2021-05-02, 22:32
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det kanske inte leder till något, men tyckte ändå det var intressant att hon betonade det. Jag tror nog Centerpartiets många opinionsundersökningar visar att invandring är ingen vinnarfråga för partiet - Söderförankringen i all ära, det är för tungt ute i kommunerna där många centerpartister är med och styr.

Vi får se. Jag skulle tro att C ute i landet helst skulle vilja ducka i invandringspolitiken, de har andra problem. C vinner tydligtvis inget, men kanske inte heller förlorar så mycket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Annie Lööf är helt ointresserad av flyktinghjälp.
Hennes fokus är att så många som möjligt ska komma till Sverige.
Varför är Lööfs fokus just detta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Det var väl rätt mycket mord, droger och misär i Sverige på 70-talet?
Det var tryggt för vanligt folk i alla fall.

Nä, nu stänger jag av. Hysteriska kärringar som orsakat detta land så mycket lidande orkar man inte med.

Jimmie vann som alltid.
Din beskrivning stämmer inte!
Det var oerhört tryggt i Sverige på 70-talet.
Och även 80-talet var tryggt.
Inga problem för kvinnor att vistas ute på stan mitt i natten.

Efter att ha alltid bli förföljda av män i grupp på semestrar i sydliga länder var det alltid en enorm lättnad att komma hem till Sverige med dess trygga och pålitliga män som visade respekt för kvinnor.

Instämmer att det var ett himla kacklande i studion. Särskilt från den hysteriska MP-tanten.
Citera
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Varför har Aftonbladet tagit bort sina "vem var bäst i kväll?" omröstningar? Kan det vara för att en viss person alltid vinner då?

Istället så kör de med Demoskop LOL.

Skillnaden är väl att det inte bara är läsarna som säger sitt? Menar du att SD-väljare läser Aftonbladet?
Citera
2021-05-02, 22:33
Medlem
coreyhartfanclubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Varför är Lööfs fokus just detta?
Ondska.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Håller med! Sverige har dock utvisat många som bidrar positivt. Parasiterna utvisar man inte.
En asiatiskt kollega ansökte om att bli svensk medborgare efter att ha bott här i flera år. Trots att hon drar in mångmiljonlön och gör ett bra jobb så fick hon avslag.

Det är ju problemet med MP. Samtidigt som flykten från S till SD har ju urholkat allt. S blir svagare och måste ta in flummisar för att kunna regera.
Jag kommer rösta på S av princip, men hoppas att högerblocket vinner. För kollektivet kommer få äta upp att de valde att rösta bort invandrarnas och sina bidrag genom att samarbeta med M. Det är nog dags för en ordentlig läxa 2022.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Jag talar om anhöriginvandring generellt. Vi har enormt slappa krav för att komma hit som arbetskraftsinvandrare och får du uppehållstillstånd så kan du ta hit hela familjen och du behöver bara tjäna 13 000:- i månaden.

Fast den delen är till stor del tex svenska män som tar hit sin thailändska fru. Sen kan jag hålla med om skärpta krav.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
SVT kallar oppositionen för högeropposition, eller menar de att det även finns en vänster dito? SD står väl längst till vänster av de parti som inte röstar för regeringens politik.

Höger och vänster är svåra distinktioner idag men i ekonomisk politik så är ju SD mer vänster än C. Faktiskt ät nog L och KD det också.
Citera
2021-05-02, 22:34
Medlem
Anie Lööf är mästarinna i shaming. Lever på sin höga häst och shamear folk till tystnad så ingen vågar prata om problem eller rösta på det särskilda partiet. Mästarinna på populism och floskler, men tar inget ansvar för nåt och har inga lösningar. Klassiskt för dagens svenska politiker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coreyhartfanclub
Ondska.
Nej det tror jag inte.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Jag föraktar miljöpartiet och deras politik men det nya "språkröret" kommer få höga betyg misstänker kag. Tycker hon skötte sig alldeles utmärkt. Likaså kom Nyamko Sabuni undan med hedern i behåll, vilket sannerligen inte tillhör vanligheterna. Tyckte däremot Ebba var ovanligt blek av någon anledning. Vänsterpartisten talade men sa inget.
Såg bara slutet på debatten ska sägas, men hur du kan hissa Stenevi är för mig en gåta. Konstanta överdrifter och allmänt skrikande går inte hem hos mig i alla fall. Förstår inte heller i tråden som säger att Jimmie var blek, han ångade på bra mot Sabuni tycker jag, även senare när han fick ordet. Däremot håller jag med om att Ebba Bush var ovanligt blek (och översminkad). Kanske husaffärerna som spökade i bakhuvudet?

Edit: Och vänsterkvinnan... hon ser ju vän och go ut, men vad säger hon egentligen?
Senast redigerad av Karman 2021-05-02 kl. 22:39.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Problemet med Sabuni är att hennes väljare är samma typ av idioter som skulle kunna rösta på Centern.

Hon kommer att tappa väljare till Centern om hon närmar sig SD för mycket.
Hur som helst är det omöjligt att ta Sabuni på allvar längre - vare sig i den här debatten eller i den intervju som Aktuellt gjorde med henne för knappt en månad sedan, efter L:s besked om att man avser att försöka återställa en alliansregering efter nästa val, med stöd av SD om det skulle behövas.
En intervju jag kommenterade i korthet här: (FB) Liberalerna lämnar JÖK - vill ingå i en borgerlig regering utan SD 2022 - 2021-03-05
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in