Citat:
Ursprungligen postat av
Bucketshop
Håller med din om ojämna portioner men av exakt motsatta anledningen
Man får en okej mängd curry men sen bjuder dom på ris som om det inte fanns en morgondag. När man väl ätit upp sin curry med en rimlig mängd ris sitter man där och ser ut som en mupp för att man har två portioner med tort ris kvar som inte är är toppen att glufsa i sig utan någonting till.
Ha ha ha, din äckliga jävla kuksugande böghora. Du har helt rätt och jag håller med dig till fullo.
Jag äter sällan ute, men när jag väl gör det så är det på en vanlig restaurang. Nog fan får man alltid mycket av något, så att man lämnar en tredjedel kvar.
Jag tror ditt problem, TS, är att du äter på dyrare/finare restauranger. Där är det väl mer regel än undantag, att man får pyttelite mat. Det huvudsakliga på såna ställen är inte själva maten, utan presentationen och statusen.
Senast jag åt på något "finare" ställe, var det ett hamburgehak med dyra priser, snygg presentation och som är mycket populärt. Det var en riktig besvikelse. Allt var bara kladd i hamburgare och det fanns minimalt med kött i. Men folk vill ju fortsätta vara hippa, så de fortsätter gå till såna där skitställen och berättar om det för alla på Instagram.
Gå till vanliga ställen, så försvinner nog alla de där problemen. Å andra sidan lär väl nya problem introduceras, typ att det finns flugor i lokalen och att köket ser ut som en svinstia.