2021-04-26, 13:55
Medlem
ForzaLeons avatar
Ja det polisen ska lägga ordentligt krut på och mycket utredningstid är omständigheterna
kring brorsan som blev omkörd av 35:åringen.

Tycker hela historien runt detta är mycket märkligt!

Vittne till olyckan och först på plats men ändå kunde han eller övriga (om det fanns?) i bilen
bemöda sig att göra något. Satt de bara kvar som byfånar eller avvek de från platsen?

Ja om de avvek varför gjorde de det?

Just den här biten av historian finner jag mycket intressant vilket fall som helst.

Ja med facit i hand kanske det inte blev så bra när de gasade på när 35:åringen låg för omkörning.
Kan ha varit så att föraren i bilen skulle jäklas lite och gick inte så bra i slutändan.

Ja eller för att vända på det helt kom de jämsides och tok körde längs vägen.
Då menar jag i de bilarna systern och brorsan körde färdades båda åt samma håll.
De möter 35:åringen som färdas på rätt sida och de frontar med honom.

Vilket fall som helst mycket tragiskt att unga människor ska sätta livet till.
Senast redigerad av ForzaLeon 2021-04-26 kl. 14:01.
Citera
2021-04-26, 14:10
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Det är ingen som slagits av tanken att det kan vara så att Broderns bil och Ungdomarnas bil kommit från samma håll, och det är de som kört om. Sedan har de mött Finnen. Som inte alls var på fel sida.
Sedan skyller de som vållat på finnen.

Det blir liksom rimligare om de som känner varandra kom tillsammans. Att de skulle mötas är liksom för mycket slump.

Om det nu är så, så är det nog en ganska enkel utredning. Man ser givetvis var på vägbanan krocken skedde.

Vi får se

35-åringen kan ju ha varit på fel sida men fick väja för att de andra kom två bilar i bredd. Även om 35-åringen var på fel sida så kommer polisen se bromsspår etc. som ger ledtrådar till vad som hänt.
Citera
2021-04-26, 14:14
Medlem
Jag tänker inte säga namnet på någon av de inblandade, men jag vet.

Måste man ha egen bil för att köra.
Konstigt resonemang.
Nej, pojkvännen har ingen bil, men han har körkort.
"Hade"
Citera
2021-04-26, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CARLI27
Om du hade läst så var min fråga mer omom det verkligen var en omkörning eller en efterkonstruktion och att syskonen egentligen körde åt samma håll. Ingen kommer ju någonsin kunna bevisa vare sig det ena eller det andra.
Det finns en del märkligheter i det här fallet. Jag tycker det är lite för mycket slump att just brodern till en av de inblandade råkar vara där.

Däremot tror jag att polisen kommer att kunna bevisa rätt mycket efter en gedigen utredning. Så kommer till exempel telefonerna att bevisa vilken riktning de inblandade färdades. De loggas ju in på olika master olika tider. Det kommer sannolikt finnas en del trafik via sociala media om fler av bilarna var inblandade i nåt slags race eller så.

Så jag är iaf säker för att polisen kommer att reda ut förloppet och skuldfrågan på ett bra sätt.
Citera
2021-04-26, 14:45
Medlem
Vilka idiotiska teorier!

Frontkrockar man så kör man väl åt motsatt håll. Eller?
Att brorsan skulle sitta och titta på när syrran håller på att dö! Tror ni på det är ni riktigt dumma i huvudet!!?

Hur skulle brorsan kunna veta att det var syrran som idioten frontkrockade med?
Ni är inte mer än lovligt dumma i skallen!
Senast redigerad av trackid 2021-04-26 kl. 14:50.
Citera
2021-04-26, 14:48
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Det finns en del märkligheter i det här fallet. Jag tycker det är lite för mycket slump att just brodern till en av de inblandade råkar vara där.

Däremot tror jag att polisen kommer att kunna bevisa rätt mycket efter en gedigen utredning. Så kommer till exempel telefonerna att bevisa vilken riktning de inblandade färdades. De loggas ju in på olika master olika tider. Det kommer sannolikt finnas en del trafik via sociala media om fler av bilarna var inblandade i nåt slags race eller så.

Så jag är iaf säker för att polisen kommer att reda ut förloppet och skuldfrågan på ett bra sätt.
Det tror jag inte på. Den person man kan misstänka för vårdslöshet är död (35-åringen som körde på fel sida vägen), att polisen i det läget ska lägga stora utredningsresurser för att undersöka om en bror till ett av offren eventuellt hade något med det hela att göra låter osannolikt.
Citera
2021-04-26, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe

Försäkringsbolaget till den omkomne bilisten är nog också intresserade att ta reda på vem som orsakade olyckan med tanke på broderns märkliga uppdykande på olycksplatsen.
35 åringens bil brann upp så det blir svårt att utreda. En sak är om det finns fler vittnen.
Citera
2021-04-26, 16:10
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Försäkringsbolaget till den omkomne bilisten är nog också intresserade att ta reda på vem som orsakade olyckan med tanke på broderns märkliga uppdykande på olycksplatsen.
35 åringens bil brann upp så det blir svårt att utreda. En sak är om det finns fler vittnen.

Polisen har nog ganska klart för sig om "brodern" är inblandad även om de inte säger något. Eller så är broderns historia mer logisk men media har förvillat allt som vanligt med konstiga citat.
Citera
2021-04-26, 16:34
Medlem
gofigurs avatar
Mycket märklig händelse.
Mest märkligt:

Vad gjorde brodern (och andra som kan ha funnits i oskadade bilen) efter olyckan?
Varför tvingades tjejen att själv kräla till ett hus med brutna ben?
Citera
2021-04-26, 16:40
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Varför skriver media ut att den 35-årige mannen är från ett annat nordiskt land? De skulle aldrig skriva att mannen är från Irak, men i det här fallet är det tydligen viktigt att mer eller mindre nationalitetsbestämma personen i fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av 80talaren
Det är för att lägga ut rökridåer såklart, kanske tänker folk att det var en dansk eller norrman som flera här mycket riktigt antog. Men man skriver inte gärna ut att det var en kriminell zigenare som nyss muckat från senaste kåkvändan...

Är det fastställt med "kriminell zigenare"? Namn?
Citera
2021-04-26, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trackid
Vilka idiotiska teorier!

Frontkrockar man så kör man väl åt motsatt håll. Eller?
Att brorsan skulle sitta och titta på när syrran håller på att dö! Tror ni på det är ni riktigt dumma i huvudet!!?

Hur skulle brorsan kunna veta att det var syrran som idioten frontkrockade med?
Ni är inte mer än lovligt dumma i skallen!

Han har ju sagt det till Aftonbladet. Eller var det inte så det gick till? När såg han henne kliva ur den demolerade bilen i såfall? Förklara gärna vad du menar.
"Saras bror blev omkörd och vittne
I bilen som blev omkörd satt Saras ena bror som fick en chock när han såg att Sara klev ut ur den demolerade bilen, berättar Eva.
– Det var bara en slump. Han ringde sin pappa som i sin tur ringde mig. Det var så jag fick reda på det ganska snabbt efter olyckan, säger Eva."
Citera
2021-04-26, 17:01
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dylan
Så... De döda är en kriminell finsk zigenare, en MENA-babbe, och ett arabälskande WT-luder som nu är tagen ur genpoolen innan hon hann klämma fram en rasblandad liten mulatt-niglet? Det här är ingen tragedi; det är självsanering.

Kriminell zigenare... vet vi det eller tror du bara?

Citat:
Ursprungligen postat av Setrak
Han har ju sagt det till Aftonbladet. Eller var det inte så det gick till? När såg han henne kliva ur den demolerade bilen i såfall? Förklara gärna vad du menar.
"Saras bror blev omkörd och vittne
I bilen som blev omkörd satt Saras ena bror som fick en chock när han såg att Sara klev ut ur den demolerade bilen, berättar Eva.
– Det var bara en slump. Han ringde sin pappa som i sin tur ringde mig. Det var så jag fick reda på det ganska snabbt efter olyckan, säger Eva."

Sara verkar iaf inte vara guds bästa barn:
"Sara är förekommande i mål. Ett eller flera ärenden avser brottmål där Sara åtalats vid en eller flera domstolsinstanser."

Han (brodern) ringde sin pappa. Vad gjorde han sedan? Tittade på när Sara kröp med brutna ben för att hämta hjälp?
Eller åkte han därifrån????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in