• 2
  • 3
2021-05-04, 06:15
Ett alternativ är att klippa bort förhårdnaderna med en liten sax. Så gör jag. Jag har förhårdnader på flera olika ställen på fötterna och efter lite trial and error har jag fått bra kläm på hur djupt jag kan klippa innan det börjar kännas. Tricket är att klippa bort död hud utan att klippa bort frisk hud så att det börjar blöda. Efter att ha klippt bort det värsta så går man över foten med en sådan där fotfil i metall och så blir det lent och bra så. Problemet är att det inte brukar hålla särskilt länge.
Citera
2021-05-07, 16:20
Medlem
Fotbad med fotsalt i nån kvart på kvällen, sen fila och smörj in och sov med strumpor på.

Kommer inte magiskt försvinna om du bara gör det en gång, men blir bättre och bättre, så håller du rutinen nån gång i veckan.

Ett annat snabbknep är Baby Foot, helt sjukt vad bra det funkar och håller vad det lovar. Men det såg rätt läskigt ut när huden började lossna och man får ha strumpor på sig i nån vecka så det inte hamnar död hud överallt. Och vad du än gör, dra inte bort hud även om det är frestande, om du använt Baby Foot, utan ta en liten sax och klipp bort lös hud om du verkligen måste (kan vara lite obehagligt att gå runt med skinnslamsor) men dra aldrig bort nånting för det kommer bli sår som gör riktigt ont.
Citera
2021-05-07, 19:07
Medlem
Smörj in fötterna varje dag.
Citera
2021-05-16, 10:32
Medlem
JustZlatans avatar
Funkar såna där Scholl skoinlägg bra mot förhårdnader?

https://www.apotea.se/scholl-gel-active-sport-men
Citera
2021-05-16, 14:58
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Fotbad med fotsalt i nån kvart på kvällen, sen fila och smörj in och sov med strumpor på.

Kommer inte magiskt försvinna om du bara gör det en gång, men blir bättre och bättre, så håller du rutinen nån gång i veckan.

Ett annat snabbknep är Baby Foot, helt sjukt vad bra det funkar och håller vad det lovar. Men det såg rätt läskigt ut när huden började lossna och man får ha strumpor på sig i nån vecka så det inte hamnar död hud överallt. Och vad du än gör, dra inte bort hud även om det är frestande, om du använt Baby Foot, utan ta en liten sax och klipp bort lös hud om du verkligen måste (kan vara lite obehagligt att gå runt med skinnslamsor) men dra aldrig bort nånting för det kommer bli sår som gör riktigt ont.

Här vill jag höja ett varningens finger - OM du har liktornar, förhårdnader som gör ont när du trycker på dom (typ) så är filning inte att rekommendera tydligen.

Jag brukar fotbada, dra på mjukmedel och på liktornen ett plåster.

Om du som jag joggar eller springer en hel del - vilket ju leker satan med förhårdnader - så köp såna dubbel-strumpor för joggning. E litet dyrare och finns på typ löplabbet men är så in i helvete bra för att minska förhårdnader.
Citera
2021-05-16, 14:59
Medlem
torrenttobbes avatar
Det bästa sättet är att träna kampsport 3-7 gånger i veckan. Garanterade babyfötter
Citera
2021-05-16, 15:10
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Det bästa sättet är att träna kampsport 3-7 gånger i veckan. Garanterade babyfötter
Tror inte andra uppskattar det.

(FB) Gula fötter
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här