Citat:
Ursprungligen postat av
Cyberpunk-
Lånar din tråd lite. Vad tror ni om den här bilen:
Toyota Bz3
Verkar vara någon form av samarbete mellan bl.a. Toyota och BYD. Om jag förstått det rätt är BYD batterier ett av de bästa just nu? Med tanke på att Tesla använder de som underleverantör av batterier. Nu misslyckades Toyota rejält med lanseringen av Bz4x men erbjuder vanligtvis bra kvalité till rimligt pris. Pratade med en återförsäljare och de skulle komma ut med en hel del nya EV modeller snart.
Någon som vet mer om detta?
Det är i grunden en ren BYD-bil, konstruerad 100% av BYD, och tillverkad helt av BYD. Det enda som Toyota bidragit med är sin logga och lite typiska Toyota designelement.
Men den är faktiskt riktigt snygg, vilket är märkligt av mig att säga, då jag normalt anser att Toyota är bland de absolut fulaste bilarna på marknaden.
Så jag misstänker att detta kommer vara en bra bil, eftersom Toyota inte haft något med konstruktionen att göra. BYD vet hur man bygger bra och effektiva elbilar. Något som Toyota inte har något som helst kunnande om. Så ser faktiskt inte den normala "Toyota-risken" gäller här. Skulle inte vara så orolig att köpa denna om man gillar den när man provkört.
Men sedan kan man dock fråga sig om varför man inte lika gärna kan köpa en BYD "original" istället? BYD är troligen inte korkade, och har nog inte heller satt sin absolut bästa teknik här. Den sparar de nog troligen till sina egna bilar under sitt egna varumärke misstänker jag.