2021-04-25, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av corvuscornix
Har sedlar, ädelmetaller och värdehandlingar i mina.

Okej då är det fiktiv info jag läste. Dock hitta jag denna artiklen.

https://www.expressen.se/kvallsposte...er-i-bankfack/
Citera
2021-04-25, 21:08
Medlem
Ontogeness avatar
Eftersom att du av oklar anledning inte kan ha ett kassaskåp i din bostad (?) så är väl det enda alternativet att skaffa dig en bostad där du kan det. Köp ett kassaskåp, bygg in det i någon möbel du snickrar ihop själv eller nånting, om du inte kan förvara dina värdesaker hos en betrodd familjemedlem eller dylikt då det också hade varit en gångbar lösning.
Citera
2021-04-25, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-bajen
Jag vill ha ett säkert bankfack där jag kan lagra guld & andra värdesaker som Rolex etc.

Hur fungerar bankfack i Schweiz?
Om man har kronofogden efter sig, är mina tillgångar säkra i ett bankfack i Schweiz?
Hur mycket kostar ett bankfack i Schweiz?
Finns det andra bättre alternativ?

Inlägg om att jag ska betala skulden jada jada undambedes.

Mvh

Om du nu har tillgångar, varför inte bara betala kfm, så slipper du oroa dig
Citera
2021-04-25, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ontogenes
Eftersom att du av oklar anledning inte kan ha ett kassaskåp i din bostad (?) så är väl det enda alternativet att skaffa dig en bostad där du kan det. Köp ett kassaskåp, bygg in det i någon möbel du snickrar ihop själv eller nånting, om du inte kan förvara dina värdesaker hos en betrodd familjemedlem eller dylikt då det också hade varit en gångbar lösning.

Jag reser mycket i utlandet, jag spenderar vintrarna i asien och på sommar halvåret är jag i europa. Jag vill inte binda mig till en specifik bostad, då är ett bankfack en bättre lösning för mitt ändamål.

Betrodd familjemedlemmar har jag inte.

Mvh
Senast redigerad av Bengt-bajen 2021-04-25 kl. 21:18.
Citera
2021-04-25, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lodjuret
Om du nu har tillgångar, varför inte bara betala kfm, så slipper du oroa dig

När jag har 10x vad jag är skyldig kronofogden så kommer jag betala dom. Jag vill inte bli nollad, enklare att göra pengar när man har kapital.
Citera
2021-04-25, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ontogenes

Jovisst kan man ha värdeskåp, kassa skåp är ju just det, kassa. Mitt skåp vägde ca 2 ton enl kranbilsföraren som lyfte in det men det är godkänt för en hel del. Därför har jag bankfack som extra försäkring.
Citera
2021-04-25, 22:39
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:

Inlägg om att jag ska betala skulden jada jada undambedes.

Mvh

Betala av skulden din blodigel.
Citera
2021-04-25, 23:19
Medlem
Hyr förrådplats på ShuGuard eller liknande och lägg det där. Minimal inbrottsrisk på sådana ställen
Citera
2021-04-25, 23:49
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Mitt liv är fantastiskt, jag flyr inte från någon. Jag reser runt i världen och utforskar denna fantastiska planet. Jag planerar resa till Tokyo så fort covid har lagt sig, tills vidare tar jag det lugnt i Vietnam.

Min skuld är en skatteskuld, jag har haft ett aktie bolag. Så nej, jag är inte kriminell. Jag har många verksamheter som är i start up fasen. Jag gillar att resa runt, varför ska jag vara på samma plats hela tiden? Nuförtiden kan man göra allt sitt jobb via datorn online om du har missat det. #Thinkoutsidethebox.

Mvh

Skatteskuld är det värsta av skulder.

Ditt liv är fantastiskt? Du skrev tidigare att du inte litar på någon... du har ingen familjemedlem som du kan lita på skrev du...

Låter toppen! Gött att du lyckats bra i livet. Inte alls ensamt!

Min gissning är att du redan är skyldig alla du känner pengar. Och nu reser du omkring på lånade cash och låtsas vara någon du inte har råd att vara. Nudlarna i Tokyo och hororna i Vietnam här kommer jag!

Missförså mig rätt, jättenajs att du reser och upplever saker. Men gör det när du inte har skulder. Oavsett om dem är till vänner/familj eller till svearike som betalt din tandläkare och vårdcentral besök i tidiga år.
Citera
2021-04-26, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
Skatteskuld är det värsta av skulder.

Ditt liv är fantastiskt? Du skrev tidigare att du inte litar på någon... du har ingen familjemedlem som du kan lita på skrev du...

Låter toppen! Gött att du lyckats bra i livet. Inte alls ensamt!

Min gissning är att du redan är skyldig alla du känner pengar. Och nu reser du omkring på lånade cash och låtsas vara någon du inte har råd att vara. Nudlarna i Tokyo och hororna i Vietnam här kommer jag!

Missförså mig rätt, jättenajs att du reser och upplever saker. Men gör det när du inte har skulder. Oavsett om dem är till vänner/familj eller till svearike som betalt din tandläkare och vårdcentral besök i tidiga år.

Det är till staten, jag har inte blåst några vänner/familj... Jaha skatteskuld är det värsta man kan ha? Dagens bästa. Flashback är ju helt värdelöst, bara fyllt med dårar som tro sig veta allt.
Citera
2021-04-26, 00:29
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Jag läste någonstans att det är förbjudet att ha kontanter i sitt bankfack. Stämmer det?

Ja, det stämmer, men det är det ju ingen som bryr sig om.

I och med att bankkontoren läggs ner så snabbt de bara hinner börjar bankfacken försvinna också, och de är inte så sugna på att folk öppnar nya har jag märkt.

Ovanstående gäller alltså Sverige.
Citera
2021-04-26, 09:01
Medlem
Citat:
Mitt liv är fantastiskt, jag flyr inte från någon. Jag reser runt i världen och utforskar denna fantastiska planet. Jag planerar resa till Tokyo så fort covid har lagt sig, tills vidare tar jag det lugnt i Vietnam.

Min skuld är en skatteskuld, jag har haft ett aktie bolag. Så nej, jag är inte kriminell. Jag har många verksamheter som är i start up fasen. Jag gillar att resa runt, varför ska jag vara på samma plats hela tiden? Nuförtiden kan man göra allt sitt jobb via en dator online om du har missat det. #Thinkoutsidethebox.

Mvh
Låter gott, jag planerar också för Japan när den globala Corona skräcken väl tynat bort...Dock behåller jag mitt fasta ställe här i öst Asien(inte Vietnam)..

Ok, bankfack i Schweiz. Jag undrar också om svenska myndigheter har befogenhet att bryta sig in i ett sådant...eller är det ett safe safe ?

Skatteverket är den riktiga gangstern, eller mer korrekt indrivaren åt syndikatet i riksdagen med sina märkliga hittepå avgifter.
Senast redigerad av Kirev 2021-04-26 kl. 09:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in