Citat:
Ursprungligen postat av
Einzelgaenger
Tycker du att skolan och lärarna har något att säga till om när det gäller barnens kläder på skolan? Om ja, var går isåfall gränsen?
Inte för fem öre. Personlig frihet är min devis.
Citat:
Ursprungligen postat av
dallasmygel
Eftersom läraren vet hur tonårspojkar är funtade.
Vilket läraren inte ska beskylla flickan för. Denne får snällt ta samtalet med pojkarna om det blir problem.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kickan
Ingen, ingen, klär sig som man vill. Eller har nånsin fått göra det.
Jag vill minnas att jag var ganska fri i skolan. Vissa dagar hade jag rosa kläder och rött nagellack. Helt sant och den som klagade fick på moppo.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tomaaa
Klä sig "hur hon vill"? Är det på den nivån så undrar jag ni tycker det finns någon gräns alls? Skulle du ej opponera dig om en elev rentav kviver in i klassrummet i bikini? Nej det är inte flashback som inte upphör att förvåna.
I detta fall kan jag tycka det är halvlämpligt av media att ens ta upp fallet och har en massa offentliga bilder på en 15åring, tänk om hon ändrar sin ståndpunkt/åsikter kring klädval med tiden? Klart att dessa galenskaper kommer från samma liga som tycker barn ska få ta beslut om att göra könsoperationer osv.
Fria individer, vilket vi väl får hoppas och anta att vi är i landet Sverige, ska inte låta sig tuktas av moralism, förutfattade meningar eller religiösa dogmer.
Jag fullkomligt spyr över den nymoralism ni ger sken av här. Det finns inga gränser annat än moraliska sådana och vi är fan i mig bättre än så!