• 4
  • 5
2021-04-26, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Ja, jag undrar hur mycket en genomsnittlig asiatisk restaurang slänger varje dag. Det är väl en sak om du tar med dig hem och kan spara, men många äter väl på plats (när det inte är covid åtminstone) och det är långt ifrån alla som ber om en låda för att ta med sig det som blir över. Har varit på lunch med kollegor som äter hälften av maten som mest och ofta är det bara de som är rätt rejält stora i maten som får i sig allt. Känns ju helt bortkastat.

Känns som man får större portioner när man beställer hem med Foodora t ex och take away. Fast då är det ju smidigt att få både middag och lunch dagen efter. De brukar ju vara en stor folieform fullproppad med mat. Men synd vid servering då vi inte har kulturen att be om doggy bag. Hade varit bra om man kunde beställa S, M , L portioner. För mig är eg en barnpizza lagom men det skulle kännas lite snålt.
Citera
2021-04-26, 15:55
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Känns som man får större portioner när man beställer hem med Foodora t ex och take away. Fast då är det ju smidigt att få både middag och lunch dagen efter. De brukar ju vara en stor folieform fullproppad med mat. Men synd vid servering då vi inte har kulturen att be om doggy bag. Hade varit bra om man kunde beställa S, M , L portioner. För mig är eg en barnpizza lagom men det skulle kännas lite snålt.

Ja, jag brukar äta ungefär en halv normalpizza numera så jag är också liten i maten. Jag grinar inte över att betala för en hel om den kostar en hundring, känns mest onödigt att kasta bort en massa mat, speciellt om det är ett läge där jag inte gärna kan ta med mig det som blir över. Pizza går ju ofta rätt bra att värma upp, men inte som att jag alltid vill gå runt med en halv pizza i kartong om jag inte ska hem eller till kontoret direkt efter. Olika portionsstorlekar vore bra, men det är ju rätt ovanligt, då bör det nog också vara tydligt vad det innebär.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in