2021-05-02, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavssons
Vad driver V för frågor?

Behålla LAS och reglerade hyror intakta, som motpol till JA. Sen vill de alltid ha mer pengar till det offentliga men där står de inte ut från S.
Citera
2021-05-02, 22:28
Medlem
Seemves avatar
Parkerar man Bolund och låter Stenevi köra valrörelsen tror jag tyvärr att MP klarar spärren. Dessa röster kommer tas från V, Nooshi kommer få det svårt att fylla mysfarbrorns Sjöstedts skor.
Citera
2021-05-02, 22:29
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Kvinnorna var definitivt på hugget idag och gjorde debatten mer underhållande. Mer känslor resten var bara trötta gubbar.
Så ju mer känslor det är i en politisk debatt, desto bättre blir den menar du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zlatan.
Jag la märke till exakt samma sak. Pinsamt. Varför frågade programledarna inte vänsterflanken om en åldersfuskande 43-årig afghan verkligen ska få stanna utan asylskäl?

Allt, nej ALLT tankegods på SVT grundas på kvinnligt känslotjafs och då ligger vänstern bäst till.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsChow
Om man bara analyserar retoriken och inte vad de faktiskt säger, så tycker jag att Noshi skötte det riktigt bra ikväll. Självsäkert levererar hon sina argument, medans vissa av de andra partiledarna verkar glömt bort vilka de är och varför de existerar ikväll.
Efterbliven eller? Det var ju nooshi som gömde sig i migrationsdebatten tills programledarna fick väcka henne. Och då pratade hon om arbetsplatser igen.
Citera
2021-05-02, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Märkligt att Dadgostar får högre betyg än både Busch och Lööf.
Tycker jag inte Busch har en tendens att alltid bli sådär kvinnligt bitchig som jag avskyr och den röda skatan som åker på årliga Gambiaresor för att bli uppfylld av ........ mutar jag direkt när hon öppnar käften
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Valhänt försök att göra henne omöjlig att kritisera, men testa det på någon annan.

En skicklig politiker är för mig någon som framstår som genuin. Det är en förmåga som Lööf märkligt nog saknar helt. Jag säger märkligt därför att hon på papperet har de rätta förutsättningarna; hon är en äkta bonnläpp som kunde ha känts lika rejäl som Fälldin på sin tid. Men istället känns hon bara genomfalsk. En plastig, mediatränad produkt med samma skådespelartalang som en porrskådis. Mediatränade är förvisso alla politiker, men en skicklig politiker är grym på att dölja det, precis som en magiker inte avslöjar sina tricks. Det grejar inte Lööf, man genomskådar henne hela tiden - det sticker ut kort och näsdukar ur ärmarna, man ser trådarna, man ser hemliga luckan i golvet... inget av det andas skicklighet. När hon gjorde sitt övertaggade, föga spontana utfall mot Åkesson sa jag faktiskt högt till TV:n "Oh my GOD, du är så jävla dålig".

Ok. Det återspeglar inte alls dina åsikter...
Konstigt att tittarna utser Annie som vinnare. Hahaha!
Citera
Medlem
Talespins avatar
Varför har Aftonbladet tagit bort sina "vem var bäst i kväll?" omröstningar? Kan det vara för att en viss person alltid vinner då?

Istället så kör de med Demoskop LOL.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiveinchboots
Märta Stenevi går inte att väcka, inte ens om hon har sin trädgård full af vuxna afghaner.

Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Varför ser det ut som Märta nyss har dragit en lina när hon pratar?

Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Mikropartiet Mp får 85% av talartiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Gustavssons
Märta stenevi vilken häxa alltså, dessutom pratar som en utomjording med världens djupaste ögonhålor 😅

Citat:
Ursprungligen postat av Zlatan.
Vad snackar hon om nu, vänsterpartiet?

Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Fan vad mycket kacklande kärringar. Trött man blir. Särskilt de till vänster. Mest en massa känsloargument och jävla kackel HELA TIDEN. Fuck, orkar inte lyssna på skiten.
Kollade ett klipp på youtube men stängde av efter 30 sekunder. Mina öron var nära att börja blöda och rinna blod på golvet, ut i vardagsrummet och in i skogen. Hur gör ni andra som orkar stå ut en helkväll framför tvn? Kan inte föreställa mig plågan.

Youtube: Annie Lööf och Jimmy Åkesson bråkar
Senast redigerad av vkumfrpckdklitoris 2021-05-02 kl. 22:33.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Men det är fortfarande på tok för höga nivåer. Allt över 1000 personer är för mycket i dagens situation.

S bedriver alltså fortfarande en massinvandringspolitik med deras nivåer.

Ja, jo, jag förstår att du tycker det.

Citat:
Ursprungligen postat av Modd-dumskalle
Det kan du omöjligt veta så sluta lek zigenar-spåkula. Ge M 30 år av makt med SD så ska vi se vad dom kan göra. Därefter, kan vi prata vem som lyckats bäst. S har visat flera ggr att dom säger en sak men gör något annat. Det är fakta vi kan gå på, inte en spåkula..

Om det sker en 500% ökning av våld och sedan minskar så är det fortfarande galet hög ökning med var det var innan. Så nej, det stämmer inte. Bara om man säger "sedan 2015" men då är man inte bättre än en hal orm till politiker eller telefonförsäljare. Alla intelligenta kan sätta ihop ett och ett och se samband och den överliggande bilden

Leker inte. Tog fram fakta som visar att invandringen HAR minskat, oavsett vart man ligger i invandringspolitiska spektrat. Sen om det inte är en tillfredsställande minskning är upp till var och en att avgöra.

Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Ngn borde ha påpekat, att S gick till val på att minska migrationen.

Och det har man gjort?
Citera
2021-05-02, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dembotronen-2.0
Tycker jag inte Busch har en tendens att alltid bli sådär kvinnligt bitchig som jag avskyr och den röda skatan som åker på årliga Gambiaresor för att bli uppfylld av ........ mutar jag direkt när hon öppnar käften
Va? Åker på gambiaresor? Vem då???
Citera
2021-05-02, 22:32
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
https://www.migrationsinfo.se/migration/sverige/anhoriginvandring/

Minskar även där och man bör kolla igenom siffror innan man uttalar sig. Den asyl/flyktingdelen av anhöriginvandringen är bara 11.3%.

Never the less så stämmer det. S har stängt igen mer än vad M någonsin kommer att göra.

Jag talar om anhöriginvandring generellt. Vi har enormt slappa krav för att komma hit som arbetskraftsinvandrare och får du uppehållstillstånd så kan du ta hit hela familjen och du behöver bara tjäna 13 000:- i månaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in