Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2021-04-20, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfrid
Hur får man ett Halebop GO-kort?

Beställa ett gratis på deras hemsida, eller hämta ett hos en återförsäljare och betala för SIM-kortet.

https://shop.halebop.se/kontantkort
Citera
2021-04-20, 14:10
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Man måste tydligen signera med BankID innan SIM-kortet är aktiverat.

https://www.comviq.se/registrera-kontantkort
Det är väl nästan ett måste att ha mobilt bankid i dagens samhälle, hur klarar du dig utan det?
Citera
2021-04-20, 15:21
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vgebler
Nästan — man måste också använda kortet till utgående trafik minst en gång om året:

Att skicka en saldoförfrågan (*101#) räknas dock som användning och är gratis. (I meddelandet man får tillbaka framgår sista datum för giltigheten, vilket alltid är ett år räknat från då man skickade saldoförfrågan. Åtminstone då jag provat.)

Då borde det gå att använda kortet för larm och dyl om man betalar in surf på 39 kr typ var femte månad utan att det det stängs av.
Citera
2021-04-20, 15:27
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Det visste jag inte, men om detta stämmer så är det bra. Jag laddade ner deras prislista och så här står det.

Jag fick också för mig att det räcker med att tanka kortet för att det ska aktiveras, men då postade kimdah2002 att man måste logga in på kontot hos Comviq och sedan aktivera kortet.

Nu går det inte att logga in på "Mina Sidor" hos Comviq med BankID, så jag kan varken bekräfta eller förneka detta.

Värdebevisen man köper i affärer behöver ingen inloggning för att aktiveras. Har för mig att det räcker med att skicka koden till ett specifikt nummer. Har utländska bekanta som använder comviq kontantkort för surf och de köper värdebevis i affären och laddar med.
Citera
2021-04-20, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Det är väl nästan ett måste att ha mobilt bankid i dagens samhälle, hur klarar du dig utan det?

På samma sätt som innan BankID infördes. I det här fallet kan man gå till en återförsäljare och registrera SIM-kortet med hjälp av ett vanligt ID-kort. Då får man också motion, vilket skulle vara bra för vissa som tillbringar för stor del av tiden i soffan.
Citera
2021-04-20, 17:29
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
På samma sätt som innan BankID infördes. I det här fallet kan man gå till en återförsäljare och registrera SIM-kortet med hjälp av ett vanligt ID-kort. Då får man också motion, vilket skulle vara bra för vissa som tillbringar för stor del av tiden i soffan.
Mobilt bankid används ju på 72 andra ställen att identifiera sig elektroniskt. oerhört smidigt och fungerar, du skulle testa så ser du hur enkelt det är...
Citera
2021-04-20, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Mobilt bankid används ju på 72 andra ställen att identifiera sig elektroniskt. oerhört smidigt och fungerar, du skulle testa så ser du hur enkelt det är...

Jag använder redan BankID vid inloggning på banken eller beställningar på internet med bankkort. Huvudfrågan här var väl om det behövdes BankID för att aktivera SIM-kortet. BankID verkar bara behövas för att verifiera personen vid registreringen av SIM-kortet.
Citera
2021-04-21, 09:57
Medlem
record-collectors avatar
Vad beträffar Comviq behövs ingen identifiering via BankID, ID-handling eller liknande. Det räcker med ett oregistrerat Comviq SIM-kort och sedan tanka på en hundring per år. Ex Comviq Standard 100 kronor så rullar det på ett år.
Enda alternativet Är Halebop Go. Där behöver man INTE tanka på en viss summa per år utan det räcker med att det finns några kronor kvar på kortet och så ringa ETT samtal ELLER skicka ETT SMS per år så håller man kortet aktivt. Den störtsta skillnaden mellan Comviq och Halebop är att Halebop MÅSTE registreras via ex BankID. Oregistrerade Halebop Go existerar inte, tyvärr.

Ingen av de övriga mobilleverantörerna erbjuder något liknande. Det närmaste är väl Wifog som erbjuder GRATIS SIM-kort mot att man kollar på reklam. Dock INTE anonymt!
Citera
2022-05-05, 18:26
Medlem
Mogaku-sans avatar
Ordnade ett Halebop Go till min flickvän när hon kommer till Sverige nästa år. Hon bor i USA och behöver bara kunna ringa och skicka sms till mig. https://shop.halebop.se/kontantkort

Surf går att ordna i efterhand och hon kan alltid surfa gratis över wifi. https://www.halebop.se/surf#start

Registrerade kontantkortet på mig då jag inte vill att hon ska behöva ha det på sig och blir lättare att fylla på det åt henne.

Hade Comviq varit lika bra för min flickvän? Hon kommer ju ändå bara att använda kortet i Sverige och med en europeisk smartmobil med stöd för 4G och 5G.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in