2021-04-27, 13:58
Medlem
Gavins-Friends avatar
Här tänkte jag gå in och lacka ur men så... såg jag klädseln. Jag tycker väl egentligen att man ska få gå nästan hur man vill. Att folk slänger sexkommentarer är ALLTID de som slänger de kommentarernas fel och de ska bestraffas för det. Inte kvinnan. Men jag hatar att säga det, den där klädseln var över gränsen. Hade jag jobbat på skolan hade jag tyckt att det var en väldigt knepig situationen. Vet inte riktigt hur man ska lösa det där och exakt var gränsen går, men spontant så ja, över gränsen.
Citera
2021-04-27, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuktnice
Jaha, är hon en hora i ”de mångkulturellas ögon” för att hon går klädd sådär?
Snacka om projektion. Säg som det är istället - *du* tycker hon är en hora för att hon går klädd så. Så jävla patetiskt att skylla på invandrare hela tiden när det är uppenbart att du själv har problem med hennes klädsel

Man blir inte automatiskt en hora för att man ser ut som en, men det leder sannolikt till att man blir misstagen för en och kanske även får förslag som om man vore det.

När jag hade på mig arbetsbyxor blev jag misstagen för en hantverkare och blev erbjuden svartjobb.
Citera
2021-04-27, 14:05
Medlem
NordiskGrodas avatar
Skolan har inget med det att göra, men om jag vore hennes farsa hade jag nog uppmanat henne att ta på sig en tröja.
Citera
2021-04-27, 14:09
Medlem
karlgunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NordiskGroda
Skolan har inget med det att göra, men om jag vore hennes farsa hade jag nog uppmanat henne att ta på sig en tröja.

Var går gränsen enligt dig då? Ok att gå på mattelektion i bikini?
Citera
2021-04-27, 14:12
Medlem
YP4XQs avatar
Glåporden var på min tid aldrig hårda utan med uppskattade tjo eller busvisslingar. Världen har blivit mer sexistisk och negativ och mindre jämlik sanna mina ord.

Leve 80 och 90-talets frihet... Där kunde brudarna i samma ålder sola topless fan..

Skoluniform är jag för. Inte för den sexistiska delen ska försvinna utan för att alla blir jämlika och likställda utifrån klädesplagg.
Citera
2021-04-27, 14:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johanna4855
och? sverige är ett fritt land, de spelar ingen roll om de är en invandrar skola, vill tjejen inte skylla sig så ska hon inte behöva de, och hon ska definitivt inte behöva höra äckliga kommentarer för de.
Ja? Menar du att det är möjligt bland invandrare?
Citera
2021-04-27, 14:24
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomaaa
Nja vad är det där för illusion du kokat ihop? Har du besökt en strand/park under sommaren i nutid? Det är nog lika mycket hud tillgängligt för beskådning som på 80-talet. Till och med du borde väl i allafall förstå att det är skillnad på "klädkod" i en skola jämfört med stranden?

Jag förstår mycket väl skillnaden på klädkod mellan strand och skola. Var hon topless i stringbikini i skolan? Så vad är problemet med att hon ser ut som hon gör i skolan?
Citera
2021-04-27, 14:26
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Tycker du att skolan och lärarna har något att säga till om när det gäller barnens kläder på skolan? Om ja, var går isåfall gränsen?
Inte för fem öre. Personlig frihet är min devis.

Citat:
Ursprungligen postat av dallasmygel
Eftersom läraren vet hur tonårspojkar är funtade.
Vilket läraren inte ska beskylla flickan för. Denne får snällt ta samtalet med pojkarna om det blir problem.

Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Ingen, ingen, klär sig som man vill. Eller har nånsin fått göra det.
Jag vill minnas att jag var ganska fri i skolan. Vissa dagar hade jag rosa kläder och rött nagellack. Helt sant och den som klagade fick på moppo.

Citat:
Ursprungligen postat av Tomaaa
Klä sig "hur hon vill"? Är det på den nivån så undrar jag ni tycker det finns någon gräns alls? Skulle du ej opponera dig om en elev rentav kviver in i klassrummet i bikini? Nej det är inte flashback som inte upphör att förvåna.

I detta fall kan jag tycka det är halvlämpligt av media att ens ta upp fallet och har en massa offentliga bilder på en 15åring, tänk om hon ändrar sin ståndpunkt/åsikter kring klädval med tiden? Klart att dessa galenskaper kommer från samma liga som tycker barn ska få ta beslut om att göra könsoperationer osv.

Fria individer, vilket vi väl får hoppas och anta att vi är i landet Sverige, ska inte låta sig tuktas av moralism, förutfattade meningar eller religiösa dogmer.
Jag fullkomligt spyr över den nymoralism ni ger sken av här. Det finns inga gränser annat än moraliska sådana och vi är fan i mig bättre än så!
Citera
2021-04-27, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Precis och tjejen har en topp på sig så nej hon är inte barbröstad. Vart vill du komma med ditt resonemang?
Eller en bh eller en soltopp eller för nattklubben eller på stranden ...

Inget man har på sig i skolan. Man bör lära ut olika klädkoder och varför man har dem.
Citera
2021-04-27, 14:37
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Eller en bh eller en soltopp eller för nattklubben eller på stranden ...

Inget man har på sig i skolan. Man bör lära ut olika klädkoder och varför man har dem.

Vad är det för skit du hittar på? Tjejen har en vanlig topp och ingen BH.
Tror att om man radat upp alla moralpoliser från Flashback IR och studerat deras klädval så hade man fan svimmat.
Citera
2021-04-27, 14:43
Medlem
Citat:
Vad är det för skit du hittar på? Tjejen har en vanlig topp och ingen BH.
Tror att om man radat upp alla moralpoliser från Flashback IR och studerat deras klädval så hade man fan svimmat.
Man visar inte magen i skolan och inte heller undersidan eller hela springan av brösten. Klädkod, sammanhang och ålder. Sen ville de ju ha uppmärksamhet, de fick det, även av media. Att de själv inte förstår har med deras omognad att göra och att de blivit itutade att de får göra som de själv vill.
Citera
2021-04-27, 14:47
Medlem
Citat:
Jag förstår mycket väl skillnaden på klädkod mellan strand och skola. Var hon topless i stringbikini i skolan? Så vad är problemet med att hon ser ut som hon gör i skolan?
Då är du i allafall med på att det finns någon form av gräns? Vart går den enligt dig? Enligt läraren på denna skola så var denna look inte helt lämplig, vilket jag personligen håller med om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in