• 2
  • 3
2021-04-29, 05:57
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knavius
Får ofta en melankolisk känsla i magen att allt är tomt och saknar substans. Att ingenting jag gör kommer påverka världen särskilt mycket, att man bara är en nolla i det stora hela. Kan ligga kvar oavsett vad jag gör, aktivitet verkar inte spela så mycket roll.

Kan inte förklara bättre än så men känner ni igen känslan? Hur botar man det?
Har du familj? Barn?
Den tomhet du känner tror jag att du delar med många idag som inte har skaffat en egen familj.
Det låter som du är inne i en depression.
Citera
2021-04-29, 06:15
Medlem
Mr1931s avatar
Tyder väl främst på en viss intelligens och en insikt.
Man är ingenting i miljarder år. Sen lever man i åttio år. Sen är man ingenting igen i all evighet.

Passa på att ha skoj. Det är inte på allvar ändå.
Citera
2021-04-29, 10:00
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Det kan du inte veta då ingen levande vet vad döden innebär.
Dessutom lever du en väldigt kort tid, kanske ca 80 år, medans döden pågår bra mkt längre, miljoner år och kanske för evigt. Livet är bara en parantes i döden.

Döden är att inte finnas till. Hur svårt kan det vara att fatta? Medvetandet är nästan helt avstängt vid drömlös sömn och helt avstängt vid narkos.

Men man far inte ont av döden som sådan. Det är bara övergången som kan vara hemsk.
Citera
2021-04-29, 10:14
Medlem
Knaviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr1931
Tyder väl främst på en viss intelligens och en insikt.
Man är ingenting i miljarder år. Sen lever man i åttio år. Sen är man ingenting igen i all evighet.

Passa på att ha skoj. Det är inte på allvar ändå.

Det irriterande med att ha skoj är att det är otillfredställande av någon anledning.
Citera
2021-04-29, 10:15
Medlem
particulum1s avatar
Jag menade att det är svårt att ta livet av sig p.g.a överlevnadsinstinkt.
Senast redigerad av particulum1 2021-04-29 kl. 10:20.
Citera
2021-04-29, 10:17
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Det irriterande med att ha skoj är att det är otillfredställande av någon anledning.

Därför att det inte finns njutningar i sig själva. Allting som inte syftar till att uppehålla livet är bara distraktioner från det faktum att allt är meningslöst. Tyvärr.
Citera
2021-04-29, 11:07
Medlem
Citat:
Får ofta en melankolisk känsla i magen att allt är tomt och saknar substans. Att ingenting jag gör kommer påverka världen särskilt mycket, att man bara är en nolla i det stora hela. Kan ligga kvar oavsett vad jag gör, aktivitet verkar inte spela så mycket roll.

Kan inte förklara bättre än så men känner ni igen känslan? Hur botar man det?

Lär dig att njuta av den känslan.

Hade vart betydligt mycket värre om allt du gjorde påverkade världen.
Citera
2021-04-29, 12:00
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Döden är att inte finnas till. Hur svårt kan det vara att fatta? Medvetandet är nästan helt avstängt vid drömlös sömn och helt avstängt vid narkos.

Men man far inte ont av döden som sådan. Det är bara övergången som kan vara hemsk.
Många menar att det kan vara så. Jag själv ser döden som samma tillstånd som innan jag var fanns till. Men ingen kan veta detta säkert.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in