• 1
  • 2
2021-04-25, 19:49
Medlem
Jag vill ha ett säkert bankfack där jag kan lagra guld & andra värdesaker som Rolex etc.

Hur fungerar bankfack i Schweiz?
Om man har kronofogden efter sig, är mina tillgångar säkra i ett bankfack i Schweiz?
Hur mycket kostar ett bankfack i Schweiz?
Finns det andra bättre alternativ?

Inlägg om att jag ska betala skulden jada jada undambedes.

Mvh
Senast redigerad av Bengt-bajen 2021-04-25 kl. 19:55.
Citera
2021-04-25, 19:55
Medlem
Hur ska du ta dig till schweiz stup i kvarten när du har fogden efter dig? Eller har dom inte mätt ut din privatjet än ?
Prylarna är lika säkra i garderoben/madrassen, spar dig också tusentals kronor om året också.
Citera
2021-04-25, 19:55
Medlem
SittFints avatar
Om du är orolig för sådana saker så hade jag kört på principen att inte lita på någon. Hade nog övervägt att skaffa ett rejält dolt kassaskåp och ha hemma. Det är rätt stor skillnad på när polisen gör razzia jämfört med när kronkalle lugnt går omkring och tittar på vad som kan säljas.
Citera
2021-04-25, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjeeeeeeeeeeeen
Hur ska du ta dig till schweiz stup i kvarten när du har fogden efter dig? Eller har dom inte mätt ut din privatjet än ?
Prylarna är lika säkra i garderoben/madrassen, spar dig också tusentals kronor om året också.

Jag reser mycket och har ingen fast adress. Jag vill helst kunna lägga av mig saker och inte behöva oroa mig över att bli rånad/tappa eller att tullen på flygplatser börjar fråga en massa frågor för att jag är över 10000€ gränsen.
Citera
2021-04-25, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
Om du är orolig för sådana saker så hade jag kört på principen att inte lita på någon. Hade nog övervägt att skaffa ett rejält dolt kassaskåp och ha hemma. Det är rätt stor skillnad på när polisen gör razzia jämfört med när kronkalle lugnt går omkring och tittar på vad som kan säljas.

Jag har tyvärr ingen fast adress som jag kan använda, och som du säger själv. Jag litar inte på någon.
Citera
2021-04-25, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-bajen
Jag reser mycket och har ingen fast adress. Jag vill helst kunna lägga av mig saker och inte behöva oroa mig över att bli rånad/tappa eller att tullen på flygplatser börjar fråga en massa frågor för att jag är över 10000€ gränsen.

Du är alltså hemlös?
Citera
2021-04-25, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjeeeeeeeeeeeen
Du är alltså hemlös?

Nej jag är inte hemlös. Jag har en fast adress men just den andressen kan jag inte använda för mitt ändamål.
Citera
2021-04-25, 20:33
Gräv ner ett larmat litet men robust kassaskåp med sändare i skogen.
Citera
2021-04-25, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erikdensiste
Gräv ner ett larmat litet men robust kassaskåp i skogen.

Jag skulle tyvärr inte sova så gott om nätterna med den lösningen.

Mvh
Citera
2021-04-25, 20:35
Medlem
Tror man behöver vara kund i banken. Specifikt Schweiz vet jag inte men i flera EU-länder är det så.
Huruvida kronkalle kan besöka din bankbox är jag nyfiken på. Måste kanske omvärdera.
Citera
2021-04-25, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av corvuscornix
Tror man behöver vara kund i banken. Specifikt Schweiz vet jag inte men i flera EU-länder är det så.
Huruvida kronkalle kan besöka din bankbox är jag nyfiken på. Måste kanske omvärdera.

Ok tack för info, jag får gräva djupare. Jag läste någonstans att det är förbjudet att ha kontanter i sitt bankfack. Stämmer det?
Citera
2021-04-25, 21:03
Medlem
Har sedlar, ädelmetaller och värdehandlingar i mina.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in