• 1
  • 2
2021-04-25, 15:19
Medlem
Barn väljer aldrig vad de ska heta. När du var barn, fick du för- efternamn du senare var nöjd med? Eller var du missnöjd och bytte namn det första du gjorde när du fyllde 18 år? Varför? Varför inte?
Citera
2021-04-25, 15:29
Medlem
Airikrrs avatar
Jag är väldigt nöjd med mitt för och efternamn. Gillar speciellt att de är ganska "svenskt".
Människor förstår direkt vart man kommer ifrån.
Citera
2021-04-25, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelbullen04Okt20
Barn väljer aldrig vad de ska heta. När du var barn, fick du för- efternamn du senare var nöjd med? Eller var du missnöjd och bytte namn det första du gjorde när du fyllde 18 år? Varför? Varför inte?

Jag känner inget särskilt för det, är högst neutral. Det är mitt namn, många finner det vackert men jag känner varken nöjdhet eller missnöjdhet. Efternamnet är ett släktnamn, varför skulle jag vilja byta ut det? Enda gången ett namnbyte sker är dagen jag gifter mig för att ta min mans efternamn.
Citera
2021-04-25, 15:30
Medlem
Cannibalizations avatar
Är nöjd med mitt namn, minns att jag alltid varit det. Har inte sett något annat namn som jag hellre velat ha, eller som hade passat.
Citera
2021-04-25, 15:37
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Jag var inte nöjd som barn. Det kändes så tråkigt.

Som vuxen är jag glad över att jag fick ett svenskt namn. Och jag gillar verkligen betydelsen av mitt namn.
Citera
2021-04-25, 15:43
Medlem
Epimaness avatar
Tycker verkligen om mitt efternamn. Förnamnen duger, inga konstigheter. Ok, utomlands blir det lite sådär men lätt fixat om man byter tilltalsnamn.

Så, jag är nöjd.
Citera
2021-04-25, 16:09
Medlem
Aldrig varit nöjd med mitt namn, men inte heller pallat byta. Jobbigt om alla plötsligt måste börja kalla en för någonting annat, har jag tänkt.

Numer bryr jag mig inte nämnvärt.
Citera
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelbullen04Okt20

Jag är väldigt nöjd med mitt namn, såväl tilltalsnamn som andranamn.
Citera
Medlem
Anti-WOGs avatar
nej!
Citera
2021-04-25, 16:17
Medlem
CAPYBARABYSSs avatar
Varit nöjd med för och mellannamn, bytte dock efternamn vid vuxen ålder till ett efternamn som en morförälder haft för att det inte skulle bli bortglömt då ingen annan i släkten heter så.
Citera
2021-04-25, 16:20
Medlem
Telegramas avatar
Mina namn är jag.
Citera
2021-04-25, 16:37
Medlem
Förnamn som mellannamn är jag inte värst nöjd med, men mina efternamn är verkligen klockrena å naturnära. Verkligen avslöjar mitt ursprung och min hemplats.

Får väl se om jag tar itu med för -och mellannamnet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in