• 1
  • 2
2021-04-20, 08:19
Medlem
Alfrids avatar
Jag tog ett Comviq kontantkort i en låda full med kort som stog vid en butik. Trodde man skulle kunna ta emot SMS utan att ladda kontantkortet men det verkar inte gå. Någon som vet om man kan få ett gratiskort någonstans som funkar att ta emot SMS och samtal med?
Citera
2021-04-20, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfrid
Jag tog ett Comviq kontantkort i en låda full med kort som stog vid en butik. Trodde man skulle kunna ta emot SMS utan att ladda kontantkortet men det verkar inte gå. Någon som vet om man kan få ett gratiskort någonstans som funkar att ta emot SMS och samtal med?
dom måste aktiveras första gången sen funkar det utan att fylla på
Citera
2021-04-20, 09:36
Medlem
Alfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busibrallan
dom måste aktiveras första gången sen funkar det utan att fylla på
Hur aktiverar man ett kort?
Citera
2021-04-20, 09:40
Medlem
fyll på som ett kontankort bara med minsta summa
Citera
2021-04-20, 09:50
Medlem
Citat:

Man måste aktivera Comviq korten. Jag har själv plockat ett sådant SIM-kort från en av tunnorna som stod vid utgången i kiosken. Jag har inte aktiverat kortet och det går inte att ringa till telefonnumret

Telenor och Lycamobile går att ringa & skicka SMS till direkt utan att man behöver tanka.

Bästa kortet för en längre tidsperiod är nog Halebop GO. Abonnemanget går att hålla vid liv i åratal för några kronor.
Senast redigerad av Snullerux 2021-04-20 kl. 10:07.
Citera
2021-04-20, 09:51
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Loggar in på mina sidor på comviq väljer sim och skriver in den 20 siffriga kod som står på simkortet och trycker aktivera
Citera
2021-04-20, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Loggar in på mina sidor på comviq väljer sim och skriver in den 20 siffriga kod som står på simkortet och trycker aktivera

Man måste tydligen signera med BankID innan SIM-kortet är aktiverat.

https://www.comviq.se/registrera-kontantkort
Citera
2021-04-20, 10:09
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Man måste aktivera Comviq korten. Jag har själv plockat ett sådant SIM-kort från en av tunnorna som stod vid utgången i kiosken. Jag har inte aktiverat kortet och det går inte att ringa till telefonnumret

Telenor och Lycamobile går att ringa & skicka SMS till direkt utan att man behöver tanka.

Bästa kortet för en längre tidsperiod är nog Halebop GO. Abonnemanget går att hålla vid liv i åratal för några kronor.

Det står i villkoren att Halebop Go inte har någon giltighetstid så länge det finns laddningsbelopp kvar. Stämmer det verkligen?
Citera
2021-04-20, 10:14
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Man måste tydligen signera med BankID innan SIM-kortet är aktiverat.

https://www.comviq.se/registrera-kontantkort

Registrering och aktivering är inte samma sak.

Aktivera gör man genom att tanka kortet.

Socialdemokraterna håller på och inför en ny lag som förbjuder anonyma samtal så man måste identifiera sig med bankid eller dyl när man ringer i telefonkiosker (som knappt existerar längre) och kontantkort måste vara registrerade. Denna lag gäller dock inte ännu.
Citera
2021-04-20, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det står i villkoren att Halebop Go inte har någon giltighetstid så länge det finns laddningsbelopp kvar. Stämmer det verkligen?

Det visste jag inte, men om detta stämmer så är det bra. Jag laddade ner deras prislista och så här står det.

Citat:
Giltighetstid: Ingen giltighetstid. Vi informerar dig via sms när din laddning är slut med erbjudande
om att göra en ny laddning eller köpa till mer surf.

Citat:
Registrering och aktivering är inte samma sak.

Aktivera gör man genom att tanka kortet.

Socialdemokraterna håller på och inför en ny lag som förbjuder anonyma samtal så man måste identifiera sig med bankid eller dyl när man ringer i telefonkiosker (som knappt existerar längre) och kontantkort måste vara registrerade. Denna lag gäller dock inte ännu.

Jag fick också för mig att det räcker med att tanka kortet för att det ska aktiveras, men då postade kimdah2002 att man måste logga in på kontot hos Comviq och sedan aktivera kortet.

Nu går det inte att logga in på "Mina Sidor" hos Comviq med BankID, så jag kan varken bekräfta eller förneka detta.
Senast redigerad av Snullerux 2021-04-20 kl. 11:29.
Citera
2021-04-20, 10:55
Medlem
Citat:

Nästan — man måste också använda kortet till utgående trafik minst en gång om året:

Citat:
Halebop kontantkort är giltigt i 12 månader efter det att du senast laddade kortet eller använde kortet med utgående trafik (surf, sms, samtal etc). Har du inte använt eller laddat ditt kontantkort på 12 månader pausas kontantkortet i 1 månad innan det upphör. Efter denna pausmånad försvinner ditt saldo och du kan inte längre återuppta numret.
(https://www.halebop.se/support/574-h...tt-kontantkort)

Att skicka en saldoförfrågan (*101#) räknas dock som användning och är gratis. (I meddelandet man får tillbaka framgår sista datum för giltigheten, vilket alltid är ett år räknat från då man skickade saldoförfrågan. Åtminstone då jag provat.)
Senast redigerad av vgebler 2021-04-20 kl. 11:06.
Citera
2021-04-20, 12:03
Medlem
Alfrids avatar
Citat:

Hur får man ett Halebop GO-kort?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in