2021-04-27, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
...
Självfallet är den som kör på fel sida vägen vållande till olyckan. På alla vis.
Men, man måste fråga sig om föraren av den påkörda bilen gjorde det bästa av sin situation.

...

Åker du i nordlig färdriktning på denna väg så har du till 99% inte någon chans att göra någontin om mötande bil kommer över på din vägbana, tack vare det fina vägräcket feministerna byggt.
Citera
2021-04-27, 22:37
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jj299792458
Eller har inget körkort?

Tror dags att sluta spekulationer o väntar på fakta ...... FUP kommer avslöja allt, det är bara tidsfråga

Om förundersökningen läggs ner, t.ex. därför att den misstänkte är avliden, så blir det ingen FUP. Då väljer polisen vilken information dom vill dela med media och allmänhet.

Citera
2021-04-27, 22:39
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Nja utveckligen går ju rasande fort. Det investeras miljarder.
Volvos Självkörande testbilar är väll strypta till 60km/h med förare standby.
Ge det 10 år till så kan vi sova påväg till jobbet.
Är det inte en extremt uppmärksammad bilolycka? Väldigt tragiskt men olyckor händer ju hela tiden.

Jag har också tänkt på det. Alla inblandade får reportage om sina hela liv. Utom 35-åringen, han verkar inte räknas. De två flickorna som var passagerare är ju väldigt unga men förarna är inte jätte-unga.
Citera
2021-04-28, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PowerFireFuck3000
Åker du i nordlig färdriktning på denna väg så har du till 99% inte någon chans att göra någontin om mötande bil kommer över på din vägbana, tack vare det fina vägräcket feministerna byggt.

Sant.
Jag tog vägen förbi i natt. Mot KGA är du verkligen inlåst mot räcket, och har dessutom minimal siktsträcka framför dig just på platsen det smällde.

Helt enkelt en idiotlösning på ett förvisso angeläget problem: skydda fotgängare och cyklister.
Istället gjorde man vägen farligare för bilister och långsamtgående fordon som mopedbilar och A-traktorer, samt mångfalt mer dödlig för motorcyklister och mopedförare kl 2 (minskat säkerhetsutrymme och möjlighet att styra undan, samt tusentals nya, tillförda stolpar på vägbanan att dö emot, i alldeles laglig fart.)
I sanning ett "dödsräcke", som motorcyklisterna kallar det.
Kanske blir det ändring nu, när en bilist drabbades av räckeshysterins negativa sidor...?

Citat:
Ursprungligen postat av Mellanslag123
Nja, det är skillnad.

Det är sällan ett knivmord eller liknade sker av misstag.

Bilolyckor är just olyckor.

Men, om man typ dubblar den skyltade hastigheten och väljer att köra vänstertrafik genom en skymd kurva, har vi inte lämnat begreppet "olycka" bakom oss då, och till fullo klivit in i zonen för "väntat utfall av handling"?
Citera
2021-04-28, 06:49
Medlem
https://youtu.be/KNBX4tiHuyc
Citera
2021-04-28, 07:44
Medlem
Jag tog en video över nämnda vägavsnitt, sedan får var och en göra en bedömning.
Citera
2021-04-28, 07:55
Medlem
Uncorruptables avatar
Är tjejerna från ensam-mamma-hushåll?
Citera
2021-04-28, 08:31
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrikill
https://youtu.be/KNBX4tiHuyc

Citat:
Jag tog en video över nämnda vägavsnitt, sedan får var och en göra en bedömning.

Jag uppskattar att tiden mellan att man upptäcker det lilla "taket" intill vägen vid olycksplatsen till att man är framme vid det så tar det ca 6-7 sekunder. Jag gissar att du höll ca 80 km/t, dvs. hastighetsbegränsningen.

Om det hade kommit en bil i motsatt riktning i ditt körfält med, säg 180 km/t, så hade du kanske haft ett par sekunder från att du upptäckte att fordonet befann sig i ditt körfält till kollisionen. Kanske ännu mindre?

Citera
2021-04-28, 09:47
Medlem
fernebos avatar
Citat:

Det var det värsta jag sett! Snacka om att göra vägen till en dödsfälla. Har det inte varit nån debatt alls om detta? Hur länge har dödsräcket funnits där?
Senast redigerad av fernebo 2021-04-28 kl. 10:00.
Citera
2021-04-28, 09:59
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trackid
En helt vansinnig idé att spärra av väggrenen med "järnstaket"
Men skyll på bönderna och sommarstugeägarna. Det var dom som satte stopp för separat cykelväg.

Nja, man kan väl ha en cykelbana utan att spärra den med ett riktigt vägräcke. Nu är vägen en dödsfälla om bilar kommer över i fel körfält. Jag har faktiskt aldrig sett en lösning där man använt vägräcke för att skydda en nyanlagd cykelbana på en så trafikerad landsväg. Är det nåt man får lära sig när man tar körkort så är det att alltid är bättre att väja ner i diket än att frontalkrocka med en annan bil. Här har man tagit bort den möjligheten.

Det där räcket måste bort. Annars kommer fler svåra frontalkrockar att inträffa.
Citera
2021-04-28, 10:03
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Nja, man kan väl ha en cykelbana utan att spärra den med ett riktigt vägräcke. Nu är vägen en dödsfälla om bilar kommer över i fel körfält. Jag har faktiskt aldrig sett en lösning där man använt vägräcke för att skydda en nyanlagd cykelbana på en så trafikerad landsväg. Är det nåt man får lära sig när man tar körkort så är det att alltid är bättre att väja ner i diket än att frontalkrocka med en annan bil. Här har man tagit bort den möjligheten.

Det där räcket måste bort. Annars kommer fler svåra frontalkrockar att inträffa.

Det är ingen dödsfälla om man håller sig till rätt hastighet. Vi kan ju inte bygga om vägnät bara för det finns ett fåtal idioter.
Citera
2021-04-28, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Det var det värsta jag sett! Snacka om att göra vägen till en dödsfälla. Har det inte varit nån debatt alls om detta? Hur länge har dödsräcket funnits där?
Finns en artikel i Expressen om just detta:
https://www.expressen.se/nyheter/han...lt-vansinnigt/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in