2021-04-30, 00:37
Medlem
ragnarokkrs avatar
Varför är det så viktigt att prata om olika folkgruppers IQ? Om man inte ens förstår att frågan är död på alla plan i Sverige för oöverskådlig tid. Eller varför. De kulturella skillnaderna är tillräckliga skäl att inte blanda kulturer hur som helst. Det är svårt nog att diskutera kulturella skillnader, varför sabotera en redan asymmetrisk debatt?

Har själv svårt för överkänslig självcensur men inom politik måste man vara taktisk och välja sina fajter. Att dra upp en icke-fråga som folkgruppers IQ ger ett intryck av att vara väldigt obegåvad. Fall inte i fällan.
Citera
2021-04-30, 00:42
Medlem
Kan inte alla dessa SD-hatare börja kräva att förbjuda verkligheten? Fakta och verklighet är att det råder rätt stora IQ-skillnader mellan folk och att han sannolikt har rätt.
Citera
2021-04-30, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ragnarokkr
Varför är det så viktigt att prata om olika folkgruppers IQ? Om man inte ens förstår att frågan är död på alla plan i Sverige för oöverskådlig tid. Eller varför. De kulturella skillnaderna är tillräckliga skäl att inte blanda kulturer hur som helst. Det är svårt nog att diskutera kulturella skillnader, varför sabotera en redan asymmetrisk debatt?

Har själv svårt för överkänslig självcensur men inom politik måste man vara taktisk och välja sina fajter. Att dra upp en icke-fråga som folkgruppers IQ ger ett intryck av att vara väldigt obegåvad. Fall inte i fällan.
IQ ÄR otroligt viktigt. begriper du inte det har du lågt IQ. Det är en icke-fråga i din politiskt korrekta bubbla. I verkligheten är den en realitet. https://www.youtube.com/watch?v=5-Ur71ZnNVk
Citera
2021-04-30, 00:46
Medlem
Jag tror man ska vara försiktig med att citera de här geografiska IQ-tabellerna som cirkulerar i debatten på högersidan. Om man ska tro på dessa så framstår det som att den övervägande delen av alla afrikaner skulle vara i det närmaste utvecklingsstörda och som borde ha problem med att lära sig knyta skorna själva, men alla som har träffat och samtalat med afrikaner i Sverige kan se att det inte stämmer.

Det finns en del rejält korkade utomeuropéer i Sverige — inte bara afrikaner — och jag har själv tvingats jobba med ett par sådana, men den övervägande majoriteten är inte det. Jag tror det finns en del metodproblem när man gör de här IQ-testerna av främmande kulturer.
Citera
2021-04-30, 01:04
Medlem
Flying.Swines avatar
Den som verkligen inte fattar varför han måste avgå är lika begåvad som sudsudaneser. Fakta är ointressant i västvärlden och vill man få röster av folket så måste man vara politiskt korrekt även om fakta säger nåt annat. Den här nissen verkar ha missat det memot.
Citera
2021-04-30, 01:34
Medlem
Även om han har rätt i sak har jag svårt att föreställa mig en kontext där det är relevant att ta upp i ett möte där någon för protokoll.

Sen till er som påstår att partiets hantering kommer påverka hur ni röstar: ska SD sabba decennier av jobb precis på mållinjen så att vi kan diskutera IQ nivåer runt fikabordet?

Jag har grova kontroversiella åsikter jag gärna delar offentligt bara för reaktioner, men jag vill inte se de i finrummen. Vi kan inte ha politiker som mäter människor i IQ eller vad de betalar i skatt. Diskussionen måste ha högre nivå än så.

Finns andra sätt att skicka hem människor på än att kalla de dumma.
Citera
2021-04-30, 01:53
Medlem
Det finns får få Bertil Malmberg i Sverige kan jag konstatera efter att läst intervjun. Han hade vettiga svar också, om än något kärnfulla.
Det är ju inget fel på faktan han säger.
Citera
2021-04-30, 02:33
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Afrikaner har lägre IQ förmodligen mest för att de är analfabeter. Men IQ är också bevisat ärftligt.

Därmed så har det med deras gener att göra, till viss del, och det är ju den verkligheten som sossarna inte kan acceptera.
Enligt den marxistiska ideologin så ska alla människor vara formbara, med hjälp av social ingenjörskonst, till perfekta marxistiska jämlikhetskreatur och tjänare till Partiet, men om (eftersom) det finns signifikanta genetiska skillnader mellan folkslag så blir en sådan jämlikhetsagenda omöjlig. En omöjlig politisk agenda är inget som lockar röstboskap så därför måste marxisterna kämpa med näbbar och klor för att sanningen inte ska komma fram.
Citera
2021-04-30, 02:35
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Folk pratar säkert klarspråk kring grillningen - men folk pratar inte klarspråk i region- eller kommunfullmäktige, vilket alla (inkl. en "SD-boomer med lantisvibbar") vet.

Han är ju 81 år (enl ratsit).. så visst, hjärnan/omdömet kanske börjar svikta.
Eller inte alls.

Opportunt lismande egennyttiga politiker och jasägare som kryper när partipiskan viner går det tretton på dussinet. Bertils syfte och huvudsakliga drivkraft är kanske i sammanhanget något så ovanligt som oegennyttigt?

All heder och all cred till honom för det i så fall.

Problemet här inte Bertil. Inte det allra minsta.

Huvudproblemet är att rådande judaiserade maktstrukturer med etablissemang, stat och statsförvaltning har gått all in för att förstöra Sverige och västerlandet medelst migration och kulturmarxism, detta inte helt utan framgångar. SD har åtminstone de senaste 15 åren jobbat stenhårt för att omfamnas av detta svenskhatande etablissemang. DET är ett problem.

I Sveriges Riksdag sitter det idag 8 likriktade marknadsliberala partier med kulturmarxistisk värdegrund av varierande grad och utspädning. Att överhuvudtaget kunna bli föremål för ett uteslutningsärende hos ett självutnämnt sverigevänligt parti genom visa solidaritet och lojalitet mot egen folkstam säger inte så lite om tillståndet i detta mycket sjuka land och samhällsklimat.
Senast redigerad av 167-steg-kvar 2021-04-30 kl. 02:45.
Citera
2021-04-30, 03:26
Medlem
DeValeras avatar
I sak har han rätt, att i de test som förknippas med IQ presterar vissa folk lägre än andra. Detta är otvetydigt sant. Sedan kan man förstås diskutera huruvida dessa tester verkligen speglar en människas intelligens. Men om vi ser till mainstream åsikter inom arbetspsykologiskt testning så anses dessa tester ha förhållandevis stor tillförlitlighet när det handlar om att estimera människors kognitiva förmåga.

Att påstå att en grupp är intelligentare än andra även om detta sakligt sett stämmer kan ändå vara problematiskt, särskilt med hur det ser ut idag. Nu har jag inte satt mig in i vilket kontext detta sas, men som politiker bör man kanske vara försiktig med vissa uttalanden.

Läste att denne politiker polisanmälts. Jag kan när jag få tid posta ett citat ur en en bok som anses vara den arbetspsykologiska bibeln i Sverige och som används av personalhandläggare och som undervisning på universitet där det står att vissa grupper presterar bättre än andra vid dessa tester. Det skulle vara intressant och se om han skulle bli fälld för detta uttalande när undervisningsmaterial som används vid universitet talar om detta.
Citera
2021-04-30, 03:31
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Dumheter. Det är klart vita är smartare än svarta. Det finns inget varken socialt, kulturellt eller intellektuellt som pekar på nåt annat.
Däremot finns det enstaka smarta negrer såklart.
Det finns smarta negrer, definitivt. Anomalier förekommer i alla populationer.
Liksom det finns oegennyttiga politiker förfäktandes svenska intressen, denna anomali i SD verkar dock vara betydligt mer sällsynt avvikande än det finns högintelligenta negrer, olydiga gojer än mer sällsynta. Juden gnuggar sina händer av förnöjsamhet.
Citera
2021-04-30, 03:49
Medlem
Månsans avatar
SD har brakat ner i diket. Politisk korrekthet är inget vinnarkoncept. Alla hjälpligt bildade personer vet att IQ skiljer sig mellan folkslag, raser och länder. Hur skulle det kunna förhålla sig på annat sätt?

Slänger SD hedersmannen Malmberg under bussen för dessa harmlösa sanningar så lämnar jag partiet (har varit medlem sen 2008). Fega uslingar i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in