Citat:
Ursprungligen postat av
HYXXA
Jag vet inte vad du menar med detaljstyrs, men några SD-ungdomsgårdar finns inte. Trodde faktiskt inte att det fanns några politiskt influerande (officiellt iaf) ungdomsgårdar alls, men tydligen så har vi det:/ det är det som är sjukast här.
Tydligen kan man ju bli diskriminerad pga av sina på politiska åsikter trots att det inte är en diskrimineringsgrund:/
Du skrev:
”Är det med bidrag så följer de väl bara vad politikerna som bestämmer deras anslag tycker?”
Om enskilda politiker har möjlighet att bestämma vad studieförbund ska tycka så skulle skulle jag kalla det extrem detaljstyrning. Nu är det dock så att man för det mesta ansöker om bidrag, olika bidrag har olika krav, de flesta är dock rätt luddiga.
Du hittade på ett fiktivt scenario som jag skulle ta ställning till, ”om rollerna var omvända”. När jag besvarar det så är ditt svar att ditt egna fiktiva scenario ändå inte existerar? Ja så kan man ju argumentera.
Ja, syftet med att det inte är olagligt är ju just för att man ska kunna behandla folk olika. Att jämföra det med olagliga handlingar blir lite löjligt. Hur tror du att det hade gått att starta ett lokalt politiskt parti om ett större parti hade kunnat tvinga in sina egna medlemmar i partiet?