhis avatar
"Det är ovärdigt att han nämner invandring i sitt första uttalande i debatten, när han istället kunde prata om hur man förändrar normer och värderingar i förskolan" - Annie Lööf om Jimmie Åkesson i efterdiskussionen till Agenda på SVT play. Är det de normer och värderingar i förskolan som centerpartisten Federley förespråkar?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/har-ar-amnena-i-partiledardebatten-1 (03:46:03)
Senast redigerad av tongzhi 2021-05-02 kl. 22:48.
Citera
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coreyhartfanclub
Det där var en "snabbundersökning" i samarbete med Aftonbladet.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/x3BAVV/kvallens-partiledardebatt-i-svts-agenda

Ja, fullständigt oseriöst alltså. Resultatet kan egentligen vara någonting helt annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in