2021-04-22, 09:08
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan
Hur många dippsåser köper du till ett 9-pack nuggets?

Nu pratade vi pommes, nuggets äter jag ej så kan inte besvara på frågan hur många dippsåser som skulle gå åt tyvärr
Citera
2021-04-22, 09:09
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Nu pratade vi pommes, nuggets äter jag ej så kan inte besvara på frågan hur många dippsåser som skulle gå åt tyvärr
Hur många till en stor pommes då? Säger du en så kan vi inte vara vänner.
Citera
2021-04-22, 09:16
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan
Hur många till en stor pommes då? Säger du en så kan vi inte vara vänner.

Tyvärr så kan vi inte äta tillsammans som vänner, då det räcker en dipp till stor pommes
Citera
2021-04-22, 09:20
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Tyvärr så kan vi inte äta tillsammans som vänner, då det räcker en dipp till stor pommes
Orimligt!

En annan som alltid är fel är ju mängden ingefära till sushin.
Citera
2021-04-22, 10:28
Medlem
Gavins-Friends avatar
Angående dipp bör det väl vara tillverkaren som ställer till det. Frakta mer och ta mer betalt. På ställen där de gör sin egen dipp brukar man få minst dubbelt så mycket jämfört med en sån där klassisk liten rackare. Tom. på max som är en kedja så får man betydligt mer av deras varma ostdipp jämfört med de som ligger nedkylda.

Jag förstår vad TS är lack över. Betala typ 40kr extra för lite sås med kryddor i till en redan dyr hamburgermeny...
Senast redigerad av Gavins-Friend 2021-04-22 kl. 10:32.
Citera
2021-04-22, 11:00
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaxx909
Fler som stör sig på när man får en obalanserad portion när man går på restaurang?
Här är några specifika rätter eller menyer som jag ofta STÖR MIG SOM FAN PÅ är obalanserade. Alltså har felaktig ratio mellan protein/kolhydrater/grönt/sås
-> Kycklingspett med jordnötssås. Man får ALLTID en tesked med sås till 5st snustorra kycklingspettar. Extra sås kostar allt som ofta en smärre förmögenhet.
-> Finare Indiska restauranger i dom högre prisklasserna. Snålar ALLTID med riset. Man får allt som ofta en hink med röd curry och till det en halv skopa med ris. VA FAN E PROBLEMET. Det är Indiens basvara. Langa fram riset liksom.
-> Räkmackor på hotell. Hotellkocken ska allt som ofta leka Frantzén och ska bygga räkberg på en halv kvadratmillimeter rågskiva. Va e grejen liksom. Ge mig en HEL skiva bröd. Det heter MACKA.
-> Dipsås till hamburgare/pommes.
Dipsåserna räcker knappt till tre-fyra väl tilltagna dippar. Men 20kr ska dom ha för en jäkla tryffelmajo. En dipsås ska fan i mig räcka tills SAMTLIGA pommes fritten man får på tallriken. Här är fan samtliga hamburgerkedjor skyldiga till ocker. Hur många av er sitter med sista pommesen och dipsås kvar?
Vad har ni andra för exempel?

En orsak tror jag är att de vill hålla ned priset på själva huvudrätten för det är det alla tittar på först. Om du t.ex. får lite ris så kanske du beställer extra naan-bröd (?) som nästan inte kostar någonting att tillverka men de kan ta extra betalt för det. Samma med dipsåser. hellre sätta ett lågt pris på hamburgaren med pommes och sedan sälja extra såser till hög vinstmarginal.

Räkmacke-exemplet är mer någon sorts mode/snobbighet.
Citera
2021-04-22, 11:02
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaLejonet
Värst är ändå moderna "vego"/veganställen.
Där snackar vi obalanserat, vidrigt och med noll matglädje.
Sen vet du aldrig vad du har att vänta. Jämt nya hopkok som personalen "testar" på gästerna.
Svårt att peka ut en specifik rätt då de varierar för mycket. Men dom brukar misslyckas med fucking haloumi-burgare.... liksom. Dom misslyckas med OST.
Cashew i ALLT.
Antingen går det inte att laga god vegansk mat eller så är alla vegankockar outbildade miffon.
Dom försöker knappt, utan istället tycker dom att folk ska vara nöjda moraliskt?
Roligast är idioterna som går dit. Dom köper typ kaffe på sin höjd, kanske en kaka för 80 spänn.
Det är liksom inte bra för NÅGON i ekvationen, ändå envisas dom.

Håller med, har veganvänner och de verkar stå ut med all äcklig mat för att sedan äta godis och chips istället. Om jag gör en enkel pastasås på tomat och kryddor med bara kokt spagetti för 10 kr/kilo så tycker de att det är jättegott och en portion kostar typ 5 kr att att laga till.
Citera
2021-04-22, 13:31
Medlem
Jag stör mig som fan när jag valt en pastarätt eller vegetarisk rätt på menyn och så kommer kommer det in något jättefuttigt och proteinfattigt som man inte blir mätt på. Har seriöst varit med om att en vegetarisk rätt bestod av två stekta morötter i kors. Eller en skaldjurpasta med hela två räkor. Sen är priset i princip det samma som för andra i sällskapet som beställt in en 200g köttbit. Blir galen på det.
Citera
2021-04-22, 14:37
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaxx909

-> Finare Indiska restauranger i dom högre prisklasserna. Snålar ALLTID med riset. Man får allt som ofta en hink med röd curry och till det en halv skopa med ris. VA FAN E PROBLEMET. Det är Indiens basvara. Langa fram riset liksom.

-
Håller med din om ojämna portioner men av exakt motsatta anledningen

Man får en okej mängd curry men sen bjuder dom på ris som om det inte fanns en morgondag. När man väl ätit upp sin curry med en rimlig mängd ris sitter man där och ser ut som en mupp för att man har två portioner med tort ris kvar som inte är är toppen att glufsa i sig utan någonting till.
Citera
2021-04-22, 15:14
Medlem
Koettbullens avatar
Utifrån personliga observationer tenderar människor som klagar på att man får "för lite mat" på utehak vara överviktiga. Får man fråga vad du har för BMI, ts?
Citera
2021-04-22, 15:21
Medlem
Giant Squids avatar
Alltid snålt med wasabi till sushi.
Syrianer som inte kan driva hamburgerhak/korvkiosker utan fyller burgaren med mängder av gegga, ofta nån hemlagad sås till som smakar skit.
Citera
2021-04-22, 15:29
Medlem
Solituds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bucketshop
Håller med din om ojämna portioner men av exakt motsatta anledningen

Man får en okej mängd curry men sen bjuder dom på ris som om det inte fanns en morgondag. När man väl ätit upp sin curry med en rimlig mängd ris sitter man där och ser ut som en mupp för att man har två portioner med tort ris kvar som inte är är toppen att glufsa i sig utan någonting till.
Ha ha ha, din äckliga jävla kuksugande böghora. Du har helt rätt och jag håller med dig till fullo.

Jag äter sällan ute, men när jag väl gör det så är det på en vanlig restaurang. Nog fan får man alltid mycket av något, så att man lämnar en tredjedel kvar.

Jag tror ditt problem, TS, är att du äter på dyrare/finare restauranger. Där är det väl mer regel än undantag, att man får pyttelite mat. Det huvudsakliga på såna ställen är inte själva maten, utan presentationen och statusen.

Senast jag åt på något "finare" ställe, var det ett hamburgehak med dyra priser, snygg presentation och som är mycket populärt. Det var en riktig besvikelse. Allt var bara kladd i hamburgare och det fanns minimalt med kött i. Men folk vill ju fortsätta vara hippa, så de fortsätter gå till såna där skitställen och berättar om det för alla på Instagram.

Gå till vanliga ställen, så försvinner nog alla de där problemen. Å andra sidan lär väl nya problem introduceras, typ att det finns flugor i lokalen och att köket ser ut som en svinstia.
Senast redigerad av Solitud 2021-04-22 kl. 15:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in