• 2
  • 3
2021-04-26, 09:08
Medlem
Tropicalss avatar
Som tur är så är sådant här svårt för kriminella skräpmänniskor. I alla fall till upp till den nivå av pengaflöden då svarta pengar blir vita genom magi.
Citera
2021-04-26, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicals
Som tur är så är sådant här svårt för kriminella skräpmänniskor. .
Så svenska myndigheter kan alltså inte komma åt bankfack i Schweiz?
Citera
2021-04-26, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Hyr förrådplats på ShuGuard eller liknande och lägg det där. Minimal inbrottsrisk på sådana ställen

Jag håller med om detta. Det finns även andra sätt att förvara saker lagligt.
Citera
2021-04-26, 12:27
Medlem
Hyr ett fallfärdigt torp kontant av någon bonde. Installera kassaskåp. Ha ingen information om detta på din fasta adress, i din dator eller mobil. ( Ingen sökhistorik inget telefonnummer)
Citera
2021-04-26, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skattedeklaration
Jag håller med om detta. Det finns även andra sätt att förvara saker lagligt.
Shugard låter som en bra idé. Billigt också.

Citat:
Ursprungligen postat av RWP
Hyr ett fallfärdigt torp kontant av någon bonde. Installera kassaskåp. Ha ingen information om detta på din fasta adress, i din dator eller mobil. ( Ingen sökhistorik inget telefonnummer)

Hyra ett torp skulle också fungera, beroende på vad för typ av bonde det är.

Mvh
Citera
2021-04-26, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-bajen
Det är till staten, jag har inte blåst några vänner/familj... Jaha skatteskuld är det värsta man kan ha? Dagens bästa. Flashback är ju helt värdelöst, bara fyllt med dårar som tro sig veta allt.

Hur jävla korkad är inte du då som vänder till flashback för att få idéer över hur man kan gömma pengar. Istället för att fly kan du fan bara betala tillbaka skulden eller se till att fixa en återbetalningsplan
Citera
2021-04-27, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-bajen
När jag har 10x vad jag är skyldig kronofogden så kommer jag betala dom. Jag vill inte bli nollad, enklare att göra pengar när man har kapital.

Hur kommer du gå tillväga för att öka summan med 1000%, och hur lång tid tror du att det kommer ta?
Citera
2021-04-27, 13:44
Medlem
Pungterings avatar
Köp torp i skogen.

Renovera avloppet.

Gräv ner kassaskåp under trekammarsbrunnen.

TADA!
Citera
2021-04-27, 14:45
Medlem
stillsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Ok, bankfack i Schweiz. Jag undrar också om svenska myndigheter har befogenhet att bryta sig in i ett sådant...eller är det ett safe safe ?

Svenska myndigheter (kfm) har inte rätt att utmäta utländska tillgångar, än mindre bryta sig in i ett bankfack i utlandet. Dock kan Kfm ansöka om hjälp från annat EU-land att driva in vissa skulder (ex. skatteskulder) i landet, danmark undantaget om jag minns rätt. Schweiz är dock inte med i EU...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in