Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-05-27, 10:22
  #1
Medlem
Jag vet inte om detta är rätt forum, flytta isf.

Det är så att när jag dagdrömmer viskar jag, ibland kan jag höra mig själv. Vad är det för fel på mig? Detta är väl inte vanligt? (jag tänker djupt btw).
Citera
2006-05-27, 10:57
  #2
Moderator
ofays avatar
En psykitariker sa så här:
Att prata med sig/för sig själv är inte farligt, det är när du börjar svara du ska bli orolig
Citera
2006-05-27, 14:52
  #3
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ofay
En psykitariker sa så här:
Att prata med sig/för sig själv är inte farligt, det är när du börjar svara du ska bli orolig

jag viskar också också när jag tänker, och ibland svarar jag mig själv också. Så då är det alltså något fel på mig.
Citera
2006-05-27, 22:37
  #4
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
jag viskar också också när jag tänker, och ibland svarar jag mig själv också. Så då är det alltså något fel på mig.

Ta det inte ordagrant, ingen kan över internet bestämma hurvida du är sjuk eller inte.
Om det känns så jobbigt som du beskriver det så boka tid hos en psykolog/teraupeut,
det är faktiskt skönt att få prata av sig inför en professionel!
Var inte rädd för att han inte ska ta dig seriöst, eller att ditt "problem" inte är allvarligt nog.. boka tid!
Citera
2006-05-28, 03:23
  #5
Medlem
SalmonOfKills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ofay
En psykitariker sa så här:
Att prata med sig/för sig själv är inte farligt, det är när du börjar svara du ska bli orolig


Men, man måste ju kunna spawna idéer med sig själv!
Dock så tror jag att jag förstår vad denne psykiatriker menade, samtidigt som jag är hyfsat säker på att Svartkrut, du behöver inte oroa dig.
Citera
2006-05-29, 15:25
  #6
Medlem
Drooms avatar
När jag gjort något, för mig, pinsamt och tänkter tillbaka på det så mumlar jag ofta dialogen jag hade, okontrollerat förstås... Det kan vara lite irriterande.. Tror inte det är så farligt ^^ Har du någonsin blivit kryogeniskt nedfrusen?
Citera
2006-05-29, 17:32
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Droom
När jag gjort något, för mig, pinsamt och tänkter tillbaka på det så mumlar jag ofta dialogen jag hade, okontrollerat förstås... Det kan vara lite irriterande.. Tror inte det är så farligt ^^ Har du någonsin blivit kryogeniskt nedfrusen?

Exakt så brukar jag också göra. Liksom upprepa hela dialogen för att kolla om det man sa lät bra eller inte, då man ibland tror att man sa nåt opassande Men detta gör jag inte ofta. Men det är vanligt när jag tex pratar med någon helt okänd som man vill göra ett bra intryck till.

Ingenting jag irriteras av, så tror inte det är nån fara. :
Citera
2006-06-25, 16:47
  #8
Medlem
filofaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksmb
Exakt så brukar jag också göra. Liksom upprepa hela dialogen för att kolla om det man sa lät bra eller inte, då man ibland tror att man sa nåt opassande Men detta gör jag inte ofta. Men det är vanligt när jag tex pratar med någon helt okänd som man vill göra ett bra intryck till.

Ingenting jag irriteras av, så tror inte det är nån fara. :
Haha! Jag med! Och har jag gjort bort mig så brukar jag grimasera och skrika ett kvävt neeeej och skratta lite efteråt. Det kan vara pinsamt om det händer på bussen, men vad fan. Jag rår inte för det.

Jag har däremot börjat undra vad det är för röst mina tankar har. För det är inte min egen röst tror jag, den är mer mogen. Det är lite mysko..
Citera
2006-06-26, 04:58
  #9
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ofay
En psykitariker sa så här:
Att prata med sig/för sig själv är inte farligt, det är när du börjar svara du ska bli orolig

med andra ord när man beter sej som smeagol
http://www.stobiepiel.com/LOTR/smeagol.jpg

skämt osidå, tänka högt är inget direkt tecken på sinnesjuka, nåt rätt många gör.
Citera
2006-06-26, 14:05
  #10
Banned
det finns inga sjuka människor för alla människor är sjuka... i olika grader. eller så kan man säga att alla är friska.
Citera
2006-06-26, 15:34
  #11
Medlem
GenericIdlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forsaken
det finns inga sjuka människor för alla människor är sjuka... i olika grader. eller så kan man säga att alla är friska.
rofl dagens mest givande inlägg

EDIT: utgick först från att det var menat som ett skämt... det var det va? För annars vet jg inte vad jag ska tro

Svartkrut: Du behöver nog inte oroa dig, de flesta tänker högt ibland.
Citera
2006-06-26, 15:43
  #12
Medlem
karma chamelions avatar
jag pratar med mig själv ibland när jag är ensam hemma, mest när jag är sur och letar efter något
jag brukar prata lite med katten också
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback