2021-04-30, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Å andra sidan är det bevisat att lantisar har lägre iq än stockholmare med. Bör vi uppmuntra våra politiker att tala sanning om lantisarnas klenare begåvning eller gäller inte ärligheten längre än hudfärgen?

Den undersökningen vill jag se en uppdatering på.

Gäller det även Järvaområdet, Botkyrka, Flemingsberg etc?
Citera
2021-04-30, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KenanBarberaren
Vi vet inte om det är flak sydsudaneser på ingång, om det är så är det ytterst relevant att fråga sig vad de ska tillföra.
Du menar att det är relevant att redovisa sydsudanesers intelligens i regionfullmäktige eftersom man inte kan utesluta att vissa av dem är på väg till Sverige? I konsekvensens namn ska man då redovisa intelligensen hos befolkningen i övriga länder också. Det kan kanske bli lite långrandigt. Men vi får hoppas att SD kan leverera!
Citera
2021-04-30, 19:07
Medlem
Citat:
Du har helt rätt att det anses vara ett brott mot mänskliga rättigheter att kalla en spade för spade. Om man vill ändra på det är det ganska ointelligent att spela med i farsen, lösningen är naturligtvis att provocera fram en diskussion om dessa negrers intelligensnivå. Beter man sig som en ynkrygg blir man behandlad som en ynkrygg.

Ironin kanske har otydlig.

Men som politiker i dagens politiska klimat och som representant för SD bör man kunna tygla tungan i fyra sekunder.
Citera
2021-04-30, 19:08
Medlem
KenanBarberarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jag tror man ska vara försiktig med att citera de här geografiska IQ-tabellerna som cirkulerar i debatten på högersidan. Om man ska tro på dessa så framstår det som att den övervägande delen av alla afrikaner skulle vara i det närmaste utvecklingsstörda och som borde ha problem med att lära sig knyta skorna själva, men alla som har träffat och samtalat med afrikaner i Sverige kan se att det inte stämmer.

Det finns en del rejält korkade utomeuropéer i Sverige — inte bara afrikaner — och jag har själv tvingats jobba med ett par sådana, men den övervägande majoriteten är inte det. Jag tror det finns en del metodproblem när man gör de här IQ-testerna av främmande kulturer.
Jag tror att man ska betrakta Afrika för att hitta afrikaners intelligensnivå. En svensk neger har blivit lärd att knyta sina skosnören själv, en afrikan gör nya skor av PET-flaskor. Hur kommer världen tillrätta med den mörka kontinentens ständiga begåvningshandikapp? Räcker det med att skänka dem infrastruktur eller behöver de styras med käppen? Att importera dem till väst är inte en hållbar lösning. Har du något tips? Jag är intresserad av att höra det.
Citera
2021-04-30, 19:11
Medlem
KenanBarberarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Ironin kanske har otydlig.

Men som politiker i dagens politiska klimat och som representant för SD bör man kunna tygla tungan i fyra sekunder.
Jag kanske missade ironin men frågeställningen är relevant. Fyra sekunder blir fyra år som blir fyra decennier. Hur länge ska man tygla tungan och hur får man igenom sin politik genom att anamma sin motståndares språkbruk (och därmed låter motståndaren diktera villkoren för ens politik)?
Citera
2021-04-30, 19:14
Medlem
KenanBarberarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sossetrollet
Du menar att det är relevant att redovisa sydsudanesers intelligens i regionfullmäktige eftersom man inte kan utesluta att vissa av dem är på väg till Sverige? I konsekvensens namn ska man då redovisa intelligensen hos befolkningen i övriga länder också. Det kan kanske bli lite långrandigt. Men vi får hoppas att SD kan leverera!
Kanske, kanske inte. Sydsudanesers bidrag till samhället blir dock inte större för att man låtsas att de när som helst börjar vinna Nobelpris. Om ditt användarnamn stämmer, vill du inte veta vilka ”utmaningar” du står inför när det gäller migrationspolitiken som ditt parti bestämmer över? Vad göra med ett båtlass efterblivna om det stämmer att deras IQ inte levererar?
Citera
2021-04-30, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Ja, det undrade jag också. Att spekulera om olika folkgruppers IQ är väl inte en politisk fråga, än mindre en angelägenhet för regionpolitiker.
Så tänkte jag också. Men nedanstående medlem tror sig ha svaret. Sysudaneserna kan inte uteslutas vara på väg hit. Kanske rentav till den aktuella regionen? SD kanske har inside information?
Citat:
Kanske, kanske inte. Sydsudanesers bidrag till samhället blir dock inte större för att man låtsas att de när som helst börjar vinna Nobelpris. ...
Vem låtsas det? Mystiken tätnar.
Citat:
.. Om ditt användarnamn stämmer, ...
Om det stämmer med vad? Svenska skrivregler? Jag hoppas det.
Citat:
... vill du inte veta vilka ”utmaningar” du står inför när det gäller migrationspolitiken som ditt parti bestämmer över? ...
Jag? Mitt parti? Är du full eller drogad?
Citat:
... Vad göra med ett båtlass efterblivna om det stämmer att deras IQ inte levererar?
Är det på väg en båtlass efterblivna hit? Var har du läst det?
Citera
2021-04-30, 19:34
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Tror jag också, men han kunde ha lämnat partiet på ett snyggare sätt. Nu får ju hela partiet skit för det här uttalandet.
Tror iofs att det kanske var just att skada partiet som föranledde hans offentliga uttalande. Trött på tystnadskulturen säger han vad alla i partiet tänker, han skickas ut i kylan vilket bevisar partiets inställning till sanningssägare och deras egentliga agenda. Malmbergs tanke var knappast att skydda partiet
Citera
2021-04-30, 19:36
Medlem
KenanBarberarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sossetrollet
Så tänkte jag också. Men nedanstående medlem tror sig ha svaret. Sysudaneserna kan inte uteslutas vara på väg hit. Kanske rentav till den aktuella regionen? SD kanske har inside information?

Vem låtsas det? Mystiken tätnar.

Om det stämmer med vad? Svenska skrivregler? Jag hoppas det.

Jag? Mitt parti? Är du full eller drogad?

Är det på väg en båtlass efterblivna hit? Var har du läst det?
Jösses, du verkar inte vara den vassaste kniven i lådan. Är det inte bättre om du ställer frågorna till din ledsagare som är tränad att nå fram till dig?
Citera
2021-04-30, 19:59
Medlem
Citat:
Jösses, du verkar inte vara den vassaste kniven i lådan. Är det inte bättre om du ställer frågorna till din ledsagare som är tränad att nå fram till dig?
Om du är den vassaste kniven så kan du svara. Är det massa sydsudaneser med konstaterat lågt IQ på väg till Sverige, främst till den aktuella regionen?
Citera
2021-04-30, 20:06
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
During times of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act

- George Orwell

Malmberg säger sanningen. Något PK-Sverige inte klarar av.

Sydsudaneser har ett IQ fullt jämförbart med utvecklingsstörda, och skulle i Sverige placerats i särskola.

Källa: https://brainstats.com/average-iq-by-country.html

Även en Sverigedemokrat måste tillåtas presentera fakta på bordet.
Citera
2021-04-30, 20:07
Medlem
KenanBarberarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Om du är den vassaste kniven så kan du svara. Är det massa sydsudaneser med konstaterat lågt IQ på väg till Sverige, främst till den aktuella regionen?
Jag vet inte om de är på väg, hoppas dock inte det eftersom de verkar vara kollektivt efterblivna och i så fall blir en börda för svensken.

Man borde göra en rankinglista över potentiella asylsökares intelligensnivå så att man vet vilka åtgärder som behöver sättas in ifall de plötsligt knackar på dörren. Jag ställer mig tveksam till att Samhall kan sköta hela integrationen, kanske bättre att vara beredd på att säga ”tack, men nej tack” om sydsudaneser blir nästa stora asylsökargrupp? Ifall de inte blir det är ingen skada skedd.

Visst anser även du att framförhållning och beredskap är något eftersträvansvärt så att man slipper att konstatera att man ”varit naiv” när man står upp till knäna i problem man skapat genom att undvika de obekväma diskussionerna?
Senast redigerad av KenanBarberaren 2021-04-30 kl. 20:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in