Citat:
Ursprungligen postat av
MeinKampf
De som åkte fast, jag kan inte säga alla för den informationen är inte 100% var via spaning mot snapchat langare som skulle fylla på och då passade polisen på att slå till. Som jag skrev från början handlar det om kola, thc, tram samt en liten mängd alpra. Vad är det du inte förstår? Jag hörde det med mina egna öron. Inget som jag läst på nätet eller fantiserat ihop. Därför skrev jag oxå att om åklagaren skall häkta, så blir det i samråd och samförstånd alt justering av häktningsyrkandena. Om det är så att krypterade telefoner tagits i beslag i samband vet jag inget om. Jag såg bild på en av killarna och nej jag har ingen aning om vem han är eller ålder, men var halvbrun, lite krulligt mörkt hår men ändå välfriserat, en hoddie och en dunväst samt ett par mörka träningsbyxor. Det är allt.
Vilken information? Av Vem är det som du fått detta berättat för dig? En vän eller någon nära gänget?
De som åkte fast? Du menar att langarna skrev att dom skulle fylla på till vanliga svenssons och att polisen såg det genom spaning på deras snapchat? Hur såg du ens bild? Var det nån som tog bild på gripandet? Verkar ju vara någon köpare som berättat till dig.
Ja, kanske dom använder snapchat för att langa och dela ut meddelanden, men det står att gripandet gjorde tack vare Encrochat.