2021-04-17, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TravisBickle2
Män boende på Järnvägsgatan i Alvesta som är mellan 34-->36 år.

Inte en enda Svensk.

https://www.ratsit.se/sok/person?vem...1&typ=1&page=1

Time will tell.

Ja jävlar. Även om man utökar till 30-40 så är det samma bild.
Nu är det inte helt säkert att MGM greps på den gatan, eller bor där han greps, men det verkar ju ganska troligt.
Citera
2021-04-17, 19:28
Medlem
Alezandaars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det verkar vara underligt med psykos mitt på dagen men din teori är lika god som någon annans. Mystiskt att det poppar upp så många kvinnomord just nu.

Varför skulle det va konstigt med psykos mitt på dagen? Det kan man väl få vilken tid som helst på dygnet.
Citera
2021-04-17, 19:29
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fattyacid
Klart nån vet nåt men de har väl fan knappt internet i den jävla pisshålan så förväntar mig inte att de vet hur man loggar in här.

Småstadsfolket fattar inte ens att detta kommer upprepas om dom "sluter runt kring förövaren"
krokryggade svenne inför självmant tystnadskultur,, snacka om att gräva sitt idylliska samhälles grav
Citera
2021-04-17, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Från svt.se.....

Satans ynkryggar som inte ingrep.
Vet du bakgrunden till varför hon misshandlades?
Citera
2021-04-17, 19:33
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Är det konstigt att ingen ingrep??? Era jävla rövtrattar, har ni glömt vilket land vi lever i eller?? Ska jag gå och riskera att dö för att stoppa någon? Om jag inte dör så åker jag på misshandel. Åker jag på misshandel bränner jag alla broar i min karriär. Tills den dagen kommer då man offer inte är gärningsmän, tills dess kommer jag inte lyfta ett finger för någon.
Kan ju vara du som behöver hjälp en dag. Hur skulle det kännas att många ser på men ingen gör något när ditt liv håller på att slockna.
Finns det inga människor med civilkurage? Man kan ju vara FLER som ingriper mot EN gärningsman
Citera
2021-04-17, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ok. Ja också det verkar, likt Linköping, skett på en plats där GM visste att BO skulle befinna sig. Det kan vara så den här gången med, men jag tror inte det.

Aha. Så de händer att människor som känner varann mördas både när mördaren vet var offret ska befinna sig och inte.

Linköping är bara ett typ exempel på dödligt våld i gamla relationer. I detta så är GM i 35-års ålder. Borde minska möjlighet för en väldigt gammal relation.

Men jag håller tiggargumman-spåret öppet med. Inte omöjligt eller hur? Finns ingen statistik på sånt men kanske ar ni upp det nu.
Citera
2021-04-17, 19:37
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fineman
Vet du bakgrunden till varför hon misshandlades?

Du menar att det kan finnas förmildrande omständigheter?

Och nu så här i efterhand när det framkom att det var en kniv inblandad kan jag ju förstå att folk tvekar att ingripa.
Senast redigerad av halaltarzan 2021-04-17 kl. 19:41.
Citera
2021-04-17, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Kom igen nu Alvesta!

NåN måste ju ha sett Nåt?

Detta kan väl knappast va vardagsmat i illa samhället Alvesta

Finns ju vittnen men det är väl bättre dom pratar om det med polisen än dig.

GM känns kokt
Citera
2021-04-17, 19:39
Medlem
Är inte Alvesta som de flesta svenska småstäder. Pga låga hyror och tomma bostäder dumpas folk med sociala problem dit från storstäder som vill bli av med bidragstagare. Det gör att gatubilden förändras och otryggheten växer.
Mest troligt är det en missbrukare som fått någon snedtändning. Klokt att inte ingripa som privatperson.
Citera
2021-04-17, 19:39
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mostcomebackfomo
Finns ju vittnen men det är väl bättre dom pratar om det med polisen än dig.

GM känns kokt

Vi vill bara veta "om" (att!) det var en av dom som inte passar in i sverige.
SEn om han heter Muhammed eller Muhamed är eg skit samma
Citera
v50s avatar

Moderatormeddelande

Postat av v50 2021-04-17, 19:39
Moderator
OT raderat, här i tråden diskuterar man det aktuella brottsfallet, vill man diskutera mer generellt om invandrare är överrepresenterade i senare tids överfall / mord mot kvinnor kan man skapa en ny tråd (eller använda någon befintlig) i delforumet brott och brottsbekämpning istället. Hurvida man är svensk om man har utländska föräldrar x antal generationer bak i tiden får man diskutera i andra delforum det är OT här i tråden.
/ Moderator
2021-04-17, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alezandaar
Varför skulle det va konstigt med psykos mitt på dagen? Det kan man väl få vilken tid som helst på dygnet.

Det jag sett av psykiskt sjuka brukar dom vara trötta och vakna till mot kvällen. Men jag har inte sett allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in